Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Høre ut som du burde bytte til vival/valium/stesolid. De er neste steg i styrke når det gjelder benzodiazepiner. Alle de tre inneholder det samme stoffet. Sobril er et svært svakt middel, så det er ikke rart du ikke får effekt etter en stund.

Fortsetter under...

Skrevet

Ting er ikke enten eller. Å slite med angst og dårlig søvn og alt det innebærer er verre enn å bli avhengig av Sobril. Mener jeg da. 
Jeg står selv i en livskrise og det er ikke bare å tenke seg lykkelig. Når barnet mitt er syk og sliter har man 100% bekymring og man blir syk selv. Joda - søk hjelp! Men hjelpen er ikke der, den funker ikke.. joda man kan klage, men det hjelper heller ikke. 
systemet funker ikke slik 

Skrevet

Når Sobril ikke virker, må du snakke med legen om hva du skal gjøre videre.

Skrevet
  nachnoo skrev (På 21.4.2025 den 17.51):

Når Sobril ikke virker, må du snakke med legen om hva du skal gjøre videre.

Ekspander  

Får neppe noe sterkere. Men det er det jeg bør få.  Trekantmedisin og bilkjøring er en kinkig sak. Bruker du to så vil fastlege måtte melde til myndighetene og kan miste førerretten. 

emilie321
Skrevet
  erik123 skrev (På 27.4.2025 den 18.04):

Får neppe noe sterkere. Men det er det jeg bør få.  Trekantmedisin og bilkjøring er en kinkig sak. Bruker du to så vil fastlege måtte melde til myndighetene og kan miste førerretten. 

Ekspander  

Tror det er avhengig av type og mengde. Selv bruker jeg både tramadol og imovane, men lite. En fastlege sa tidligere at det var mengden som avgjorde om førerkortet røyk. Men vet jo ikke sikkert. 

Skrevet
  emilie321 skrev (På 27.4.2025 den 18.37):

Tror det er avhengig av type og mengde. Selv bruker jeg både tramadol og imovane, men lite. En fastlege sa tidligere at det var mengden som avgjorde om førerkortet røyk. Men vet jo ikke sikkert. 

Ekspander  

Har du mer enn 2 medisiner med rød trekant skal du ikke kjøre.

Er legen skikkelig, så sier han i fra fra så klart.

Selv kan jeg bytte på div røde trekanter, fordi jeg wr restriktiv med de. Jeg tar ikke slikt hver dag.

Annonse

emilie321
Skrevet
  Adeie skrev (På 27.4.2025 den 19.12):

Har du mer enn 2 medisiner med rød trekant skal du ikke kjøre.

Er legen skikkelig, så sier han i fra fra så klart.

Selv kan jeg bytte på div røde trekanter, fordi jeg wr restriktiv med de. Jeg tar ikke slikt hver dag.

Ekspander  

Okay, takk for oppklaringen. 

Jeg er også restriktiv med de. Er redd for å bli avhengig + selvfølgelig å miste førerkortet.  

Skrevet
  emilie321 skrev (På 27.4.2025 den 19.29):

Okay, takk for oppklaringen. 

Jeg er også restriktiv med de. Er redd for å bli avhengig + selvfølgelig å miste førerkortet.  

Ekspander  

To trekant medisiner er nok til å miste lappen, det sier fastlegen min. Så jeg er i faresonen. Å ha førerkort betyr alt for meg. Avhengig er jeg allerede. 

Skrevet
  erik123 skrev (På 28.4.2025 den 8.27):

To trekant medisiner er nok til å miste lappen, det sier fastlegen min. Så jeg er i faresonen. Å ha førerkort betyr alt for meg. Avhengig er jeg allerede. 

Ekspander  

Loven sier om du bruker 3 medisiner eller mer med rød trekant mister du lappen. 

Men legen din kjenner deg, legen kan ta fra deg lappen når legen føler du ikke er skikket. Det uten medisiner også.

emilie321
Skrevet
  erik123 skrev (På 28.4.2025 den 8.27):

Ekspander  

En tidligere fastlege sa det samme til meg, men at det da kom an på mengden en brukte. Så jeg forholder meg til det og så bruker jeg så lite som mulig.  Men det høres jo logisk ut det @Adeie skriver... at en mister automatisk lappen hvis en bruker 3 forskjellige av slike medisiner. 

Skrevet
  emilie321 skrev (På 28.4.2025 den 8.43):

En tidligere fastlege sa det samme til meg, men at det da kom an på mengden en brukte. Så jeg forholder meg til det og så bruker jeg så lite som mulig.  Men det høres jo logisk ut det @Adeie skriver... at en mister automatisk lappen hvis en bruker 3 forskjellige av slike medisiner. 

Ekspander  

Mengden man tar har så klart noe å si. Max 30 mg sobril, max 7.5mg imovane, tar man begge må de begge halveres i dose. 

Lappen er så viktig for meg, at loven et sjekket opp godt. Alt står godt beskrevet, hvilken dose av hvilken medisin også.

Skrevet
  Adeie skrev (På 28.4.2025 den 8.45):

Mengden man tar har så klart noe å si. Max 30 mg sobril, max 7.5mg imovane, tar man begge må de begge halveres i dose. 

Lappen er så viktig for meg, at loven et sjekket opp godt. Alt står godt beskrevet, hvilken dose av hvilken medisin også.

Ekspander  

Så jeg må kutte ut Sobril. Noe som blir svært vanskelig. Da får angsten fritt spillerom. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...