Gå til innhold

Alle med dyp rynke i øreflippen bør utredes for hjerteproblemer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det dukker stadig opp i medier. Til og med fra overlegen;  Personer som har rynke/strek på øreflippen har 34% større sjans for hjerteinfarkt/hjerneblødning om man har det på begge øreflippene,  øker det med 78%. 

Hva bør man gjøre om man har det, hva slags tester må man da ta? Hjerte undersøkelse?

Og hva om rynkene er pga store øredobber? 

Videre stod det at vorter rundt øynene indikerer til høyt kolesterol og hjertesvikt. 

Anonymkode: f9a75...8ed

AnonymBruker
Skrevet

Har en mann med høyt kolesterol, han har ikke vorter. I min familie hat mange hatt hjerteinfarkt,men ingen strek på øre.

Anonymkode: 4b9ef...8cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har en mann med høyt kolesterol, han har ikke vorter. I min familie hat mange hatt hjerteinfarkt,men ingen strek på øre.

Hvorfor skriver de slikt ? Jeg har et lite søkk i det ene øret. Det står også korona sykdom, jeg hadde ikke det søkket før kortnavn. Betyr det at jeg må løpe til legen? 

Dustete å skrive slikt. Alt er jo farlig nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skriver de slikt ? Jeg har et lite søkk i det ene øret. Det står også korona sykdom, jeg hadde ikke det søkket før kortnavn. Betyr det at jeg må løpe til legen? 

De skal selge aviser. Står ting som en pluss sak, er det bare og overse. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

De skal selge aviser. Står ting som en pluss sak, er det bare og overse. 

Står ikke pluss. Stod i Dagbladet idag på Facebook. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Står ikke pluss. Stod i Dagbladet idag på Facebook. 

Viktig info om din helse vil ikke stå i dagbladet.

Har du helseangst hopper du over alt som  står skrevet om helse.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Hvorfor poster du dette på åpent? Det er mange med helseangst, la oss nå slippe Dagbladet her inne?

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Hvis man skal ta alle sickbaitene til Dagbladet seriøst så blir man i hvert fall stressa og engstelig. Best og bare kutte ut Dagbladet det har jeg gjort TS, beklager harskt svar over her, men blir provosert av Dagbladet som holder på med denne tvilsomme forretningsmodellen. Fastlegen har nok å gjøre🙂

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (22 minutter siden):

Hvorfor poster du dette på åpent? Det er mange med helseangst, la oss nå slippe Dagbladet her inne?

Jeg har helse angst selv og har et sykelig oppheng i øreflipper akkurat nå etter jeg gar lest dette🫣 vurderer å ta en screening av kroppen hos legen så jeg ja føle at det lile hukket i lreflikken kun er pga øredobben. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Viktig info om din helse vil ikke stå i dagbladet.

Har du helseangst hopper du over alt som  står skrevet om helse.

Er det lov å lyve om slikt da? Det står studier fra 1998 også, viste det samme. Tydelig forsket på dette i mange år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det lov å lyve om slikt da? Det står studier fra 1998 også, viste det samme. Tydelig forsket på dette i mange år. 

De juger ikke. De vrir på alt. Og bruker overskrifter som skal virke skremmende. Men leser man hele så er det jo bare tull.

Slutt å les dagbladet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det står vel koronar (hjerte), ikke korona.

AnonymBruker
Skrevet
Babette skrev (15 timer siden):

Det står vel koronar (hjerte), ikke korona.

Men alt I alt, noe å gå til lege med? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men alt I alt, noe å gå til lege med? 

Nei. Det er mange år siden dette "funnet" ble oppdaget første gang, og så vidt jeg forstår, baserte det hele seg på observasjon av et meget begrenset antall pasienter. Men uten å sjekke om friske mennesker også hadde denne ørefolden, og uten å komme fram til noen mulig årsakssammenheng. 

Jeg tror det er veldig vanlig å ha en slik strek. Hvis den hadde vært et reelt farevarsel om sykdom, ville vi nok hørt om det i mer seriøse sammenhenger enn artikler i Dagbladet, som så å si lever av å trigge folke helseangst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...