Gå til innhold

Det lukter dritt av fremtiden

Anbefalte innlegg

En far var ute og gikk tur med sin lille sønn. De kom til et politisk utemøte for kronisk venstrevridde, sto der en stund, og gikk videre.

- Pappa, hva er en kamerat? spurte sønnen plutselig.

- Kamerat...du og jeg er kamerater.

- Men hva er folket, da?

- Ja, folket...det er vi, mamma, pappa og alle mennesker.

- Fremtiden da?

- Fremtiden...det er lillesøster som ligger i vogga, det.

Samme natt kommer gutten løpende inn på foreldrenes soverom og roper:

- Kamerat, vekk Folket! Det lukter dritt av Fremtiden!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49172-det-lukter-dritt-av-fremtiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsom!

Har også hørt denne varianten:

En gutt kommer hjem fra skolen en dag og ber faren forklare ham hva politikk er, det er en lekse til morgendagen.

"Vel," sier faren, "du kan forestille deg at jeg er kapitalismen, siden det er jeg som tjener pengene her i huset. Din mor kan være regjeringen, for det er jo hun som tar alle avgjørelsene. Hushjelpen vår (som bodde med familien.red anm.) kan representere arbeiderklassen, du min sønn er et godt bilde på folket, og din lillesøster som bare er ett halvt år gammel - er framtiden."

Gutten klør seg i hodet og sier at han skjønner det fremdeles ikke helt, men han skal sove på det.

Den natten våkner gutten av at lillesøsteren skriker hjerteskjærende. Han går inn på rommet hennes og kjenner på lukten av bleien må skiftes. Deretter går han inn på foreldrenes soverom for å vekke dem, men der sover moren alene i dobbeltsengen. Han prøver å vekke henne men klarer det ikke, hun sover for tungt. På vei tilbake til sitt eget rom hører han lyder fra hushjelpens rom. Han stopper opp og kikker gjennom nøkkelhullet. Der ser han faren og hushjelpen i full aksjon. Guttungen rister på hodet, går og legger seg igjen og trekker dynen godt over ørene.

Dagen etter, ved frokostbordet med alle tilstede, spør faren om sønnen har fordøyd dette de pratet om dagen før. "Tja," sier gutten, " jeg har da skjønt såpass at mens kapitalismen høvler over arbeiderklassen, ignorerer regjeringen folket og framtiden er full av dritt!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...