Gå til innhold

Hvor mye presset/presser din behandler på for å få deg i jobb igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var først sykemeldt ett år, så gått 2 år på AAP. 3.året nå. Gikk etter 1 år på AAP opp i 20 prosent stilling og er nå oppe i 50 prosent. Behandler på DPS har vært opptatt av at jeg gjør aktiviterer som gir meg overskudd/glede/godt, men vært overraskende lite på mtp opptrapping av jobb. Skal sies at jeg har vært alvorlig deprimert og mye innlagt.

Anonymkode: fffbd...681

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

31

• psykedeliker

9

• stjernestøv

4

• Everybody

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å presse noen til å jobbe vil gå under uforsvarlig praksis/feilbehandling i psykoterapi, så la oss håpe det ikke skjer.

Anonymkode: 697d7...677

Vil det alltid være uforsvarlig? Er man deprimert vil det å jobbe kunne sees på som uoverkommelig,  men jammen går det greit likevel. (Moderat depresjon og angst her).

AnonymBruker

En del av behandlingen er å komme seg tilbake på jobb og få rutiner i hverdagen igjen. Å være ute av jobb øker bare plagene. Men å trappe opp gradvis må være målet 

Anonymkode: 75317...ef1

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En del av behandlingen er å komme seg tilbake på jobb og få rutiner i hverdagen igjen. Å være ute av jobb øker bare plagene. Men å trappe opp gradvis må være målet 

Anonymkode: 75317...ef1

Det var slik for meg også.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Å presse noen til å jobbe vil gå under uforsvarlig praksis/feilbehandling i psykoterapi, så la oss håpe det ikke skjer.

Anonymkode: 697d7...677

Det spørs jo helt på tilfellet. Veldig mange folk tenker jeg blir bare dårligere av å ikke ha noe å gjøre. Når ukens høydepunkt er psykolog timen da er det på tide å få seg jobb eller annen aktivitet på dagtid. Det er ikke rart at folk ikke blir bedre når de ikke får annet å tenke på enn sin egen psyke, sine egne problemer og neste psykologitme. 

DPS burde være mye strengere med sykemeldinger og å la folk gå på aap i så lang tid. Det er alt for mange unge uføre pga psykiske plager. 

Anonymkode: 8a82d...f93

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det spørs jo helt på tilfellet. Veldig mange folk tenker jeg blir bare dårligere av å ikke ha noe å gjøre. Når ukens høydepunkt er psykolog timen da er det på tide å få seg jobb eller annen aktivitet på dagtid. Det er ikke rart at folk ikke blir bedre når de ikke får annet å tenke på enn sin egen psyke, sine egne problemer og neste psykologitme. 

DPS burde være mye strengere med sykemeldinger og å la folk gå på aap i så lang tid. Det er alt for mange unge uføre pga psykiske plager. 

DPS sykemelder ikke, eller gjør de det?

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke rart at folk ikke blir bedre når de ikke får annet å tenke på enn sin egen psyke,

hva når man ikke har noe valg og ikke klarer å fungere? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dps bestemmer jo ikke om man er sykemeldt eller går på aap, er lege og nav som ordner det.

Og ja alt for mange unge, så man må satse på noe for å rette det. Sette inn ett tiltak for at vi får de unge ut i arbeid. Dette vil jo være politisk styrt.

Anonymkode: bf85f...711

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

hva når man ikke har noe valg og ikke klarer å fungere? 

Noen av oss blir uføre. Men jeg mener man faktisk ikke bør bli det før etter 30. At man da heller kan få aap i årene til 30. Hjernen er faktisk ikke ferdig utviklet før man er 25, få uføre før det pga sykdommer det finnes kur for blir for dumt.  Da gir man de opp for tidlig

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen av oss blir uføre. Men jeg mener man faktisk ikke bør bli det før etter 30. At man da heller kan få aap i årene til 30. Hjernen er faktisk ikke ferdig utviklet før man er 25, få uføre før det pga sykdommer det finnes kur for blir for dumt.  Da gir man de opp for tidlig

Nei finnes det kur for det må man jo ikke uføretrygdes, det er jeg enig i. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For noe tull. 

Anonymkode: dda31...e6e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For noe tull. 

Anonymkode: dda31...e6e

Så man skal gi ufør til de som har en mulighet for å bli friskere? Ellerer det at hjernen ikke er ferdig før 25års alderen som er dumt?

Greit å si hva du finner dumt

AnonymBruker
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

I mitt tilfelle var det aldri noe fokus på hva som var nødvendig for å komme i jobb, bare tørrprat om helt irrelevante temaer.

Hva gjorde du for å komme inn på sporet igjen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...