Gå til innhold

Kan man kle seg med hettegenser når man er 36?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppe for diskusjon? 

En plain grå hetttegenser eller svart med en kåpe til? 

Anonymkode: 2da8a...4b8

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er 50 år. Får med akkurat det jeg vil. Har også hettegenser i skapet.

Er det noe jeg ikke ser på, er det klærne til andre. Klær bryr jeg meg rett og slett ikke om.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig forskjell fra hvem du spør.

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 11.57):

Oppe for diskusjon? 

En plain grå hetttegenser eller svart med en kåpe til? 

Ekspander  

Jeg er 56 og har flere hettegensere jeg har sydd til meg selv og de er definitivt ikke grå... Elsker dem! Alder er bare et tall. 😁

AnonymBruker
Skrevet

Klart man kan!

Anonymkode: 684e3...bec

Annonse

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Dette var da fordomsfullt. Er det virkelig folk som mener det ikke er ok? Og eier de definisjonsmakten? Min far som er i 70 åra har hettegenser. Aldri noen som har reagert på det???!

Er dette noe motepolitiet har kommet med? Jeg blir seriøst provosert at det går an.

AnonymBruker
Skrevet
  Worriesome Plenty 2 skrev (På 5.2.2025 den 14.01):

Dette var da fordomsfullt. Er det virkelig folk som mener det ikke er ok? Og eier de definisjonsmakten? Min far som er i 70 åra har hettegenser. Aldri noen som har reagert på det???!

Er dette noe motepolitiet har kommet med? Jeg blir seriøst provosert at det går an.

Ekspander  

Ja, jeg går bare med hettegenser hjemme da jeg ellers føler at folk dømmer meg om jeg bruker det på utsiden av hjemmet.

Har ikke gått med hettegenser på utsiden av huset siden jeg var under 30 år. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 14.16):

Ja, jeg går bare med hettegenser hjemme da jeg ellers føler at folk dømmer meg om jeg bruker det på utsiden av hjemmet.

Har ikke gått med hettegenser på utsiden av huset siden jeg var under 30 år. 

Ekspander  

Bor du i et fisefine område av en by kanskje?

Skrevet

Det kommer jo helt an på anledningen. Jeg er enda eldre og bruker hettegenser i mellom, men ikke i selskap, på jobb eller ved andre semi-formelle anledninger.

Skrevet

Det kommer an på hva en driver med. Er det hagearbeid er det ok.

Jeg forbinder hettegenser med personer jeg ikke vil bli assosiert med.

Skrevet
  nachnoo skrev (På 5.2.2025 den 14.46):

Det kommer an på hva en driver med. Er det hagearbeid er det ok.

Jeg forbinder hettegenser med personer jeg ikke vil bli assosiert med.

Ekspander  

Du må jobbe litt med assosiasjonene knyttet til hettegensere😉

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at hettegenser og joggebukse gir assosiasjoner til en som ikke gidder å anstrenge seg noe særlig. 

Anonymkode: e2067...1c4

Annonse

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Snobber altså.

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 14.58):

Jeg må innrømme at hettegenser og joggebukse gir assosiasjoner til en som ikke gidder å anstrenge seg noe særlig. 

Ekspander  

Kanskje derfor jeg liker å gå med det hjemme 🤪. Men sjelden andre steder.

AnonymBruker
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 14.58):

Ekspander  

Anstrenge seg til hva?

Folk som dømmer etter hva man har på seg får nok mange overraskelser. 

Behagelig er det viktigeste for meg. 

Man kler seg for en anledning og etter de normer som er der, altså pent til fest etc. Men på fritiden må man da få lov å gå i utvaska deilig joggebukse, hettegenser og crocs på butikken.

Men dømmer folk meg utifra det, så driter jeg en lang marsj i det. 

Anonymkode: 3c73d...0e4

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 15.14):

Anstrenge seg til hva?

Folk som dømmer etter hva man har på seg får nok mange overraskelser. 

Behagelig er det viktigeste for meg. 

Man kler seg for en anledning og etter de normer som er der, altså pent til fest etc. Men på fritiden må man da få lov å gå i utvaska deilig joggebukse, hettegenser og crocs på butikken.

Men dømmer folk meg utifra det, så driter jeg en lang marsj i det. 

Ekspander  

Det står du selvfølgelig helt fritt til. Du behøver ikke bry deg om at mange vil tenke sitt om du kommer i utslitt joggedress og Crocs på butikken.

AnonymBruker
Skrevet
  Ekstra skrev (På 5.2.2025 den 15.28):

Det står du selvfølgelig helt fritt til. Du behøver ikke bry deg om at mange vil tenke sitt om du kommer i utslitt joggedress og Crocs på butikken.

Ekspander  

Bra de får brukt hode sitt til noe.

Skrevet

Det er vanlig at folk på både 36 og 66 går med hettegenser. Jeg så meg rundt, og det er noen menn på jobben går i det, Man sender et lite signal om at man ikke bryr seg om hva andre mener. Det er ikke riktig ting å signalisere hvis man møter kunder for eksempel, men helt OK for å sitte foran PC'en.

Det kommer også an på om det er bare slaskete eller om det er en bevisst stil. Jeg tror kvinner har mer frihet til å ta på seg alt mulig rart bare det blir stilig. Det føles ikke naturlig for meg.

Skrevet
  frosken skrev (På 5.2.2025 den 14.53):

Du må jobbe litt med assosiasjonene knyttet til hettegensere😉

Ekspander  

Har nok jobbet litt for mye med rusmisbrukere til at den assosiasjonen slipper. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...