Gå til innhold

Har folk ikke lenger ostehøvel, eller har de rett og slett blitt late?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
6 hours ago, Sokk said:

Med hel ost er det en stor del av osten som blir «slutten av osten» som det er umulig å skjære skiver av og som bare sprekker i alle retninger, jeg hater å spise den biten.

"Slutten av osten" river man opp og bruker på pizza, pasta, etc. To fluer i ett smekk!

Anonymkode: 4188d...064

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 hours ago, Sokk said:

Rivjern er slitsomt, du får lett sår på fingrene, og du får uansett en viss «rest» som du ikke får revet ordentlig. 

Da har du dårlig teknikk. Kanskje det finnes et rivekurs man kan melde seg på.

Anonymkode: 4188d...064

AnonymBruker

Jeg bruker alltid ostehøvel. Kjøper ikke ost i skiver. Får vel være opp til den enkelte hva de vil. Mange kan ikke lage deig uten kjøkkenmaskin heller i dag. Jeg har ingen kjøkkenmaskin så jeg baker alltid uten. Har kun mixmaster. 

Anonymkode: abf44...893

Sokk skrev (6 timer siden):

Med hel ost er det en stor del av osten som blir «slutten av osten» som det er umulig å skjære skiver av og som bare sprekker i alle retninger, jeg hater å spise den biten.

Rivjern er slitsomt, du får lett sår på fingrene, og du får uansett en viss «rest» som du ikke får revet ordentlig.

Vi skjærer osten så langt det går med høvelen, den litt tykke skiva som blir igjen brekker vi i biter og har på knekkebrødet. Nam! Eller man kan rive det med foodprosessoren eller rive-innsatsen til stavmikseren, intet går til spille. :)

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Vi skjærer osten så langt det går med høvelen, den litt tykke skiva som blir igjen brekker vi i biter og har på knekkebrødet. Nam! Eller man kan rive det med foodprosessoren eller rive-innsatsen til stavmikseren, intet går til spille. :)

Jeg klarer altså ikke de bitene. Jeg trenger at osten og annet pålegg passer perfekt til skiven og at det er like tykt overalt. Hvis ikke er det ekkelt.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker alltid ostehøvel. Kjøper ikke ost i skiver. Får vel være opp til den enkelte hva de vil. Mange kan ikke lage deig uten kjøkkenmaskin heller i dag. Jeg har ingen kjøkkenmaskin så jeg baker alltid uten. Har kun mixmaster. 

Anonymkode: abf44...893

Jeg ble utrolig glad da jeg fikk meg kjøkkenmaskin, å elte for hånd er jo vanvittig slitsomt! Det blir en liten treningsøkt, og det er ikke alltid det passer. 

påskelilje

Vi har 3 ostehøvler, og bruker dem daglig. Vi kjøper ikke ferdig skivet ost, så sant vi ikke er på strandtur eller evt andre turer der det er enklest å bruke dette.

Det jeg har mest i mot ferdig skivet ost, er all plasten i forhold til mengde ost. Dernest er det prisen, det er nesten alltid mye dyrere. Jeg er heller ikke så glad i konsistensen. 

Jeg har artrose i hendene, og får vondt hvis jeg skal skjære eller raspe mye ost. Det er da som regel mannen eller en av ungene som gjør dette.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...