Gå til innhold

Har dere planer for påsken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal lage litt ekstra god mat til helgen og bake ei kake, men ikke så mye annet. Siden familien min bor på andre siden av landet så blir det bare samboeren, meg og katta 😅 Og samboeren jobber lange nattevakter mesteparten av påsken.

hattifnattus skrev (12 minutter siden):

Skal lage litt ekstra god mat til helgen og bake ei kake, men ikke så mye annet. Siden familien min bor på andre siden av landet så blir det bare samboeren, meg og katta 😅 Og samboeren jobber lange nattevakter mesteparten av påsken.

Blir ekstra god mat i påskeuken ja. Skal lage eplekake med is til. Vaffler også blir det. 

Anonymkode: e06e2...e7c

Vi skal nok fortsette flytteprosessen i påsken, men forhåpentligvis i et rolig tempo. I første del av påsken er barna bortreist så vi får noen dager for oss selv for å kjenne på at vi er samboere. Så kommer ungene til helgen og det blir å prøve ut hvordan den nye familiekonstillasjonen blir.

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Blir som resten av året. Feirer ikke påske.

Anonymkode: 1c8ca...a6e

Helt som resten av året blir det ikke da, siden det blant annet er butikkstengt flere dager. Sånn sett kan man jo si at man blir tvunget til å "feire"

Feirer ikke påske, men elsker at det er vår og at vi har denne sårt tiltrengte vårferien etter en vinter med mørke og drittvær. Håper på noen fine sykkelturer, god mat og kos med mannen og jeg skal henge med ungene litt også - det blir bra! ❤️ 

2 hours ago, Vendi said:

Helt som resten av året blir det ikke da, siden det blant annet er butikkstengt flere dager. Sånn sett kan man jo si at man blir tvunget til å "feire"

Går stort sett ikke i butikker uansett. Så merker inen forskjell på det.

1 hour ago, Lillemus said:

Feirer ikke påske, men elsker at det er vår og at vi har denne sårt tiltrengte vårferien etter en vinter med mørke og drittvær. Håper på noen fine sykkelturer, god mat og kos med mannen og jeg skal henge med ungene litt også - det blir bra! ❤️ 

Mørketiden er den beste tiden på året mener nå jeg.

Annonse

Det er alltid deilig med påskeferie, selv om den i år først starter på onsdag. Vi skal være hjemme og ha turer og treff innen en relativt kort radius fra hjemmet, og det blir stas. Men "feirer" gjør vi vel ikke. Jeg har laget påskeegg til familiens unge voksne, og jeg har ca. en skoeske med påskepynt som settes fram, og det er det. 

påskelilje skrev (18 timer siden):

Vi har kommet til Vestlandet nå og skal være en uke her. Koselig å treffe svigermor igjen. Gleder meg til annerledes dager med forhåpentligvis mye uteaktiviteter! Jeg skal ha hjemmekontor på tirsdag,  ellers fri.

Du er flink til bestandig å se positivt på det; om ikke ferie med svigermor er veldig morsomt eller avslappende er det i det minste annerledes 😎

påskelilje
Ekstra skrev (5 timer siden):

Du er flink til bestandig å se positivt på det; om ikke ferie med svigermor er veldig morsomt eller avslappende er det i det minste annerledes 😎

Mja... situasjonen er ganske annerledes nå i forhold til for en del år siden. I år er ingen av "ungene" med, så det er mindre risiko for konflikter. Jeg klarer å se svigermor på en mer empatisk måte. Hun er den hun er. Hun har bare oss fem. Hun er glad i oss og vi i henne, selv om mye burde ha vært annerledes. 

Så ja, jeg synes påskeferie her hører med til tradisjonen,  å være sammen med henne er fint i påska. Men akkurat morsomt er det kanskje ikke. Det er heller ikke sånn at vi er oppi henne hele dagen, vi er blitt ganske gode på å ta pauser fra hverandre,  det gjelder alle 🥰

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...