AnonymBruker Skrevet 25. april Skrevet 25. april Hvis du opplever noe negativt fra en person eller personer fra en folkegruppe har du lett for å dra alle over en kam? Jeg har slikt reaksjonsmønster. Anonymkode: fe302...a81 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. april Skrevet 25. april Jeg har fordommer mot de som ikke vet at det heter "skjære alle over samme kam" 😉 Anonymkode: 0d324...6ad 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. april Skrevet 25. april Har garantert fordommer! 😂 Kommer ikke på noe i farten, men jeg er helt sikker på at jeg har det, har ikke de aller fleste det da? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. april Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har fordommer mot de som ikke vet at det heter "skjære alle over samme kam" 😉 Anonymkode: 0d324...6ad Det heter faktisk å "skjære alle/alt under én kam" Anonymkode: 7b2de...d96 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. april Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det heter faktisk å "skjære alle/alt under én kam" Anonymkode: 7b2de...d96 Du tar feil, sjekk f.eks. sprakradet.no Anonymkode: 0d324...6ad 0 Siter
Adeie Skrevet 25. april Skrevet 25. april (endret) Garantert flust. En jeg kom på med en gang, så noe solbrent folk på Tenerife og tenkte haha dum går det ann å bli, man må da smøre seg, Den som var enda dummere var meg som sitter med ryggen til solen å skravler, glemte å smøre meg. Ble rød ja. Endret 25. april av Adeie 0 Siter
Everybody Skrevet 25. april Skrevet 25. april Det er mange som har fordommer mot syke og folk i NAV-systemet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. april Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det heter faktisk å "skjære alle/alt under én kam" Anonymkode: 7b2de...d96 Nei. https://sprakradet.no/spraksporsmal-og-svar/a-skjaere-alle-over-en-kam/ 0 Siter
E7H7 Skrevet 25. april Skrevet 25. april Tror alle har fordommer i større eller mindre grad. Å være klar over det, kan være den beste måten å bekjempe egne fordommer. 0 Siter
nachnoo Skrevet 26. april Skrevet 26. april Jeg har mange fordommer, men alle har er rasjonalt grunnlag 😀 0 Siter
Fru2020 Skrevet 26. april Skrevet 26. april Jeg har haugevis med fordommer. Feks at personer fra Afrika er gode til å danse, folk med Adhd har god humor, folk med høytfungerende autisme er interessante samtalepartnere og at alle som har en spesiell dialekt her i kommunen er aktive i kirken. Osv. Osv. 1 Siter
Glitter Skrevet 27. april Skrevet 27. april Jeg har fordommer mot somaliere i rusmiljøet. De klarer ikke oppføre seg. Det er nok ikke sånn at 100% av somaliere som er sånn, men veldig mange. De tar ikke et nei for et nei knyttet til sex for eksempel. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. april Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 21.03): Jeg har fordommer mot de som ikke vet at det heter "skjære alle over samme kam" 😉 Anonymkode: 0d324...6ad Du har god grunn til det. Jeg konspirerer for å undergrave rettskriving. Anonymkode: fe302...a81 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april Skrevet 29. april Jeg har fordommer mot transer Anonymkode: 7b2de...d96 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.