Gå til innhold

Ligger det en innrømmelse av tvil, når folk ber for paven?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Man skulle jo tro at en pave gledet seg til etterlivet. Sp hvorfor sorg og bønner om å bli frisk? Han skulle vel være i himmelen nå i følge katolsk teologi. Så hvorfor sorg?

Alla vil til himmelen men inte ens påven vil dø.

Anonymkode: f5b89...7cd

Fortsetter under...

Det kan jo hende han selv gledet seg til etterlivet? Min første tanke da jeg hørte at han var død, var "nå kan de benytte sjansen til å droppe dette pave-styret", men det skjer jo ikke, det skjønner jo jeg også. Han er jo den katolske kirkens overhode, så de er nok langt fra enige med meg der.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man skulle jo tro at en pave gledet seg til etterlivet. Sp hvorfor sorg og bønner om å bli frisk? Han skulle vel være i himmelen nå i følge katolsk teologi. Så hvorfor sorg?

Alla vil til himmelen men inte ens påven vil dø.

Anonymkode: f5b89...7cd

Fordi man vil ha noen hos seg. Sorg er egoistisk. 

Anonymkode: 43537...316

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...