Gå til innhold

Har du anmeldt unødvendig journaltitting før?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går verken på dps poliklinikk eller har vært innlagt på ihvertfall et halvt år, likevel så ser jeg stadig folk er innom journalen. 

For å si det sånn så ønsker ikke jeg å ha min sykehistorie som dems "læring" eller som noe de skal sitte å le av i deres lunsj eller kose seg med når de kjeder seg. Jeg vurderer derfor å melde inn de jeg ser. Jeg bare ser ikke grunnen til hvorfor de skulle vært innom når jeg ikke er i systemet. De begrunner det gjerne med "oppgave i arbeidsflyt" eller "ivareta pasientbehandling".. 

Har noen meldt sånt inn? Hva skjedde etter det? Fikk du noe svar? Ble det noe konsekvens for de eller fikk du til svar at de hadde rett til å være i journalen din? 

Anonymkode: a3cd3...813

Fortsetter under...

AnonymBruker
  Everybody skrev (På 14.4.2025 den 20.56):

Trodde det bare var behandler og psykiater som fikk lov til å se på journalen?

Ekspander  

Nei,når jeg var innlagt i 1 uke på dps så var det innom minst 40 forskjellige totalt. Og det var alt fra sykepleiere til hjelpepleiere og sekretærer. 

AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 5.28):

Er mange innom journaler. De fleste leser de ikke. 

Anonymkode: 26aa7...9e7

Ekspander  

Hvordan vet du at de ikke leser? Det syns ikke om det er journaler som ikke ligger på helsenorge. 

Everybody
  AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 16.08):

Nei,når jeg var innlagt i 1 uke på dps så var det innom minst 40 forskjellige totalt. Og det var alt fra sykepleiere til hjelpepleiere og sekretærer. 

Ekspander  

Hvorfor er det så mange innom journalen?

Annonse

AnonymBruker

Hvordan vet du at de ikke leser? Det syns ikke om det er journaler som ikke ligger på helsenorge. 

Ekspander  

Det står hva slags rolle menneskene som er inne har. Det meste er kontorarbeid. Blir de tatt i å lese noe de ikke har noe med så får de sparken.

Everybody skrev (På 15.4.2025 den 16.11):

Hvorfor er det så mange innom journalen?

Ekspander  

Kontorarbeid.

Anonymkode: 26aa7...9e7

Nei, når jeg var innlagt i 1 uke på dps så var det innom minst 40 forskjellige totalt. Og det var alt fra sykepleiere til hjelpepleiere og sekretærer. 

Ekspander  

Ved innleggelse er miljøpersonalet pålagt å skrive journal før hvert vaktskifte - 3ggr i døgnet. Det blir det mange "besøkende" av. Kontorpersonalet skriver bla journal for de som velger å diktere fremfor å skrive selv.

AnonymBruker
  nachnoo skrev (På 15.4.2025 den 19.48):

Ved innleggelse er miljøpersonalet pålagt å skrive journal før hvert vaktskifte - 3ggr i døgnet. Det blir det mange "besøkende" av. Kontorpersonalet skriver bla journal for de som velger å diktere fremfor å skrive selv.

Ekspander  

Hva skriver miljøpersonalet i journalen? Jeg ba om å få tilsendt journal fra et sykehusopphold (psykiatrisk) for en stund siden, men der var det kun journal fra legevisittene, ingen observasjoner fra miljøpersonal eller noe fra fysioterapeut. 

Anonymkode: 33b1a...4fe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...