Gå til innhold

Bør vi være alvorlig bekymret for at Trump ikke er mentalt frisk?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om vi seriøst bør vurdere muligheten for at USAs president er en eldre mann som har hatt merkbar kognitiv svekkelse og oppfører seg irrasjonelt.  

Når Trump diskuteres, hører man av og til folk bruke begrepet "sanewashing". Dette betyr å late som om Trumps ideer er mer fornuftige enn de egentlig er. Hans tilhengere vil tro at han spiller 4D-sjakk. Hans motstandere vil tro at han har onde hensikter. Men, kan det være at oppførselen hans rett og slett ikke gir mening fordi han ikke er frisk?  

Mannen truer for øyeblikket Canada, Grønland og Panama. Under valgkampen var det aldri snakk om at han skulle prøve å utvide USAs territorium med makt. Ingen stemte for det. Jeg tror ikke engang hans eget parti støtter disse ideene. Disse ideene virker rett og slett gale.  

For ikke så lenge siden kalte han Zelensky en diktator fordi det ikke har vært valg. Senere, da han ble konfrontert med dette, sa han: "Sa jeg det?". Nå skal han visstnok være sint på Putin for å ha stilt spørsmål ved Zelenskys legitimitet. Er han alvorlig forvirret?  

Det er et medisinsk faktum at eldre mennesker opplever hjerneforringelse og kognitiv tilbakegang. I USA har vi sett eksempler på eldre politikere (som Dianne Feinstein) som tydelig svekkes mens de er i embetet. Det er et problem at folk i USA fortsetter å velge gamle politikere uten å innse at de svekkes med alderen.  

Bør vi være alvorlig bekymret for at den nåværende amerikanske presidenten er i kognitiv tilbakegang? Og kan det amerikanske systemet håndtere det? 

Anonymkode: 8fcac...04c

Fortsetter under...

Det er dessverre symptomet på samfunnet - hadde han vært en kvinne hadde han nok blitt steinet for lengst. Gamle gale hvite menn har alltid hatt en maktposisjon de ikke fortjener, det er mange grunner til.

Men jo galere, jo høyre opp i systemet kommer man maktmessig. Vedder for at det finnes en matematisk formel for det vi aldri fikk lære på skolen😋

Trinity80 skrev (1 time siden):

Gamle gale hvite menn har alltid hatt en maktposisjon de ikke fortjener, det er mange grunner til.

Han er valgt i et demokratisk valg, så her må det være andre forklaringer.

nachnoo skrev (8 timer siden):

Det er ikke demensen jeg er mest redd, derimot narsissismen og det dyssosiale. 

Helt enig i dette. Mannen er livsfarlig. Og han er omringet av "Yes, men" som utnytter han til egen vinning. For han er nok lett å lede, hvis man bare mater egoet hans.

Endret av Vhanja

Jeg synes for eksempel det med toll i hytt og pine virker veldig rørete på en annen måte enn før. Jeg tror han ville slitt med 2D sjakk og bør holde seg langt unna 4D. 

Radikalisering er uansett et større problem enn alderssvekkelsen. 

Endret av Grendel

Annonse

psykedeliker skrev (9 timer siden):

Han er valgt i et demokratisk valg, så her må det være andre forklaringer.

Som jeg skrev: Symptom på samfunnet. Vi har alle det sånn fordi vi har gått til valg og valgt det. 

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Riktig, betyr det at alle som stemte på ham var mentalt syke? Eller fulgte de bare manus?

Godt spørsmål. Jeg tror ikke Hitler kan forklares med at alle tyskerne dummere og mer uvitende enn andre.  De valgte historiens verste leder allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...