Gå til innhold

det siste farvel....( sutrete og selvmedlidende)

Anbefalte innlegg

Gjest Liza i London

Nå er det så endelig.

I dag har jeg overlatt alle planene til kirken og arrangørene. det siste jeg kan gjøre for mannen min........kirken skal pyntes med blomster, jeg har valgt de samme som vi hadde til bryllupet vårt.

En minnegudstjeneste...enda jeg ikke helt fatter at han er borte for alvor.

En gudstjeneste for en dypt spirituell mann.......og ikke en eneste salme. Bare musikk og sanger som han var glad i....det som var vår felles musikk.

To mørke kåper til jentene våre, svart dress og slips til den lille, store sønnen vår på 7.....hvordan skal jeg makte denne gudstjenesten?

det skal være verdighet over sorgen.

men min sorg er vill og utemmet.

herregud, hvordan klarer jeg dette?? Om noen holder en tale og kommer med oppstyltet svada over ham, da skriker jeg.......!

jeg sørger, jeg gir opp - blant - og likevel, jeg vil at denne gudstjenesten til hans minne skal fylles av latter og sinne, slik han var.

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• thinkerbell

7

• Sør

5

• frosken

5

• leenie

5

Mest aktive i denne tråden

Kjære Liza.

Håper du syns det ble et godt arrangement, og at du følte det ble ditt.

Du er ikke sutrende i det heletatt. Du sier bare hvordan du har det, og du har det fælt!

Men du tar sorgen "kontant "og ikke "på avbetaling". Du føler, og du doper deg øyensynlig ikke ned for å slippe å føle.

Jeg har ikke ennå mistet noen som sto meg veldig nær. Har mista faren min, men han døde gammel og mett av dage, som det heter, så det var en god sorg på en måte. Jeg kan derfor ikke helt sette meg inn i hvordan du har det, men skjønner at det må være utrolig tøft.

Tenker på deg.

Gjest Liza i London

Liza...

Jeg vet det er så fattig, men jeg skal være der for deg i tanker og bønn...

Hele tiden.

Jeg beundrer styrken din. Og motet ditt. Takk for at du er det fantastiske mennesket du er, til etterfølgelse og lærdom for oss andre!

*klem*

takk skal dere ha!

Minnegudstjenesten er ikke før om vel en uke....men i dag måtte jeg levere fra meg alle planer/ ønsker for den....og det kjennes så feil. Kanskje skulle jeg valgt noe annet...kanskje...kanskje....

Kjære Liza,

Under seremonien til min mor, veltet noen av de 300 stearinlysene, og det ble branntilløp i krematoriet! Min mor var ikke den som gikk "stille gjennom dørene" når det gjalt autoriteter, så jeg tror nok hun hadde ledd seg skakk av situasjonen.

Hvem er denne seremonien for? "Øvrigheten" eller familien. Deg eller presten? Barnene og deg skal ha minnene. Dere er de vigtigste!

Jeg synes du er kjempesterk som klarer å vise følelsene dine. "Sutrende og selvmedlidende" er ord som ligger omtrent så langt vekke fra mitt "bilde" av deg som mulig. "Direkte og åpen" passer bedre. "Sterk og ærlig" er andre. (Selv om du kanskje ikke ser din egen styrke nå, så gjør vi andre det.)

Jeg tenker på deg; sjekker for dine innlegg her. Du skal ikke gi opp; du klarer mer enn du tror. Det ER lov å vise følelser, også i Storbritannia. (De unnskylder det med at du er en "bloody foreigner" som ikke vet noe bedre, men glem det! ;-) )

*sender deg masse klemmer og styrke i natten*

Annonse

takk skal dere ha!

Minnegudstjenesten er ikke før om vel en uke....men i dag måtte jeg levere fra meg alle planer/ ønsker for den....og det kjennes så feil. Kanskje skulle jeg valgt noe annet...kanskje...kanskje....

det viktigste er at du er der...... og tar farvel......... ikek hvordan alt ser ut...

*trygge klemmer*

Gjest Liza i London

takk skal dere ha!

Og det verste av alle de "kanskje" som svirrer i hodet mitt....."kanskje han ikke hadde dødd om han hadde vært gift med en annen? En som var mer fornuftig,....en som ikke kastet vekkerklokken etter ham om morgenen. Som ikke krasjet biler i jevnt tempo....som ikke fødte barn for tidlig. Som var saklig og fornuftig....som ikke var meg?

Og det verste av alle de "kanskje" som svirrer i hodet mitt....."kanskje han ikke hadde dødd om han hadde vært gift med en annen? En som var mer fornuftig,....en som ikke kastet vekkerklokken etter ham om morgenen. Som ikke krasjet biler i jevnt tempo....som ikke fødte barn for tidlig. Som var saklig og fornuftig....som ikke var meg?

da hadde han ikek vært så lykkelig..... som han var sammen med deg... det mennesket han elsket høyere enn himmelen...

Gjest Liza i London

Kjære Liza,

Under seremonien til min mor, veltet noen av de 300 stearinlysene, og det ble branntilløp i krematoriet! Min mor var ikke den som gikk "stille gjennom dørene" når det gjalt autoriteter, så jeg tror nok hun hadde ledd seg skakk av situasjonen.

Hvem er denne seremonien for? "Øvrigheten" eller familien. Deg eller presten? Barnene og deg skal ha minnene. Dere er de vigtigste!

Jeg synes du er kjempesterk som klarer å vise følelsene dine. "Sutrende og selvmedlidende" er ord som ligger omtrent så langt vekke fra mitt "bilde" av deg som mulig. "Direkte og åpen" passer bedre. "Sterk og ærlig" er andre. (Selv om du kanskje ikke ser din egen styrke nå, så gjør vi andre det.)

Jeg tenker på deg; sjekker for dine innlegg her. Du skal ikke gi opp; du klarer mer enn du tror. Det ER lov å vise følelser, også i Storbritannia. (De unnskylder det med at du er en "bloody foreigner" som ikke vet noe bedre, men glem det! ;-) )

*sender deg masse klemmer og styrke i natten*

Velsigne deg, Sør ( unnskyld!!!!!) Du er omtrent den eneste som får meg til å gråte...og det gjør godt.

takk for at du er her!

Det verste måtte vært om han hadde dødd uten å ha vært elsket... Det gjorde han ikke...

"Better is one day in your arms, than thousands elsewhere"

Menn elsker kvinner som kaster vekkerklokken etter dem! ;-)

Kjære Liza,

Hva hvis?

Han ELSKET deg! Og ikke en annen som led av tvangstanker om at vekkerklokken skulle stå i fred.

Han elsket deg slik du er. Ikke den "saklige og fornuftige" (rent bortsett fra at du framstår som svært saklig og fornuftig, men det er en annen diskusjon!) som aldri lærte å krasje biler på riktig måte!

Kjære kjære deg Liza, manen var jo oppegående! Han ville jo ha "en slik som deg"! ALDRI glem det!

*klemmer*

Annonse

Velsigne deg, Sør ( unnskyld!!!!!) Du er omtrent den eneste som får meg til å gråte...og det gjør godt.

takk for at du er her!

Det er mange som bryr seg, Liza - også fordi det er så åpenbart at du er et så fantastisk menneske.

Ikke tenk på de britiske konvensjonene. Denne seremonien er for deg og dine, og til minne om din mann. Da skal den reflektere det, og ikke hva andre måtte mene om "følelsesladede utbrudd" eller om vekkerklokker som for alltid vil vise 07:02.

*klem*

:-)

Du kjente ham jo - nesten. ordene dine varmer!

Klem

mannen var herdet mot vekkeklokkekasting... bilkræsjing ... kyssing av stekepanner.... og gudene vet hva annet du har bedrevet!!!.. han elsket deg liza.. akkurat slik du var og med all den galskapen som bor i deg....... fordi.. du er jo du...

*klemmer godt*

Gjest Liza i London

Ingenting å takke for... Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for deg...

Du gjør faktisk mye for meg!

det at du er her, at du svarer...at du bryr deg!!

DOL har blitt et "fristed" for meg, der jeg lar alle maskene ( jeg har mange) falle - og er bare meg, nå¨deløst naken.....og det er godt når noen "ser" meg, slik du gjør.

Du gjør faktisk mye for meg!

det at du er her, at du svarer...at du bryr deg!!

DOL har blitt et "fristed" for meg, der jeg lar alle maskene ( jeg har mange) falle - og er bare meg, nå¨deløst naken.....og det er godt når noen "ser" meg, slik du gjør.

Så fint at jeg kan bidra med noe! Setter stor pris på deg, og på innleggene dine her inne. Styrken din er inspirerende!

klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...