Gå til innhold

Hva tenker du om folk med tatoveringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er en annen studie enn @Lady HM viser til. Denne viser 2 - 3 ganger større risiko for enkelte kreftformer.

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-studie-viser-urovekkende-sammenheng-mellom-tatoveringer-og-kreft/s/5-95-2341291

De har ikke funnet noen årsakssammenheng. Det kan hende at det er vanligere blant folk med å store tatoveringer å leve usunt (mer røyking og drikking f.eks) og at det ikke er selve tatoveringen som gir kreft. 

AnonymBruker
Grendel skrev (10 minutter siden):

Dette er en annen studie enn @Lady HM viser til. Denne viser 2 - 3 ganger større risiko for enkelte kreftformer.

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-studie-viser-urovekkende-sammenheng-mellom-tatoveringer-og-kreft/s/5-95-2341291

De har ikke funnet noen årsakssammenheng. Det kan hende at det er vanligere blant folk med å store tatoveringer å leve usunt (mer røyking og drikking f.eks) og at det ikke er selve tatoveringen som gir kreft. 

For noen år siden var jo tatoveringer for spesielle grupperinger. Og de levde ikke sunt.

Anonymkode: 1e964...260

Artig å legge merke til at hver gang dette spørsmålet kommer opp er det lov å være ærlig. Det samme gjelder når det spørres om kvinner, alder og bekledning, da er det lov å si at «damer over XX ikke kan bruke YY» (jf mammapølsedebatten nå nylig, og gjentatte runder om miniskjørt her inne).

Det samme er ikke lov når noen spør «Hva tenker du om folk som er f.eks. tjukke, tynne, fylt av fillers, silikon eller botox, usunne, late etc. Skulle likt å se reaksjoner på den samme massive ærligheten da ;) 

Endret av Kayia
Nicklusheletida
Kayia skrev (3 minutter siden):

Artig å legge merke til at hver gang dette spørsmålet kommer opp er det lov å være ærlig. Det samme gjelder nå det spørres om kvinner, alder og bekledning, da er det lov å si at «damer over XX ikke kan bruke YY» (jf mammapølsedebatten nå nylig, og gjentatte runder om miniskjørt her inne).

Det samme er ikke lov når noen spør «Hva tenker du om folk som er f.eks. tjukke, tynne, fylt av fillers, silikon eller botox, usunne, late etc. Skulle likt å se reaksjoner på den samme massive ærligheten da ;) 

Jeg har ikke lagt merke til at det ikke er lov å være ærlig. 

Annonse

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke lagt merke til at det ikke er lov å være ærlig. 

Har du ikke? Jeg har aldri sett noen si at det er harry å skeie ut med godis og ese ut eller harry med botox f.eks.? Jeg har imidlertid mange ganger sett folk si at tatoveringer er harry.

Kayia skrev (Akkurat nå):

Har du ikke? Jeg har aldri sett noen si at det er harry å skeie ut med godis og ese ut eller harry med botox f.eks.? Jeg har imidlertid mange ganger sett folk si at tatoveringer er harry.

Det høres mer ut som noe som har med definisjonen av harry å gjøre. :) Å skeie ut med godis har jeg aldri tenkt på som harry. Harry har mer med utseende og klesstil å gjøre, har det ikke det da?

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det høres mer ut som noe som har med definisjonen av harry å gjøre. :) Å skeie ut med godis har jeg aldri tenkt på som harry. Harry har mer med utseende og klesstil å gjøre, har det ikke det da?

For meg er harry en type livsstil som inkluderer både utseende, klesstil og oppførsel. F.eks røyking. (Det norske begrepet på det som på engelsk kalles "white trash").

Jeg forbinder det mer med leopardmønster, skinnjakke, innrøykt og slitt leilighet, banning, svenskehandel osv. En hel "pakke". 

Nicklusheletida
Kayia skrev (Akkurat nå):

Men kanskje de ikke synes det er Harry da ? Jeg synes ikke det er Harry å Skeie ut med godis, men har sett mange Harry eksempler på bruk av botox og fillers. 

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Men kanskje de ikke synes det er Harry da ? Jeg synes ikke det er Harry å Skeie ut med godis, men har sett mange Harry eksempler på bruk av botox og fillers. 

Til det mener jeg at resultatet ofte ser Harry ut. 

Vhanja skrev (3 minutter siden):

For meg er harry en type livsstil som inkluderer både utseende, klesstil og oppførsel. F.eks røyking. (Det norske begrepet på det som på engelsk kalles "white trash").

Jeg forbinder det mer med leopardmønster, skinnjakke, innrøykt og slitt leilighet, banning, svenskehandel osv. En hel "pakke". 

Ja - der er vi helt enige! 

Vhanja skrev (6 minutter siden):

Enig i din definisjon, ikke i Lillemus sin :) Adferd kan være like harry som det som har med utseende og stil å gjøre.  

Annonse

Kayia skrev (32 minutter siden):

Enig i din definisjon, ikke i Lillemus sin :) Adferd kan være like harry som det som har med utseende og stil å gjøre.  

Det jeg synes er harry er tatoveringer på det meste av kroppen, ketchup på alt mulig og altfor mye utvendig julepynt på huset som blinker og skinner så man blir rent huggærn av å se på det.

Antakelig mye annet også, og enig i at det også handler om atferd.

Vhanja skrev (56 minutter siden):

Jeg har en bitteliten marxist i meg som sier at "Harry" er en merkelapp de lav økonomisk og/eller kulturell kapital.

For eksempel at det er "harry" å handle i Sverige for å spare penger. Det aller mest Harry er folk med lav utdanning, dårlig smak, feil meninger og mye penger. En fra underklassen som har kommet seg opp.

Endret av Grendel
Grendel skrev (38 minutter siden):

Jeg har en bitteliten marxist i meg som sier at "Harry" er en merkelapp de lav økonomisk og/eller kulturell kapital.

For eksempel at det er "harry" å handle i Sverige for å spare penger. Det aller mest Harry er folk med lav utdanning, dårlig smak, feil meninger og mye penger. En fra underklassen som har kommet seg opp.

Ja, det er ofte en sammenheng mellom harry og lav kapital. Som du sier, ikke bare økonomisk, men også kulturell og sosial.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lav intellingens forklarte psykologen til meg, om dem som tatoverer seg. Enig i det.

Anonymkode: 44707...1b6

Du går til en psykolog som er så fordømmende?

Jaja, deg om det. 

Selv hadde jeg byttet psykolog.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du går til en psykolog som er så fordømmende?

Jaja, deg om det. 

Selv hadde jeg byttet psykolog.

Nei ikke fordommer, men er kjent i hele verden at det er dem med lav intellengens som tatoverer seg. Har lest om det.

Anonymkode: 44707...1b6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...