Gå til innhold

Noen tanker om livet som det ikke blev noe av midt på natten

Anbefalte innlegg

Sliten Snegle

God natt, og kom deg godt gjennom natten. 

Jeg har vært veldig trøtt i helgen følt meg forkjølet og tappet for energi. Jeg GJESPER også mye, noe jeg vanligvis ikke pleier å gjøre. Jeg sover riktignok greit om natten, sover tungt. Men jeg har ofte rare og urolige drømmer, og våkner mange ganger i løpet av natten – men jeg står ikke alltid opp, jeg snur meg heller og sovner igjen etter 5–10 minutter.

Jeg sluttet for mange år siden å tenke for mye på det litt triste og kjedelige livet jeg har nå. For ellers ville det vært umulig å holde ut. Jeg foretrekker å se framover, og glede meg over at det nå er vår og snart ordentlig sommer i lille Norge 🙂

Når det gjelder pengene mine og økonomien min, så skal det nok komme i orden igjen – en gang, etter lang tid. Men bare hvis jeg fortsetter som nå resten av året, med å betale ned på gjelden min hver måned, i mange måneder, og spare opp noen penger i banken – nok til å kunne betale to måneders husleie og regninger, og litt mat.

Størstedelen av livet mitt er nå forbi, og jeg er en gammel mann og blir snart 60 år gammel, og jeg har kastet bort de fleste av årene jeg har hatt, særlig etter at jeg ble rundt 35 år gammel og kom på lav uførepensjon – for snart 25 år siden. Det har ikke vært noe godt eller lykkelig liv å sitte snart 25 år alene i en liten leilighet. Men det har jeg vendt meg til for lenge siden – som en gammel munk i et øde kloster, eller en eneboer som bor og lever alene et avsides sted.

Jeg får utbetalt min uførepensjon hver måned, og har nå nok penger til å betale husleie og regninger, og til å kjøpe mat. Og jeg har også råd nå til å spare mange tusen kroner i banken hver måned – men bare hvis jeg fortsetter å leve billig slik jeg gjør nå, og ofte lager min egen billige mat.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...