psykedeliker Skrevet 7. april Skrevet 7. april FjellOgDalar skrev (1 time siden): Den humoren der sier vel mest om de som synes det er morsomt. Jeg synes det er morsomt (i sin rette kontekst selvfølgelig). Hva sier det om meg? Få høre nå! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april Skrevet 7. april 43 minutes ago, Worriesome Plenty 2 said: Hvorfor blander du vaksiner og klima (vitenskap) inn med politikk? I deler av befolkningen uten høyere utdanning ser man ofte politiske holdninger som ikke lar seg forene med realitetene i et moderne samfunn. Motstand mot internasjonale avtaler, krav om lavere skatter samtidig som man ønsker bedre velferd, og støtte til populistiske løsninger, vitner om en manglende forståelse for hvordan komplekse samfunnssystemer fungerer. Utdanning gir ikke bare kunnskap, men utvikler evnen til kritisk tenkning, langsiktig perspektiv og forståelse for nødvendige kompromisser. Samfunnets bærekraft hviler på innsikten om at velferd må finansieres, at global handel er gjensidig avhengig, og at enkle løsninger sjelden løser sammensatte problemer. Et informert demokrati forutsetter ikke en elite av eksperter, men en befolkning som forstår at politikk handler om balanse, ikke ønsketenkning. Uten denne innsikten risikerer vi at offentlige debatter preges mer av følelser enn fakta – og at viktige samfunnsvalg tas på feil grunnlag. Anonymkode: fb97d...74d 4 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april Skrevet 7. april 26 minutes ago, psykedeliker said: Jeg synes det er morsomt (i sin rette kontekst selvfølgelig). Hva sier det om meg? Få høre nå! Du er en slemming! Anonymkode: fb97d...74d 0 Siter
psykedeliker Skrevet 7. april Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er en slemming! Takk, slikt liker jeg å høre! 😈 Men hva vil du gjøre med det? 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 7. april Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): I deler av befolkningen uten høyere utdanning ser man ofte politiske holdninger som ikke lar seg forene med realitetene i et moderne samfunn. Motstand mot internasjonale avtaler, krav om lavere skatter samtidig som man ønsker bedre velferd, og støtte til populistiske løsninger, vitner om en manglende forståelse for hvordan komplekse samfunnssystemer fungerer. Utdanning gir ikke bare kunnskap, men utvikler evnen til kritisk tenkning, langsiktig perspektiv og forståelse for nødvendige kompromisser. Samfunnets bærekraft hviler på innsikten om at velferd må finansieres, at global handel er gjensidig avhengig, og at enkle løsninger sjelden løser sammensatte problemer. Et informert demokrati forutsetter ikke en elite av eksperter, men en befolkning som forstår at politikk handler om balanse, ikke ønsketenkning. Uten denne innsikten risikerer vi at offentlige debatter preges mer av følelser enn fakta – og at viktige samfunnsvalg tas på feil grunnlag. Anonymkode: fb97d...74d Dette var en feiring av deg selv. Du har dyptgripende fordommer. Og ser ikke det store bilde. Det er slike som som gjør at gærningen Trump kommer til makten. De lavere klassene blir lei av elitismen og arrogansen til de liberale. Så velger man kolera heller enn pest. Den utviklingen vesten har gått i de siste 30 årene er det eliten som står for. Takk for ghettofisering, takk for svenske tilstander og ikke minst takk for demoniseringen av populisme og bondevett. Takk for illusjonene og flosklene dere presset på folk. De mistet troen på dere nå der borte i USA. Men har dere lært? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 7. april Skrevet 7. april Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden): Dette var en feiring av deg selv. Du har dyptgripende fordommer. Og ser ikke det store bilde. Det er slike som som gjør at gærningen Trump kommer til makten. De lavere klassene blir lei av elitismen og arrogansen til de liberale. Så velger man kolera heller enn pest. Den utviklingen vesten har gått i de siste 30 årene er det eliten som står for. Takk for ghettofisering, takk for svenske tilstander og ikke minst takk for demoniseringen av populisme og bondevett. Takk for illusjonene og flosklene dere presset på folk. De mistet troen på dere nå der borte i USA. Men har dere lært? Var dette den beste motargumentasjonen du hadde å komme med? 0 Siter
Ekstra Skrevet 8. april Skrevet 8. april Jeg synes postene i hovedinnlegget var stygge og unødvendige. Likevel innrømmer jeg at jeg har litt fordommer om de som selv omtaler sin "utdannelse" som livets harde skole. Det vitner om et mindreverdighetskompleks og kommer sammen med et sett av holdninger i retning "antivaxer". Når det er sagt kjenner jeg mange intelligente mennesker uten høyere utdannelse, så det er ikke det det dreier seg om. 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.