Gå til innhold

Er man syk hvis man har fått ringorm?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste det på dagbladet

Anonymkode: 175a2...679

Fortsetter under...

Gjest Emoji
Skrevet

Jeg hadde det en gang, etter at jeg hadde holdt på med ugrass. Jeg fikk feber og måtte ha antibiotika. 

Drømmeautomat
Skrevet

Det er soppinfeksjon i de øvre lag av huden og behandles med en soppdrepende krem. De aller fleste får ikke nedsatt allmenntilstand og kan gå på jobb og ellers leve som normalt. Dette oppfyller ikke min definisjon av syk.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
  Emoji skrev (På 17.4.2025 den 14.09):

Jeg hadde det en gang, etter at jeg hadde holdt på med ugrass. Jeg fikk feber og måtte ha antibiotika. 

Ekspander  

Antibiotika for sopp? Sikker på at det var det du hadde? Feber? Tror du har misforstått. Du får ikke feber av en soppinfeksjon i øvre huden. Ei heller er sopp en bakterie som trenger antibiotika. Man bruker dacktacort krem mot ringorm.

Gjest Emoji
Skrevet (endret)
  Worriesome Plenty 2 skrev (På 18.4.2025 den 10.03):

Antibiotika for sopp? Sikker på at det var det du hadde? Feber? Tror du har misforstått. Du får ikke feber av en soppinfeksjon i øvre huden. Ei heller er sopp en bakterie som trenger antibiotika. Man bruker dacktacort krem mot ringorm.

Ekspander  

Nei, jeg har ikke misforstått. Jeg var hos lege med det og gjorde bare som han sa. 

Endret av Emoji
Skrevet

Hvis man «har» noe og går til lege for å få behandling, og man da ikke er syk, hva er man da?

Annonse

AnonymBruker
Skrevet
  nachnoo skrev (På 18.4.2025 den 12.32):

Hvis man «har» noe og går til lege for å få behandling, og man da ikke er syk, hva er man da?

Ekspander  

I følge deg når det gjelder psykiske issues, så er man ikke syk hvis man "har" noe. 

Gjest Emoji
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 13.33):

I følge deg når det gjelder psykiske issues, så er man ikke syk hvis man "har" noe. 

Ekspander  

Kanskje han siktet til somatisk sykdom.. 

AnonymBruker
Skrevet

Ekspander  

🤣🤣🤣

Anonymkode: 36961...8eb

Skrevet

Ekspander  

Jo, hvis man har noe som er aktivt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...