Gå til innhold

Hva er den beste kaken/søte bakverk du vet om?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2 skrev (12 minutter siden):

For meg er det velskringle.

Wales-kringle. :) Jeg hadde en gammeltante som var ekspert på å lage det husker jeg. 

Det er umulig å nevne bare en favoritt der altså. Kvæfjordkake / Verdens beste, pavlova, vanlig sjokoladekake med sjokoladesmørkrem, skikkelig bløtkake med bringebær og banan inni, mandel-/nøttebunn med krem og sjokolade og bær. For ikke å snakke om en kake jeg pleier å lage til bursdagen til mannen, den består av 3 tynne nøttebunner som legges lagvis med en blanding vanlig krem og vaniljekrem og masse bær (bringebær, jordbær i skiver og blåbær). *stønn* Tror jeg gikk opp 3 kg bare av å skrive dette svaret... 😂

Annonse

Stikkelsbær skrev (7 minutter siden):

Verdens beste, eller Kvæfjordkake som den også heter. Men med vaniljekrem, og ikke romkrem.

Enig! Det skal da ikke være romkrem i Verdens beste! I barnedåpen til yngstemann bestilte vi en Lukket valnøtt, jeg skal love deg at vi ble lange i maska da det viste seg at det var romkrem i den. Vi klaget ikke, men det burde vi jo gjort, det er jo helt feil.

Annonse

hattifnattus
stjernestøv skrev (46 minutter siden):

Åja glemte det, min mor son tropiske aroma og bløtkake, får nok aldri smake dem igjen. 

Er mange gode oppskrifter rundt omkring. Jeg har aldri fått den til å smake like godt som min fars var, men de er ganske nærme. Kanskje moren din har oppskriften liggende et sted? :) 

hattifnattus
Glitter skrev (30 minutter siden):

Bak denne kaken. Det vil bli deres nye favoritt: 

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-fra-room

Jeg ser at jeg har denne lagret inne hos trines matblogg, men kanskje jeg heller skal prøve denne først siden du går god for oppskriften😍

AnonymBruker
Glitter skrev (35 minutter siden):

Bak denne kaken. Det vil bli deres nye favoritt: 

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-fra-room

Må si den ser fristende ut. Så kanskje jeg skal prøve å bake den. 

Anonymkode: e9557...102

stjernestøv
hattifnattus skrev (5 minutter siden):

Er mange gode oppskrifter rundt omkring. Jeg har aldri fått den til å smake like godt som min fars var, men de er ganske nærme. Kanskje moren din har oppskriften liggende et sted? :) 

Ja hun har vel oppskrift et sted, kan spørre hvis hun husker hvor hun har dem. Det er etter min besta. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...