Gå til innhold

Er du villig til selv å kjempe på fronten i Ukraina, eller sende dine barn, for å jage Russland ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Norsk kan umulig være et komplisert språk som har verbene likt uavhengig av "person". 

Eks. Jeg skriver, du skriver, han/hun skriver, de skriver, vi skriver, osv

Og Jeg skriver, jeg skrev, jeg har skrevet, osv i alle "personer". Det eneste de trenger å lære seg er substantiv. 

Anonymkode: 00876...a6f

Fortsetter under...

Som den pragmatiske person jeg er, foreslo jeg at de kunne lære å bruke bare to kjønn - hankjønn og intetkjønn. Det er lov og praktiseres bl.a. i Bergen. I tillegg er hunkjønn i tilbakegang i hele landet.

Men da dukket språkideologene opp med forkynnelse om hvor viktig tre kjønn er for kulturen. Forenkling var tabu.

AnonymBruker
nachnoo skrev (19 minutter siden):

Som den pragmatiske person jeg er, foreslo jeg at de kunne lære å bruke bare to kjønn - hankjønn og intetkjønn. Det er lov og praktiseres bl.a. i Bergen. I tillegg er hunkjønn i tilbakegang i hele landet.

Men da dukket språkideologene opp med forkynnelse om hvor viktig tre kjønn er for kulturen. Forenkling var tabu.

Hva med å bruke bare hunkjønn og intetkjønn?

Anonymkode: 5efdc...b4e

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva med å bruke bare hunkjønn og intetkjønn?

Anonymkode: 5efdc...b4e

Såkalt AKP/ml språk?

Anonymkode: 2eb1e...52b

AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 19.04):

Jeg er villig til å kjempe for de jeg elsker. Ukraina er ikke en av de jeg elsker.

Anonymkode: 0e460...096

Hater du Ukrainere? Glad i faens russere....

Annonse

AnonymBruker
erik123 skrev (9 minutter siden):

Blir matt av hvordan du tolker. Nei, jeg elsker mine barn, min mann, min familie, mine dyr. 

AnonymBruker
16 minutes ago, erik123 said:

Hvorfor er ikke du i Ukraina og skyter disse faens russerne?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er ikke du i Ukraina og skyter disse faens russerne?

Og hvorfor  er ikke du der og dreper fascister?

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir matt av hvordan du tolker. Nei, jeg elsker mine barn, min mann, min familie, mine dyr. 

Jeg tenker på alle som blir drept i Ukraina. Det dør tusenvis. Tenker ikke du på de? 

AnonymBruker
erik123 skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker på alle som blir drept i Ukraina. Det dør tusenvis. Tenker ikke du på de? 

Dør russere også der.

Nei, jeg tenker ikke på alle som dør en død i lidelse hver dag. Det er langt i fra bare i Ukraina det er krig. Er mennesker som dør av sult, det er barn som må jobbe på fabrikk for å overleve. 

Det er mye shit i verden. Men jeg er egoistisk nok til å forstå at skal jeg kunne leve, så må jeg kunne konsentrere meg om de jeg elsker. Hadde vi alle gjort det, ja da hadde det hjulpet mye.

Sitte på nett å kalle alle fascister hjelper Ingen.

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Dør russere også der.

Nei, jeg tenker ikke på alle som dør en død i lidelse hver dag. Det er langt i fra bare i Ukraina det er krig. Er mennesker som dør av sult, det er barn som må jobbe på fabrikk for å overleve. 

Det er mye shit i verden. Men jeg er egoistisk nok til å forstå at skal jeg kunne leve, så må jeg kunne konsentrere meg om de jeg elsker. Hadde vi alle gjort det, ja da hadde det hjulpet mye.

Sitte på nett å kalle alle fascister hjelper Ingen.

Det er det russerne er. Det må du vite. Flott å være egoist. 

Annonse

AnonymBruker
erik123 skrev (1 minutt siden):

Det er det russerne er. Det må du vite. Flott å være egoist. 

Hva gjør du da? Foruten å tenke. For den tanken gjør ingen noe godt.

AnonymBruker
erik123 skrev (8 minutter siden):

Så da gir du faen? Du er en egoist. 

Eneste valg du har etter dette er å dra til Ukraina å krige. Hvis ikke er du fascist og egoist. Aåfall det du kaller andre som ikke er der.

AnonymBruker

Alle mennesker er egoister

Er derfor dagens vestlige ideologi ikke fungerer.

Det må være i ens egen interesse, å gjøre det beste for samfunnet, gjennom positive konsekvenser for handlinger som er gode for safmunnet, og negative konsekvenser for handlinger som er dårlige for samfunnet.

Men det mener vi er feil, alle skal være fri til å gjøre hva de vil innenfor loven, skam f.eks er galt.

Ingen gidder å sitte i skyttergraver og bli bombet, med mindre en virkelig vil bli satt pris på dersom en kommer tilbake i live, eller skamlagt om en ikke gidder. 

Og når ingen gidder, så er det game over. SÅ ideologien er selvutslettende. 

Dersom ens ideologi, er selvutslettende, må en vurdere om det som vil ta over etterpå er noe vi foretrekker eller ikke.

Anonymkode: 7899b...71f

AnonymBruker
11 minutes ago, AnonymBruker said:

Alle mennesker er egoister

Er derfor dagens vestlige ideologi ikke fungerer.

Det må være i ens egen interesse, å gjøre det beste for samfunnet, gjennom positive konsekvenser for handlinger som er gode for safmunnet, og negative konsekvenser for handlinger som er dårlige for samfunnet.

Du ønsker altså en diktator.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du ønsker altså en diktator.

Alt jeg "ønsker", er at de som ofrer seg og kriger for landet (el.l.) hylles, og de som nektes/gjør andre skadelig ting, skamlegges.

F.eks, stridsdyktige ukrainske menn som drar til Norge, isteden for å krige for landet sitt, må skamlegges (og nektes å komme hit for øvrig)

Er det slemt, ja, men er det mindre slemt å la Ukraina tape krigen og Russland vinne ?

Det er du som ønsker diktator Putin etc, skal få mer landområder og flere folk å undertrykke.

DU ønsker deg "frihet", men det du gjør er å sørge for at frihetene forsvinner steg for steg, jakten på det perfekte gjør at du vil ende med ingenting. 

Putin kommer ikke til å gi deg frihet frøken, i den virkelige verden må en forholde seg til onde folk med onde intensjoner, ikke bare stikke hodet is anden og snakke om frihet dagen lang. Putin gir blaffen i hva du sier eller føler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...