Gå til innhold

Hva tenker du om folk som gjør narr av de som har gått på "livets harde skole" (altså, liten eller ingen utdannelse)?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Det er billig og kvalmt. Noen mennesker tror de vet alt fordi de har studert.

Eksemplet ovenfor var jævlig drøyt. Sikkert skrevet av en med en master i et eller annet unyttig.

Jeg gjør ikke narr av folk uten utdannelse, har selv flere gode venner som ikke har det.

Men jeg ler av de som har skrevet "Livets Harde Skole" under utdanning på Facebook (kun slått av de som skriver "Livets Knallharde Skole"), og skal ærlig innrømme at jeg har fordommer mot dem som går i retning av det som er lagt ut i startinnlegget.

Jeg har også master i et eller annet unyttig.

AnonymBruker

Jeg tror jeg slår dere, jeg har en bachelor i fransk fagoversetting! Som nå utføres av diverse dataprogrammer, og vi med utdanning sitter og leser korrekturen på det maskinene spytter ut ... 

Anonymkode: 59943...52e

AnonymBruker

Jeg er enig med Vhanja her. Det er stor forskjell på de som har lite eller ingen utdanning, og de som sier/skriver at de har gått på livets harde skole. Jeg har selv minimalt utdanning, fullførte ikke VGS engang, har to deltidsjobber, er singel og har slitt med depresjon i mange, mange år. Ikke på noe punkt ville jeg kategorisert meg selv med de som har gått "livets harde skole".

De som skriver/sier det har jeg nettopp det inntrykket av som er på bildene dine. De som skriver at de kan sååå masse fordi de har lidd så utrolig mye, at det er synd på de, at de er bedre enn andre fordi livet har vært hardt. Nei takk, slike folk omgås jeg ikke med. Lite ønske om det gitt.

Anonymkode: 0535c...7be

Denne hetsingen er meningsløs og stygg.

På den annen side må jeg innrømme at jeg tenker mitt når kandidater fra LHS uttaler seg med skråsikkerhet som vaksinemotstandere og/eller klimafornektere.

Annonse

Worriesome Plenty 2

Jeg vemmes av folk som går etter skrivefeil o.l i kommentarfelt. Det er stygg hersketeknikk. Ta saken og ikke generaliser. Det å blande inn manglende utdannelse, og grammatikk i en meningsutveksling er hersketeknikk og de som bruker det mangler folkeskikk.

Generelt latterliggjøres de som går på trygd. Som om vi alle røyker, drikker og snakker som Stutum.

Endret av Worriesome Plenty 2
AnonymBruker

Jeg tenker mitt når mennesker proklamerer høyt og tydelig, Jeg har gått på livets harde skole. De er en spesiell type menneske.

Vi som har ting på stell har i deres øyne ikke kunne hatt ett tøfy liv?

Merkelige folk.

Men gjør ikke narr av noen.

Anonymkode: 0faea...fce

Jeg syns det er litt gøy, dvs, enkelte faller virkelig inn i denne kategorien. Hvorfor må noen poste at de har gått på livets harde skole etc? Bare det i seg selv høres veldig fordummende ut. Hva vil de oppnå ved å dette? Syns de det er morsomt? 

Anonymkode: 183e7...bea

Det gjøres nok ikke så mye narr av mennesker med lav eller ingen utdannelse generelt. De man gjør narr av er de menneskene som åpenbart har liten eller ingen utdannelse (og som i starten valgte "livets harde skole" som utdanning da dette ble et alternativ på Facebook), men som selvfølgelig sitter med fasiten og lirer av seg sine løgner på Internett. De som er så dumme at de ikke klarer å vise til kilder på det de påstår (mest fordi kildene ikke finnes), eller som forteller "alle andre" at de tilhører en saueflokk som lar seg lure at "Deep State" og "mainstream media med sine fake news".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...