Gå til innhold

Flinke folk og arroganse...

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som har lagt merke til det, eller er det veldig mange med en "ovenfra-og-ned" holdning blant de som har skikkelig peiling på data.

Jeg er innom forkjellige dataforum innimellom for å få hjelp og leser mye. Det er sjelden jeg tør å skrive noe, for jammen får amatørene så øra flagrer innimellom.

Dataforumet på dol skiller seg merkbart ut til det bedre, bare så det er sagt!

Det er ikke bare på nettet jeg har fått det inntrykket. Dersom det er noe og man ringer brukerstøtte for et eller annet så treffer man på noen der også. I allefall har jeg gjort det en del ganger.

Innimellom treffer man på flinke folk som faktisk husker at de selv var amatører en gang og det er en gledelig overraskelse. Skulle bare ønske det ikke var så få av dem.

Jeg har inntrykk av at det er veldig typisk inen "databransjen"....eller kanskje det bare er jeg som har hatt uflaks.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49114-flinke-folk-og-arroganse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme følelsen jeg får når jeg setter mine ben på et bilverksted. Får lyst til å begynne å grine...

Neivel, så vet jeg null og niks om bil, men skulle likt å se mekanikeren gjøre *min* jobb.

Jepp!

Det kan mannen min skrive under på. De er sånn mot ham også. Helt til han åpner kjeften og avslører at han er utdanna mekaniker sjøl;-)

Selv om han ikke jobber med det mer (pga. atopisk eksem) så kan han da nok til å jekke dem ned etpar hakk.

Og regninga blir mye mindre også. Det er ikke alt som er "prekært" som er nødvendig allikevel når det kommer til stykket....

Er det noe bedre her på dol altså?

Jeg har mistet lysten til å spørre om noe som helst.

http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=show&id=940877

Hmm, det Cotoyen prøvde der var nok å gi hjelp til selvhjelp. Hun tipset om hvordan man kan ved hjelp av litt logikk finne frem til det man trenger. Hun hadde til og med en :)

Jeg kan, uten at jeg kjenner Citoyen, garantere at hun hadde noen nedlatende tanker når hun skrev det innlegget..

Annonse

Gjest retvizan

Har aldri vært inne på noe annet dataforum enn dol, - får all den hjelp jeg trenger her - og tålmodigheten folk her viser er enestående.

Til tross for at de av erfararing VET at mitt opprinnelige spørsmål utarter til en meterlang tråd, så svarer de igjen og igjen. Her snakker vi ikke om teskjeer, jeg må ha det inn med disse bittesmå mokkaskjeene, (ikke sant, Amiga? *S*) gjerne flere ganger.

Benytter sjansen og sier tusen takk til alle ekspertene på dol! :-)

Ulv I Faarikaal

Mange er sure og arrogante, stressa og nedlatende. Selv har jeg jobba med de greiene i 15 år og slutta nå, og fant noe mindre stressende. Jeg skjønner dere godt.

Jeg er s k MCSE sertifisert, det krever at du kan ca en halvmeter Microsoft bøker ut og inn, og det er en drøm for datafolk å klare de fire testene. De er VIRKELIG vanskelige, "normale" microsoft folk får ikke mer enn 20-30 av de ca 75-80 poeng som er nødvendig for å stå, og det tar vel borti 1000 effektive timer for et ungt datamenneske å nå opp.

I min bedrift er det også en IT avdeling og jeg holdt kjeft om mine kunnskaper lenge. I stedet forska jeg på hvor arrogant det gikk an å bli. Etterhver har de fått mistanke, og etter at jeg hengte opp MCSE diplomet har pipa fått en annen lyd. hehe

Janteloven slår til og jeg har ikke fått mer velvilje akkurat, snarere tvert i mot.

Gjest 5barnsmor

lille venn....du må bruke kvinnelist slik at de er imponert før du kommer til saken...

f.eks:

hei jeg er er en fembarnsmor på 30år som fikk data til jul, så jeg er litt av en amatør....jeg har lest en del her og forstår at det er mange veeeeldig flinke datakyndige her....er det noen som kan hjelpe meg tro?

så beskriver du problemet....og for å ha fått data til jul så er de jo nødt å være imponert hva??? :))

klems fra

Gjest 5barnsmor

lille venn....du må bruke kvinnelist slik at de er imponert før du kommer til saken...

f.eks:

hei jeg er er en fembarnsmor på 30år som fikk data til jul, så jeg er litt av en amatør....jeg har lest en del her og forstår at det er mange veeeeldig flinke datakyndige her....er det noen som kan hjelpe meg tro?

så beskriver du problemet....og for å ha fått data til jul så er de jo nødt å være imponert hva??? :))

klems fra

jeg vil også bare nevne at de med datakunnskap på dol er en klasse for seg selv, de er oppmuntrende og forklarer enkelt og gjerne med linker, kommer med gode råd uten å slakte det du allerede har gjort.....TUSEN TAKK FOR ENESTÅENDE BACKUP...det er deres fortjeneste at jeg synes dette er så moro....

meeeeeget takknemlig hilsen fra

Hmm, det Cotoyen prøvde der var nok å gi hjelp til selvhjelp. Hun tipset om hvordan man kan ved hjelp av litt logikk finne frem til det man trenger. Hun hadde til og med en :)

Jeg kan, uten at jeg kjenner Citoyen, garantere at hun hadde noen nedlatende tanker når hun skrev det innlegget..

Hehe, Alpt. Siste avsnittet en gang til.. Glemt noe? (eller du håpte kanskje at vedkommende ikke skulle legge merke til det..?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...