Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Babette skrev (2 minutter siden):

Det var vanlig frem til ca. begynnelsen av 1970-tallet. Her er en tråd på Kvinneguiden om dette:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1235512-fikk-dere-juling-som-barn/#comments

det var nok vanlig på 70 og 80 tallet og, flere jeg kjente fikk juling. 

Fortsetter under...

Babette skrev (5 minutter siden):

Det var vanlig frem til ca. begynnelsen av 1970-tallet, i en del tilfeller også senere. Her er en tråd på Kvinneguiden om dette:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1235512-fikk-dere-juling-som-barn/#comments

Men det har vært ulovlig i mange år. Foreldre som slår barna når de blir sinte burde ikke ha barna. Det er du nok enig i. Men noen klarer ikke la det være når de blir skikkelig sinte. 

stjernestøv
Glitter skrev (1 minutt siden):

Men det har vært ulovlig i mange år. Foreldre som slår barna når de blir sinte burde ikke ha barna. Det er du nok enig i. Men noen klarer ikke la det være når de blir skikkelig sinte. 

Noen går helt bananas når de blir sinte, det har ingenting i en barneoppdragelse å gjøre. Det er den voksne som er problemet. 

Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg kommenterte kun det du skrev om at det ikke er vanlig, med å opplyse at det er ikke så lenge siden det faktisk var det.

Annonse

Glitter skrev (5 minutter siden):

Men noen klarer ikke la det være når de blir skikkelig sinte. 

Det er ikke slik jeg husker det fra min oppvekst. Foreldrene mistet ikke beherskelsen, de ga barna dask som straff for dårlig oppførsel på linje med husarrest, inndragning av ukepenger eller hva de nå ellers brukte som straff.

I dag, når alle vet at fysisk avstraffelse ikke er lovlig, tror jeg nok de slår i affekt hvis det skjer.

Babette skrev (2 minutter siden):

Det er ikke slik jeg husker det fra min oppvekst. Foreldrene mistet ikke beherskelsen, de ga barna dask som straff for dårlig oppførsel på linje med husarrest, inndragning av ukepenger eller hva de nå ellers brukte som straff.

I dag, når alle vet at fysisk avstraffelse ikke er lovlig, tror jeg nok de slår i affekt hvis det skjer.

Ja det tror jeg også. 

Jeg mistet noen ganger befinnelsen og kjeftet skikkelig. Det angrer jeg på. 

Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at de også må være veldig sta. Denne rettsaken kommer det ikke noe godt ut av for noen av partene. De burde ha løst det på privaten. 

Ærlig talt - vi er da for søren ferdige med tiden hvor ting skulle holdes innenfor hjemmets fire vegger??!?! 

Hvis dette er som de fornærmede sider, så skal skal dette selvfølgelig opp i domstolen!!

Annonse

Nicklusheletida
Lady HM skrev (1 time siden):

Ærlig talt - vi er da for søren ferdige med tiden hvor ting skulle holdes innenfor hjemmets fire vegger??!?! 

Hvis dette er som de fornærmede sider, så skal skal dette selvfølgelig opp i domstolen!!

Jeg tror ikke de ønsket at det skulle gå så langt, men at de følte seg presset til det underveis. 

Bare se hva Henrik sier her https://www.nettavisen.no/sport/henrik-ingebrigtsen-om-familiekonflikten-rasper-opp-i-dype-sar/s/5-95-1288787

Det hele startet med at de brøt samarbeidet. Jeg husker uttalelsen Henrik kom med den gangen. Nå ønsket han at Gjert som var verdens beste trener, heller konsentrerte seg om å bli verdens beste pappa og bestefar. Dette burde jo Gjert ha tatt på aller største alvor når slitasjen var blitt så stor. Men det gjør han ikke. Han tar opp kampen mot sin egne barn. Nå vil han trene opp Narve til å slå sin egen sønn for å hevne seg. 

All uroen som media har skapt i ettertid, kampen de la opp til mellom Narve og Jacob, alle frekke uttalelser fra Narve Gilje og en sta far som kjemper mot sine egne barn i steden for å prøve å redde sitt forhold til barna, tror var det som til slutt førte til anmeldelsen. 

Det er trist. Denne saken burde ha stoppet etter at sønnene brøt samarbeidet.

Nå har det gått så langt at de kan risikere at faren havner i fengsel. Da blir det umulig å reparere forholdet. Jeg mener media også har litt av skylden her. De har vært med på å nøre opp under konflikten. 

Nicklusheletida skrev (4 timer siden):

Jeg tenker at de også må være veldig sta. Denne rettsaken kommer det ikke noe godt ut av for noen av partene. De burde ha løst det på privaten. 

Løst det på private!? Hva mener du med det?

Vold og overgrep av alle typer skal ikke ties ihjel, men tales ihjel! 

Ære være alle som tar belastningen en rettssak innebærer! 

Nicklusheletida skrev (37 minutter siden):

Jeg tror ikke de ønsket at det skulle gå så langt, men at de følte seg presset til det underveis. 

Bare se hva Henrik sier her https://www.nettavisen.no/sport/henrik-ingebrigtsen-om-familiekonflikten-rasper-opp-i-dype-sar/s/5-95-1288787

Det hele startet med at de brøt samarbeidet. Jeg husker uttalelsen Henrik kom med den gangen. Nå ønsket han at Gjert som var verdens beste trener, heller konsentrerte seg om å bli verdens beste pappa og bestefar. Dette burde jo Gjert ha tatt på aller største alvor når slitasjen var blitt så stor. Men det gjør han ikke. Han tar opp kampen mot sin egne barn. Nå vil han trene opp Narve til å slå sin egen sønn for å hevne seg. 

All uroen som media har skapt i ettertid, kampen de la opp til mellom Narve og Jacob, alle frekke uttalelser fra Narve Gilje og en sta far som kjemper mot sine egne barn i steden for å prøve å redde sitt forhold til barna, tror var det som til slutt førte til anmeldelsen. 

Det er trist. Denne saken burde ha stoppet etter at sønnene brøt samarbeidet.

Nå har det gått så langt at de kan risikere at faren havner i fengsel. Da blir det umulig å reparere forholdet. Jeg mener media også har litt av skylden her. De har vært med på å nøre opp under konflikten. 

Ja, mitt inntrykk er også at brødrene i aller høyeste grad ga Gjert muligheten til at denne saken kunne forbigås i stillhet, men at han ikke grep den muligheten. Og så utviklet saken seg, og de følte seg presset fra alle kanter, og så endte vi opp her. 

stjernestøv skrev (3 timer siden):

jeg vet ikke hva de har opplevd men mange har hatt en fæl oppvekst uten å gå til retten med det, man må legge det bak seg og komme videre. Er det penger de er ute etter? 

Jeg blir sjokkert og forferdet av denne og flere andre kommentarer i denne tråden!

Å gå til retten er å søke rettferdighet - og det er det som gir best mulighet for å komme videre.

Overgriper/den voldelige forsøker ikke sjelden  å antyde at offer i voldssak er ute etter penger. Det er kvalmende. 

stjernestøv
E7H7 skrev (1 minutt siden):

Jeg blir sjokkert og forferdet av denne og flere andre kommentarer i denne tråden!

Å gå til retten er å søke rettferdighet - og det er det som gir best mulighet for å komme videre.

Overgriper/den voldelige forsøker ikke sjelden  å antyde at offer i voldssak er ute etter penger. Det er kvalmende. 

Ok. Mulig du har rett i det :) 

Har bare sett og opplevd selv mye i oppveksten så det er bare normalt for meg, glad mine barn ikke hadde den oppveksten. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...