Gå til innhold

Hvor sjeldent er det maks akseptabelt å støvsuge og vaske hjemme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker at det bør være så ofte/sjeldent som du selv er komfortabelt med. Men kjøkken og bad bør holdes rent hver dag, for det er der bakteriene trives best. I tillegg er støv det som er mest helseskadelig, lærte jeg da jeg tok fagbrev i renhold. 

Jeg støvsuger aldri ( hater støvsuging).

Pga jeg har katt så drar jeg over gulvene hver dag, vasker de når jeg får lyst, være seg hver dag eller 1 gang pr mnd. 

Katten er innekatt, mannen og jeg rimelige renslige. 

Da jeg var alene hadde jeg rundvask på badet annenhver uke. Støvsuget annenhver uke. Tørket støv når jeg følte behov for det. Kjøkken nesten daglig.

Nå blir vi fire i huset så da blir det nok full vask hver uke.

Annonse

AnonymBruker
Emoji skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at det bør være så ofte/sjeldent som du selv er komfortabelt med. Men kjøkken og bad bør holdes rent hver dag, for det er der bakteriene trives best. I tillegg er støv det som er mest helseskadelig, lærte jeg da jeg tok fagbrev i renhold. 

Når du gjør rent kjøkken og bad hver dag vasker du både da kjøkkenbenk, vask og gulv på kjøkken også toalett, dusj og vask samt gulv på badet hver dag?

Anonymkode: af9b2...0af

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når du gjør rent kjøkken og bad hver dag vasker du både da kjøkkenbenk, vask og gulv på kjøkken også toalett, dusj og vask samt gulv på badet hver dag?

Vi drar bare over vasker, benker og wc med en fuktig klut og evt spray. 

Dusjveggene spyler vi godt hver gang vi er ferdig med å dusje. 

Vi vasker gulvene en gang i mnd eller etter behov, men akkurat nå har vi en valp i huset som ikke er helt stueren enda, så vi må vaske det oftere. Men vi drar alltid over  med en tørrmopp etter behov. 

Endret av Emoji

Tenker jeg kan være motvekt til alle de renslige i denne tråden.

Vask og støvsug så sjelden du er komfortabel med. Men: hvis du skal få besøk, så må du rydde, støvsuge og vaske hvis du ikke nettopp har gjort det. 

Du kan spare arbeid med å passe på å ikke gå inn med sko og unngå å dra inn mye skit, f.eks gress/gjørme utenfra.

Du ser fort når det blir så støvete at det plager deg. 

Det er greit å dra over kjøkkenbenken med en klut i forbindelse med at du rydder, så er det rent til du skal bruke det igjen. Selv om jeg ofte ikke gidder etter frokost/lunsj. 

Bruk selvsagt alltid dobørsten ved behov, men jeg synes ikke det blir synlig belegg i vask/do før etter 2-3 uker. Daglig vask av badet fremstår helt urealistisk for meg. Dusj tar jeg enda sjeldnere.

Jeg digger å ha det rent, men jeg har ikke uendelig med kapasitet og jeg vil heller bruke den på andre ting enn å vaske. 

Sokk skrev (5 timer siden):

Tenker jeg kan være motvekt til alle de renslige i denne tråden.

Vask og støvsug så sjelden du er komfortabel med. Men: hvis du skal få besøk, så må du rydde, støvsuge og vaske hvis du ikke nettopp har gjort det. 

Du kan spare arbeid med å passe på å ikke gå inn med sko og unngå å dra inn mye skit, f.eks gress/gjørme utenfra.

Du ser fort når det blir så støvete at det plager deg. 

Det er greit å dra over kjøkkenbenken med en klut i forbindelse med at du rydder, så er det rent til du skal bruke det igjen. Selv om jeg ofte ikke gidder etter frokost/lunsj. 

Bruk selvsagt alltid dobørsten ved behov, men jeg synes ikke det blir synlig belegg i vask/do før etter 2-3 uker. Daglig vask av badet fremstår helt urealistisk for meg. Dusj tar jeg enda sjeldnere.

Jeg digger å ha det rent, men jeg har ikke uendelig med kapasitet og jeg vil heller bruke den på andre ting enn å vaske. 

Ser at det ser ut som at jeg bruker mye tid på vasking. Det gjør jeg ikke. Det tar meg maks 1 min å dra over vasken og doen på badet med en klut, og maks 1 min å dra over benkene på kjøkkenet med en klut når jeg har brukt det. Og mindre enn 1 min å spyle dusjveggene siden jeg allerede står i dusjen. 

Endret av Emoji
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vasker nok mer enn nødvendig fordi jeg jobber som renholdsoperatør. Du har fått gode råd av Sokk. Lykke til :) 

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kjøp en robotstøvsuger så er det problemet løst.

Anonymkode: 16fe9...960

Den kommer ikke til overalt. Man må også rydde før den skal begynne for at den skal få plass.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...