Gå til innhold

Ferier du 1. mai i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei kamerater!

1. mai er her igjen – en dag som betyr mye for oss i fagbevegelsen. Jeg vil gjerne høre: Hvordan markerer du dagen i år?

Mange av oss har kanskje tradisjon for å gå i tog, holde appeller eller delta på arrangementer i regi av fagforeningen. For noen er det en dag for å minnes kampen som har blitt ført før oss, og for å styrke samholdet i kampen videre – enten det gjelder rettferdig lønn, faste stillinger, trygge arbeidsplasser eller internasjonal solidaritet.

Selv skal jeg ut og gå i tog, og så blir det samling etterpå med gode kolleger. Det gir energi å stå sammen og vise at vi fortsatt kjemper – og at vi er mange!

Deltar du på markeringer, har du noen tradisjoner, eller bruker du dagen på en annen måte? Og hva tenker du er viktig å sette fokus på i år?

God kampdag!

Anonymkode: 5462a...f49

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491913-ferier-du-1-mai-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har aldri markert 1ste mai. Det gjorde derimot min salige bestefar som var langt ute til venstre. 

Det er en dag jeg føler har blitt litt kuppet av de som er veldig radikale, som gjerne har utestemme når de diskuterer politikk.

Anonymkode: 68f50...a40

Har nok jobbet de aller fleste.

Har hengt ut flagget, det er nok det eneste jeg gjør. 

Jobbet i helse og det man trenger der er flere hender. Vi fikk det gjennom mange år å dokumentere at vi var for få. Det gjennom å skrive opp hvert minutt vi gikk over, skrive aviksmelding hvis brukere ikke fikk det de hadde krav på osv. 

Hadde ikke hjulpet å gå i tog.

Nicklusheletida

Nei, ingen feiring her. Nå har vi dratt alle tujaer og terassemøbler inn i leiligheten, fordi sambo skal vaske, skrape og beise terassegulvet. 

Skikkelig utrivelig her, så nå skal jeg rømme ut en tur, så han kan jobbe i fred 😀 Det er ikke plass til meg inne. 

Annonse

AnonymBruker
Ekstra skrev (6 minutter siden):

Jeg feirer ikke 1. mai, men har respekt for de som markerer den og hva fagbevegelsen har fått til opp gjennom.

Selv lurer jeg på hvor lenge jeg må vente før jeg går i gang med et litt bråkete hageredskap 🫣

I følge loven kan du bråke så mye du vil i dag. Men nabolaget jeg bor i er stille i dag, men ikke stille vanlige søndager. 

Ville ikke verdt den første til å starte med bråkete ting i dag. 

Anonymkode: d9462...9d7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...