Gå til innhold

Har du fått skattemeldingen?

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (13 minutter siden):

Jeg er litt enig med dere begge to, det er selvfølgelig kjekt å ha en god sum på konto i bakhånd, men samtidig skal man da sannelig ha glede av pengene sine også! Man hører jo ofte om eldre som ikke unner seg noe som helst og når de går bort så viser det seg at de har store formuer i banken! Hvilken glede har de av det da? 

Jeg har mer enn nok i bakhånd. Barna mine vil til å med få en del penger når jeg dør. 

Men ser på ingen måte at det er min plikt her i livet å etterlate penger til mine barn. De klarer seg godt selv, trenger ikke mor for det. Men nå blir det jo til at man sitter på bolig, og da får de arve den.

Jeg nyter mitt liv, så får andre leve slik de gjør. 

Fortsetter under...

Adeie skrev (2 minutter siden):

Hva skal jeg med mer enn ett par hundre tusen på bok? Jeg lever nå, så lenge jeg har nok til en fin begravelse på konto, så lever jeg det livet jeg ønsker. Eier egen bolig nesten uten gjeld.

At noen mennesker blir glad i å eie penger er helt greit, jeg blir glad av sol på varme, og bruker da mine penger til det. 

Høres ut som en ypperlig disponering av penger, synes jeg! :D Selv om jeg ikke hadde orket å reise så langt så ofte, men jeg hadde brukt penger på noen annet som gir meg glede. :) Kos deg på tur!

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Høres ut som en ypperlig disponering av penger, synes jeg! :D Selv om jeg ikke hadde orket å reise så langt så ofte, men jeg hadde brukt penger på noen annet som gir meg glede. :) Kos deg på tur!

Takk, nyter max🙂

Lillemus skrev (5 timer siden):

Jeg er litt enig med dere begge to, det er selvfølgelig kjekt å ha en god sum på konto i bakhånd, men samtidig skal man da sannelig ha glede av pengene sine også! Man hører jo ofte om eldre som ikke unner seg noe som helst og når de går bort så viser det seg at de har store formuer i banken! Hvilken glede har de av det da? 

Eldre mennesker har gjerne stort behov for trygghet, og har kanskje opplevd både krig, (relativ) fattigdom, boligkrakk og finanskrise. Mange er livredde for at pengene skal "forsvinne" og at de blir sittende ribbet igjen og kanskje bli avhengig av andre.

6 hours ago, Lillemus said:

Man hører jo ofte om eldre som ikke unner seg noe som helst og når de går bort så viser det seg at de har store formuer i banken! Hvilken glede har de av det da? 

De sparer til arvingene. Henger igjen fra gamle dager da gården skulle overlates i bedre stand enn da man selv overtok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...