Gå til innhold

langvarig diare etter reise


Gjest DrFunk

Anbefalte innlegg

rett etter ankomst til India, etter 1mnd i Kina fikk jeg meget kraftig, eksplosiv, vandig diare. Dette er nå over 3uker siden. diareen har variert litt i farge, konsistens men i hovedsak har den vært vandig. enkelte ganger med litt oljekonsistens. Jeg tok avføringsprøve i India men rakk ikke å få den tolket av lege, samt at Indiske legers kjærlighetsforhold til ekstremt bredspektret antibiotikum gjorde det lite fristende. Hva bør jeg gjøre. Kan det være giardiasis? De fleste symbtomene stemmer, utenom at jeg bare har hatt feber et par ganger.

resultatet av avføringsprøve var som følger:

ingen oppvekst av bakteriene de testet paa, som var som folger:

Salmonella- Shigella- og Vibrio colerae-species.

direkte mikroskopi viste:

tilstedevaerelse av blod (RBC: 6-8)

leukocytter: 2-4

egg: Ascaris lumbricoides

hadde vært veldig takknemelig for respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

jeg ville vært liberal med å gjenta avføringsprøven.Ble det sett etter giardiasis?Man må se spesifikt etter dette og ofte må prøven gjentas.Symptomene er suspekte men vira kan og gi diareer.Husk å drikke godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...