Gå til innhold

- Ja, det er ingen tvil. Donald Trump er både psykopat og narsissist. Begge deler.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det fastslår Ulrik Fredrik Malt, spesialist i psykiatri og professor emeritus ved Institutt for klinisk medisin, Universitetet i Oslo. 

- Slik jeg vurderer det, har han en alvorlig personlighetsforstyrrelse, med klare narsissistiske og psykopatiske trekk. Han er ekstremt selvopptatt. 

- En farlig person?

- Ja, dette er en farlig person, helt klart. Trump er som en Peer Gynt-person: Han har ingen indre, trygg kjerne. Intet indre moralsk kompass. Det er bare tomt der. 

Løgner er en naturlig del av livet hans og måten Trump fungerer på, mener Malt. Alt som ikke passer inn i hans selvforherligelse, er usant. Alle som ikke dyrker og smisker med ham, er onde.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/trump-er-psykopat/82950516

Frykter du hva slags faenskap mannen skal finne på de neste fire (eller åtte?) årene?

Anonymkode: 4637a...5d5

AnonymBruker
Skrevet

Hva har han basert den uttalelsen på? 

Anonymkode: 034f8...f83

AnonymBruker
Skrevet
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva har han basert den uttalelsen på? 

Observasjon av pasienten?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Observasjon av pasienten?

Gjennom intervjuer på tv og nyheter da eller?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Gjennom intervjuer på tv og nyheter da eller?

Bl.a.

Hvordan syntes du selv Trump fremstår?

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)

Er ikke andre som farlige. Det er de som blir styrt, som har for lav intelligens. Det vinkles nesten alltid feil. «Han er farlig», er så lett å si. 
Jeg er ikke enig. 
Det er andre, som er for svake.

Sånn uten at dette var noen personlig mening om hva jeg synes om han.

Endret av UtakknemligDiva
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det fastslår Ulrik Fredrik Malt, spesialist i psykiatri og professor emeritus ved Institutt for klinisk medisin, Universitetet i Oslo. 

- Slik jeg vurderer det, har han en alvorlig personlighetsforstyrrelse, med klare narsissistiske og psykopatiske trekk. Han er ekstremt selvopptatt. 

- En farlig person?

- Ja, dette er en farlig person, helt klart. Trump er som en Peer Gynt-person: Han har ingen indre, trygg kjerne. Intet indre moralsk kompass. Det er bare tomt der. 

Løgner er en naturlig del av livet hans og måten Trump fungerer på, mener Malt. Alt som ikke passer inn i hans selvforherligelse, er usant. Alle som ikke dyrker og smisker med ham, er onde.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/trump-er-psykopat/82950516

Frykter du hva slags faenskap mannen skal finne på de neste fire (eller åtte?) årene?

Viktig å diskutere sak og ikke person.

Anonymkode: 7110e...949

AnonymBruker
Skrevet

Mannen er som et lite barn. Det slemme uempatiske barnet i barnehagen som plager andre.

Anonymkode: d7025...43b

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, UtakknemligDiva said:

Er ikke andre som farlige. Det er de som blir styrt, som har for lav intelligens.

De som ikke har så høy intelligens som deg?

AnonymBruker
Skrevet

Mange får stempel som psykopat og narsissist, uten å være det. Jeg har blant annet blitt beskylt for å være det, men vedkommende kjente meg ikke heller. Men folk som virkelig kjenner meg, sier jeg ikke er det. Om Trump er det, jeg vil ikke dømme han for det er ikke opp til meg å gjøre. Men kan ikke si jeg liker alt han gjør og sier. 

Anonymkode: b15a6...8cb

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De som ikke har så høy intelligens som deg?

Ingen påstår min intelligens er spesielt høy.

AnonymBruker
Skrevet
On 4/13/2025 at 1:42 AM, UtakknemligDiva said:

Er ikke andre som farlige. Det er de som blir styrt, som har for lav intelligens.

Tenker du på MAGA-tilhengerne hans?

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Mange får stempel som psykopat og narsissist, uten å være det. Jeg har blant annet blitt beskylt for å være det, men vedkommende kjente meg ikke heller. Men folk som virkelig kjenner meg, sier jeg ikke er det. Om Trump er det, jeg vil ikke dømme han for det er ikke opp til meg å gjøre. Men kan ikke si jeg liker alt han gjør og sier. 

Anonymkode: b15a6...8cb

Denne mannen er ikke frisk.

image.jpeg.f38c7c3e355b10b7c5655058a85064be.jpeg

Skrevet

Jeg synes det er greit at man diskuterer hvorvidt Donald Trump er frisk eller ikke, men jeg merker at jeg blir litt oppgitt av at fagfolk stiller alvorlige diagnoser ut fra uttalelser i media. Ulrik Malt har aldri møtt Donald Trump og følgelig heller aldri fått muligheten til å gjennomføre diagnostikk. Vi kjenner han bare ut fra hvordan han framstår i media og ut fra hvordan han utfører sitt arbeid som president.

Personlig tenker jeg at man bør se en del av Trumps uttalelser som strategiske forhandlingsutspill eller en måte å kommunisere med den kanskje ikke veldig akademisk sterke velgergruppen sin. Jeg lar 95% av det Trump sier gå inn det ene øret og ut det andre. Viktigere er hva USA faktisk gjør. USA har verken forlatt NATO, okkupert Grønland eller Panama. 

At mannen elsker oppmerksomhet rundt egen person er åpenbart. Men alvorlige diagnoser synes jeg vi skal forbeholde til reell diagnostikk.

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, ISW said:

Jeg synes det er greit at man diskuterer hvorvidt Donald Trump er frisk eller ikke, men jeg merker at jeg blir litt oppgitt av at fagfolk stiller alvorlige diagnoser ut fra uttalelser i media. Ulrik Malt har aldri møtt Donald Trump og følgelig heller aldri fått muligheten til å gjennomføre diagnostikk. Vi kjenner han bare ut fra hvordan han framstår i media og ut fra hvordan han utfører sitt arbeid som president.

Personlig tenker jeg at man bør se en del av Trumps uttalelser som strategiske forhandlingsutspill eller en måte å kommunisere med den kanskje ikke veldig akademisk sterke velgergruppen sin. Jeg lar 95% av det Trump sier gå inn det ene øret og ut det andre. Viktigere er hva USA faktisk gjør. USA har verken forlatt NATO, okkupert Grønland eller Panama. 

At mannen elsker oppmerksomhet rundt egen person er åpenbart. Men alvorlige diagnoser synes jeg vi skal forbeholde til reell diagnostikk.

Litt rørende med omsorgen folk her har for D. Trump. Uansett, det begynner å bli veldig mange fagfolk som mener en slik diagnose er riktig, inkludert vår egen psykiater. Noen åpenbarer seg så mye i media over tid at fjern-diagnostisering er både mulig og ganske treffsikker.

Trumps niese, selv klinisk psykolog, sier at "hennes onkel oppfyller samtlige ni kliniske kriterier for å være en narsissist". 

Ellers bør denne leses: https://psykologisk.no/2021/01/kan-trump-vaere-en-ondartet-narsissist/ 

AnonymBruker
Skrevet

To i min familie omtaler hverandre som hen må være psykopat. Det eneste de er enig om er at Trump må være narsissist og psykopat. Det er litt fascinerende at så mange lekfolk diagnostiserer andre som psykopat. 

Skulle jeg diagnostisere noen som psykopat må det være Stalin. Trump er foreløpig ikke helt det, men dette kan jo endre seg.

Anonymkode: d738a...200

AnonymBruker
Skrevet

Hyggelig påskehilsen til alle fra det stabile geniet, altså Trump. Frisk som en fisk.

Roman Sheremeta 🇺🇸🇺🇦 on X: "Just read the “Easter message” of President  Trump. I am sorry, but there is nothing Christian or Christ-like in it. On  the contrary, it is filled with

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...