Gå til innhold

Har du noen fordommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du opplever noe negativt fra en person eller personer fra en folkegruppe har du lett for å dra alle over en kam?

Jeg har slikt reaksjonsmønster.

Anonymkode: fe302...a81

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fordommer mot de som ikke vet at det heter "skjære alle over samme kam" 😉

Anonymkode: 0d324...6ad

Skrevet

Har garantert fordommer! 😂 Kommer ikke på noe i farten, men jeg er helt sikker på at jeg har det, har ikke de aller fleste det da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har fordommer mot de som ikke vet at det heter "skjære alle over samme kam" 😉

Det heter faktisk å "skjære alle/alt under én kam"

Anonymkode: 7b2de...d96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det heter faktisk å "skjære alle/alt under én kam"

Du tar feil, sjekk f.eks. sprakradet.no

Skrevet (endret)

Garantert flust. 

En jeg kom på med en gang, så noe  solbrent folk på Tenerife og tenkte haha dum går det ann å bli, man må da smøre seg,  Den som var enda dummere var meg som sitter med ryggen til solen å skravler, glemte å smøre meg. Ble rød ja.

Endret av Adeie

Annonse

Everybody
Skrevet

Det er mange som har fordommer mot syke og folk i NAV-systemet.

Skrevet

Tror alle har fordommer i større eller mindre grad. Å være klar over det, kan være den beste måten å bekjempe egne fordommer.

Skrevet

Jeg har mange fordommer, men alle har er rasjonalt grunnlag 😀

Skrevet

Jeg har haugevis med fordommer.

Feks at personer fra Afrika er gode til å danse, folk med Adhd har god humor, folk med høytfungerende autisme er interessante samtalepartnere og at alle som har en spesiell dialekt her i kommunen er aktive i kirken.

Osv. Osv.

Skrevet

Jeg har fordommer mot somaliere i rusmiljøet. De klarer ikke oppføre seg. Det er nok ikke sånn at 100% av somaliere som er sånn, men veldig mange. De tar ikke et nei for et nei knyttet til sex for eksempel. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvem har ikke det?

Anonymkode: 9e0e5...f40

Annonse

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 21.03):

Du har god grunn til det. Jeg konspirerer for å undergrave rettskriving.

Anonymkode: fe302...a81

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fordommer mot transer 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...