Gå til innhold

Hva sier sjefen din til at du er her i arbeidstiden?

Anbefalte innlegg

Først: Dette er ikke stygt ment eller noe.

Grunnen til at jeg spør, er at søsteren min fortalte at dersom de gjør noe med data'n som ikke er jobbrelatert henger jobben deres i en tynn tråd.

Det gjelder også private email.

Derfor ble jeg litt nyskjerrig på hva som er "firmapolicy" rundt omkring.

Mvh

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Ikke tro på det. Rettsvernet er meget sterkt.

Oppsigelsegrunnen må være meget alvorlig, Du skal ha minst to skriftlige advarsler, og helst en muntlig først. Du står -like- sterkt m h t oppsigelsevern om du er i prøvetid eller om du er fast ansatt. Mange tror at de kan sparkes uten grunn i prøvetid, men det er feil, arbeidsgiver MÅ stille med like god grunn overfor en som er i prøvetid. Forskjellen mellom prøvetid og fast ansettelse ligger ikke i oppsigelsevernet, men i rettigheter ETTER gyldig oppsigelse, dette er det mange som har misforstått.

M h t grov uaktsomhet, må du kanskje erstatte skader du beviselig påfører bedriften. Å bevise at f eks et spill virkelig fikk maskinen til å slutte å virke, er nesten umulig. Beviset må være godt, i o m at det kan koste en arbeidstaker en advarsel. Det må medføre vesentlig økonomisk skade også. Selv 100 private epost er normalt ikke nok til en muntlig advarsel, hvis du ikke bruker mye av arbeidstida til å skrive/lese dem.

Så ta det med ro ! De truer bare, men jeg syns det er useriøst av arbeidsgiver å skremme med noe som ikke lar seg gjennomføre ! Kanskje de innfører steining snart også ? Jeg hørte om en som ikke lot de ansatte gå på do mer enn 3 ggr pr dag, og nektet å holde dopapir. hehe.

Du har som terminalarbeider krav på 10 min pause pr time.

Det er da snakk om å "bruke hue" - noen dager har man bedre tid enn andre, og en kunne kanskje heller ha sittet og "kastet bort" tiden til en kollega over en kopp kaffe. "Slike som meg", som sitter "lenket" til en pc storparten av dagen, trenger noen pustehull, og for meg er DOL kjekt å ha, andre står ute på trappa og tar seg en røyk. Fikk en flaske vin av sjefen i dag fordi han var så fornøyd med meg, og det er vel det som er viktigst, -at man får gjort det man skal :-)

Det skal nok litt til før de "logger deg" for sånt. men jeg innrømmer at jeg nok syns det er lettere å ha VG-sidene oppe, enn DOL, -ellers lurer de vel på om jeg er hypokonder - hehe

Gjest retvizan

Det er da snakk om å "bruke hue" - noen dager har man bedre tid enn andre, og en kunne kanskje heller ha sittet og "kastet bort" tiden til en kollega over en kopp kaffe. "Slike som meg", som sitter "lenket" til en pc storparten av dagen, trenger noen pustehull, og for meg er DOL kjekt å ha, andre står ute på trappa og tar seg en røyk. Fikk en flaske vin av sjefen i dag fordi han var så fornøyd med meg, og det er vel det som er viktigst, -at man får gjort det man skal :-)

Det skal nok litt til før de "logger deg" for sånt. men jeg innrømmer at jeg nok syns det er lettere å ha VG-sidene oppe, enn DOL, -ellers lurer de vel på om jeg er hypokonder - hehe

*LOL*

Det trodde jeg om dol da Wulfi fortalte om den sida for noen år tilbake. Så for meg DEN bølingen med sutrete pingler, he he.

Lenge på jobb i dag?

*LOL*

Det trodde jeg om dol da Wulfi fortalte om den sida for noen år tilbake. Så for meg DEN bølingen med sutrete pingler, he he.

Lenge på jobb i dag?

ferdig akkurat NU! _ nå skal jeg i innvandrerbutikk og kjøpe godsaker! :-)

*LØPER* :-))

Ha en god helg da sutre-pingle-røya! :-)

Annonse

Dette er altså ikke meg personlig det gjelder.

Jeg ble bare så paff over det svaret jeg fikk da jeg tilbød søsteren min å sende over noen linker via email. Da fortalte hun dette.

Hun sitter også foran skjermen hele dagen i forbindelse med jobben.

Mvh

Akkurat det jeg mener også.

Søsteren min sitter også foran data'n hele dagen i forbindelse med jobben, men får altså ikke lov til å bruke den til noe annet enn jobb. Bare etter arbeidstid, men da vil vel de fleste hjem??

Jaja, jeg får vel bare respektere at sjefen hennes er litt rar og ikke sende noe særlig mail :-(

Dette er altså ikke meg personlig det gjelder.

Jeg ble bare så paff over det svaret jeg fikk da jeg tilbød søsteren min å sende over noen linker via email. Da fortalte hun dette.

Hun sitter også foran skjermen hele dagen i forbindelse med jobben.

Mvh

Sjefen min har da for svarte innerste helvete ingen adgang til å se min personlige e-post. Dersom de vil kan IT-konsulenten konfrontere loggen min, men da blir det fuckings månelyst.

Vi kan surfe som vi vil på jobb, men for min del blir det som regel bare litt avislesing mellom telefoner, mailer og løping i korridorer.

Kunne aldri tenke meg å sitte på DOL når jeg er på jobb.. synes ikke det passer seg, men det er jo meg da ;-)

Jeg gjør da hva jeg vil i lunsjen (som faktisk er halvannen time). Vi har fast oppkoblet linje til nettet så det koster ikke et øre ekstra for arbeidsgiver.

Det er en travel arbeidsplass og man får fort kommentarer fra kollegaer om de ser at du f.eks sjekker norske nyheter via nettavisene - eller om man står og skravler i gangen. Sjefen trenger ikke å si så mye - her er selvjustisen sterk.

En stor del av jobben min består i å surfe rundt på nettet for å finne nyheter og idéer, så sjefen min ser med største velvilje på akkurat det.

Men pga en litt lei brannmur kommer jeg ikke inn på DOL fra jobben - så mine besøk her foregår når jeg er hjemme.

Annonse

Akkurat det jeg mener også.

Søsteren min sitter også foran data'n hele dagen i forbindelse med jobben, men får altså ikke lov til å bruke den til noe annet enn jobb. Bare etter arbeidstid, men da vil vel de fleste hjem??

Jaja, jeg får vel bare respektere at sjefen hennes er litt rar og ikke sende noe særlig mail :-(

Hun har jo krav på noen minutter pause hver time.. Dessuten er den ansattes mailboks privat.,noe arbeidsgiveren ikke har lov til å lese.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...