Gå til innhold

En ny dag...med solskinn og sminke

Anbefalte innlegg

Gjest Liza i London

Tusen takk til alle dere som hjelper meg å komme gjennom de vondeste nettene og dagene!

Peter - som nettopp har fyllt 7 ( men som har gått på skolen siden han var 4) har gitt meg talen han vil holde i kirken. I stor barnslig skrift var det en vekker for meg....derfor omhyggelig sminke i dag.

Jeg vet ikke om han kommer til å holde talen, det får han bestemme selv!

men jeg skriver den av her...på den måten får han liksom sagt "offentlig" det han ønsker å si til pappa'n sin

(jeg har fått lov av ham å skrive den av)

Er det ikke en skjønn gutt jeg har???

Dear Daddy!

I love you.

I think is very unfair that you are dead, but I don't know what to do about it.

Everybody tells me that I am now the Master of the House. But Mummy says I am too small for it, that it isn't fair as I am a little boy. But I promise you, when I grow up, I will look after Naomi, - she needs lookinng after as she is a very silly girl. And Karoline and Alexander. I will look after Mummy too, unless she is dead by then. Because she doesn't look like she is going to last very long, Daddy. She looks like the plant in your study. We tried to water her, but she didn't like it.

I love you, Daddy. can you please change your mind and come back to us?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49102-en-ny-dagmed-solskinn-og-sminke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nydelig skrevet av en liten gutt, håper han får holde talen sin så andre også kan få en vekker.

Syns du skulle la ungene vanne deg neste gang, for en fantastisk flott idé.

Jeg syns du viser en utrolig styrke i den vonde prosessen du befinner deg i nå, måtte du få lysere dager etterhvert.

Kjære visne plante,

Jeg ville vanligvis ikke trodd på at en 7 åring kunne skrevet noe slikt, men jeg vet jo at det er sant.

Liza, du har en utrolig sønn, og helt sikkert de andre barnene også. Og både du og jeg vet hvorfor.

Den kjærligheten og skjønnheten som beskrives i det brevet kommer innenfra; og den kommer fra den oppveksten han har fått.

Min reaksjon er vel at dette barnet, som må få lov til å være et barn, faktisk er klokere enn de som kaller ham "Master of the House".

*tenker på deg*

*klem*

Fra Sør den Velsignede ;-)

For en utrolig nydelig tale, den ga meg tårer i øynene. Så godt å vite at du har slik en liten klok gutt hos deg..

Jeg skulle så gjerne kommet med noen sterke trøstende ord til deg, Liza, men det er liksom ingen ord som strekker til.... Jeg kan ikke annet enn å sende deg mine varmeste tanker, og dypeste medfølelse på denne tunge dagen for avskjed.

Ditt nærvær her er berikende, og til ettertanke, du er ei klok og sterk jente som jeg har dyp respekt for.

Husk at det heldigvis kommer dager etter dette...

*klem*

Annonse

Gjest trampe

For en herlig sønn du har, Liza, og for en herlig mann du må ha hatt...!!! Tårene mine triller, han er veldig god til å sette ord på tingene, gutten din...

Sender dere masse styrke jeg, gjerne all min styrke som er igjen....!!!

*klem* om du vil ha...

Stå på der!!

Jeg tenker veldig mye på deg. Har fulgt med på innleggene dine, men jeg har aldri svart på noen av dem selv om jeg noen ganger har hatt lyst, fordi jeg ikke aner hva jeg skal si. Ord blir fattige uansett.

Føler at det jeg kunne sagt bare blir som såpebobler. De er sikkert fine å se på, men de holder liksom ikke - sprekker så fort man vil gripe tak i den.

Men jeg ville bare si at jeg føler med deg, og jeg tenker veldig mye på deg. Leser det du skriver og det er vondt å se hvordan du har det.

Skulle ønske jeg kunne gi deg en ordentlig RL-klem, men jeg får heller gi deg en symbolsk en her...

*stor klem*

Annonse

Det er den nydeligste talen jeg har lest noensinne.. .............

Gi en klem til barna fra meg.. og si til Peter at jeg vinker til hver natt.

Jeg håper du forstår at det er mange som er glad i deg her inne.. som..virkelig bryr seg og som setter umåtelig pris på din åpenhet.

Gjennom ordene dine ser vi en livredd, sårbar og skjør kvinne.... Men vi ser også hvor uendelig sterk og modig du er, selv om du ikke helt klarer å se det selv.

Du sier sorgen din er vill og uhemmet... en ekte..og dyp sorg er desverre det. Den smerten du kjenner må være rå og jævlig...... og kanskje aller mest forferdelig ensom.

Jeg vil at du skal vite at vi er her for deg... La oss være en bro over til morgendagen. Det er dine føtter som må gå, men vi vil mer enn gjerne gå ved siden av deg. Aldri glem det.

varme klemmer....

Kjære deg!

Må kondolere, har tenkt mye på deg og dine, etter et tidligere innlegg her and. det å være "brave"... Skulle ha svart deg da, men det er vanskelig å finne ord. Ord har vel heller ingen mening i en slik sammenheng - de blir aldri helt dekkende for tanker og følelser. Men det kan kanskje være en trøst, at man i alle fall prøver å si noe.

Synes det var veldig sterkt å lese talen til din lille sønn - og synes det vitner om en moden og reflektert liten pode. Jeg har selv vært der han er nå - det er lenge siden nå, men smerten sitter der inne et sted fortsatt. Man må bare lære å leve med det. Håper bare at han får lov til å være liten, - lenge enda - voksen og flink og sterk kan man alltids være siden.

Ønsker dere alt godt, tenker på deg og føler med deg - :-)

uff. Fikk tårer i øynene her. Samtidig som jeg måtte trekke på smilebåndet. Du har en utrolig stor gutt du Liza. Pass bare på at han ikke tar på seg for mye ansvar. Noe som fort kan skje om alle sier at han er herren i huset nå....o.s.v.

Håper han holder talen, så kanskje de som har sagt han skal være så stor og brave får seg en tankevekker.

Føler med dere i sorgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...