Gå til innhold

Tatt skade av at foreldrene mine slo meg og min bror i barndommen.

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine slo meg og broren min da jeg var barn. Desverre angrer de ikke og de mener det var riktig gjort av dem. Jeg har prøvd å snakke med dem om det. Det nytter ikke. Jeg husker spesielt en hendelse. Vi var på campingtur og jeg og broren min og noen andre barn lekte sammen og var litt bråkete, men ikke mer bråkete en det er normalt for barn å være tror jeg. Jeg og broren min spurte også om å få is, det fikk vi ikke så spurte ikke noe mer. I bilen på vei hjem kjeftet de veldig og sa at de hadde vært så flaue for at vi bråkte og at alle på campingplassen så på oss. Jeg kan ikke huske at noen gjorde det. De sa også at mas om is ville de ikke ha noe av, så hvis vi skulle på tur igjen kunne vi ikke spørre om det. Jeg og broren min spurte kun en gang om det på den turen. Da vi var hjemme igjen så lugget de, dunket hodet vårt bort i trappegelenderet, sparket oss i ryggen, dro oss i ørene, dro broren min etter armene opp trappen og meg etter håret, og slengte oss på sengene våre. Etterpå sa de at de ikke var glad i oss mer, og vi fikk ikke noe mat den kvelden. De snakket heller ikke til oss på over en uke. Det eneste de sa var at vi ikke fikk si noe om det på skolen, og at vi ikke fikk smøre på noe der det var vondt, for det var en del av straffen at det skulle være vondt. andre hendelser også, men denne husker jeg ekstra godt. Vet ikke om jeg skal søke hjelp for vet ikke om det blir bedre av det. Broren min snakker ikke med dem mer. Det gjør vondt at de ikke angrer på det de har gjort og mener at jeg og broren min fortjente det. I tillegg mener de at jeg skal gjøre det samme med mine barn, og de skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjør det. Men jeg kunne aldri gjort noe sånt mot barna mine. Broren min har ikke barn. Foreldrene mine får ikke være alene med barna mine. Andre som ble slått av foreldre deres som barn, hvordan har dere det i dag? Søkte dere hjelp? Jeg sliter en del og har dårlig selvtillit. Jeg lurer også på hva som feiler foreldre som velger å slå og mishandle barna sine.

Anonymkode: 80b08...c87

Fortsetter under...

Det at du har dårlig selvtillit er ikke rart når du har blitt slått og i tillegg at foreldrene din har fortalt at du fortjente det og at de ikke var glade i deg mer. Da lærer de barn at de fortjener dårlig behandling og dette kan sitte igjen som en indre følelse av mindreverd i voksen alder. Man kan også utvikle angst og frykt og depresjon.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (14 minutter siden):

De kommer til å angre når de er blitt gamle og skrøpelige og du tar igjen med samme mynt.

Det kommer aldri noe godt ut av å ta i gjen med samme mynt, da viser en bare at en er på samme nivået. Men det ser en som regel ikke selv.

Anonymkode: 8a996...532

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer aldri noe godt ut av å ta i gjen med samme mynt, da viser en bare at en er på samme nivået.

Nei, man er på "samme nivå" når man aksepterer at slik adferd ikke skal få konsekvenser.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

Nei, man er på "samme nivå" når man aksepterer at slik adferd ikke skal få konsekvenser.

Om foreldrene ikke skjønner at dem har gjort noe galt, så forstår jeg det er veldig vondt. Da hadde jeg holdt meg selv og barna unna dem.

Anonymkode: 8a996...532

psykedeliker skrev (4 timer siden):

De kommer til å angre når de er blitt gamle og skrøpelige og du tar igjen med samme mynt.

Du mener ikke i fullt alvor at vedkommende bør mishandle sine foreldre når de blir gamle og skrøpelige? Det vil jo være å degradere seg selv som menneske, etter min oppfatning. 

Du har hatt det skikkelig tøft. Har ikke opplevd vold fra familie selv, men vold fra andre. Vil tro vold i oppveksten setter dypere spor enn de jeg har. 

Vet ikke helt, men jeg ville vurdert å kutte kontakten var det mine foreldre. Ser for meg kontakten gjør at sårene du er påført ikke får helt til å gro når du er sammen med dem. At de ikke blir å angre er i hvert fall sikkert. Så ikke forvent det av dem.

frosken skrev (3 timer siden):

Du mener ikke i fullt alvor at vedkommende bør mishandle sine foreldre når de blir gamle og skrøpelige? Det vil jo være å degradere seg selv som menneske, etter min oppfatning. 

Han mente kanskje at de ikke kan forvente besøk på eldrehjem og hjelp til ting i hverdagen fra barna sine når de blir gamle og skrøpelige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...