Gå til innhold

Kommunal leilighet med problemer og diverse annet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Strømkursene i leiligheten er slik at hvis jeg bruker vaskemaskinen og komfyren samtidig, så går sikringen. Da må jeg ut og slå den på igjen. Det er en automatsikring, men det er fortsatt upraktisk.

Leiligheten er en såkalt "tante-leilighet" – en sokkelleilighet med egen hage. Det er vinduer i inngangsdøren ved sikringsskapet, i stedet for kikkehull, noe jeg synes er litt ubehagelig, siden det gir mer innsyn. Jeg er vant til å bo i typiske ungkarsleiligheter i øvre etasjer, der man har mer privatliv.

Denne leiligheten er av den typen min mor likte – sokkelleiligheter med litt uteplass. Hun trengte nok mer plass, rundt 50–60 kvadratmeter, siden hun hadde tre barn som kom på besøk av og til. Men jeg har ikke det behovet.

Under pandemien vasket jeg blant annet fugene på badet, som var dekket av skitt jeg antar kan ha vært der i flere tiår. Det samme gjelder panelovnene, som fortsatt bærer preg av gammel smuss – noe jeg har klagd på tidligere.

Varmtvannsberederen fungerer heller ikke som den skal. Det føles som om den er konstant tom for varmt vann.

Jeg leide tidligere av Oslo kommune, fra 2002 til 20089.

Da jeg flyttet ut, oppdaget jeg en sofa i boden. Siden de andre beboerne allerede hadde flyttet ut, tok jeg den med meg – jeg følte jeg hadde en viss rett på det som ble stående igjen etter tidligere beboere. Jeg lurer på om sofaen kanskje opprinnelig hadde stått i stua. Det stod en stor svart skinnsofagruppe der, som sannsynligvis hadde kostet en del. Det virker som møblene i kommunale boliger ble byttet ut med jevne mellomrom.

Jeg har bodd i den samme leiligheten siden 2018, som jeg leier av Drammen kommune.

I løpet av denne tiden har jeg kun mottatt én rekvisisjon til møbler og hvite-/brunevarer. Slik jeg har forstått det, skal disse rekvisisjonene følge leieavtalene, som vanligvis gjelder for tre år.

Likevel fikk jeg ikke ny rekvisisjon da jeg fornyet leieavtalen under pandemien i både 2021 og senere i 2024.

Så dette er også noe slags omvendt rasisme (mistenker jeg).

Anonymkode: 509ea...522

AnonymBruker
Skrevet

Hva er omvendt rasisme? 

Anonymkode: 341aa...877

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva har rasisme (med eller uten fortegn) med dette å gjøre i utgangspunktet?

emilie321
Skrevet

Skjønte ikke dette... hva er rasisme og har aldri hørt om noen som automatisk får rekvisisjon til møbler/hvitevarer hvert 3dje år. Det er vel vanligvis noe en må søke om når behovet er der?

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva er omvendt rasisme? 

Det er vanlig rasisme. Et utrykk på rasisme mot hvite fra minoriteter. Ett eksempel kan være når islamister snakker dritt om kuffar (de vantro, dvs oss).

Endret av Worriesome Plenty 2
AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (12 minutter siden):

Det er vanlig rasisme. Et utrykk på rasisme mot hvite fra minoriteter. Ett eksempel kan være når islamister snakker dritt om kuffar (de vantro, dvs oss).

Grunnen til jeg spurte TS er jo fordi det ikke finnes omvendt rasisme. Rasisme er rasisme. Snakker islamister dritt om kuffar, ja da er det rasisme.

Omvendt rasisme må jo være å respektere alle uansett etnisitet, tro, legning etc.

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Grunnen til jeg spurte TS er jo fordi det ikke finnes omvendt rasisme. Rasisme er rasisme. Snakker islamister dritt om kuffar, ja da er det rasisme.

Omvendt rasisme må jo være å respektere alle uansett etnisitet, tro, legning etc.

Jeg synes omvendt rasisme er ett mangelfullt konsept, men det er effektivt for å sette fingeren på et stort problem. Som når hvite barn blir mobbet og raner fordi de er hvite / norske. Dette er noe som fullt ut foregår. Jeg har sett det med egne øyne flere ganger. Antirasistisk senter ser ikke ut til å ta det alvorlig. Der praktiserer de de lave  forventningers rasisme.

frosken
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Strømkursene i leiligheten er slik at hvis jeg bruker vaskemaskinen og komfyren samtidig, så går sikringen. Da må jeg ut og slå den på igjen. Det er en automatsikring, men det er fortsatt upraktisk.

Leiligheten er en såkalt "tante-leilighet" – en sokkelleilighet med egen hage. Det er vinduer i inngangsdøren ved sikringsskapet, i stedet for kikkehull, noe jeg synes er litt ubehagelig, siden det gir mer innsyn. Jeg er vant til å bo i typiske ungkarsleiligheter i øvre etasjer, der man har mer privatliv.

Denne leiligheten er av den typen min mor likte – sokkelleiligheter med litt uteplass. Hun trengte nok mer plass, rundt 50–60 kvadratmeter, siden hun hadde tre barn som kom på besøk av og til. Men jeg har ikke det behovet.

Under pandemien vasket jeg blant annet fugene på badet, som var dekket av skitt jeg antar kan ha vært der i flere tiår. Det samme gjelder panelovnene, som fortsatt bærer preg av gammel smuss – noe jeg har klagd på tidligere.

Varmtvannsberederen fungerer heller ikke som den skal. Det føles som om den er konstant tom for varmt vann.

Jeg leide tidligere av Oslo kommune, fra 2002 til 20089.

Da jeg flyttet ut, oppdaget jeg en sofa i boden. Siden de andre beboerne allerede hadde flyttet ut, tok jeg den med meg – jeg følte jeg hadde en viss rett på det som ble stående igjen etter tidligere beboere. Jeg lurer på om sofaen kanskje opprinnelig hadde stått i stua. Det stod en stor svart skinnsofagruppe der, som sannsynligvis hadde kostet en del. Det virker som møblene i kommunale boliger ble byttet ut med jevne mellomrom.

Jeg har bodd i den samme leiligheten siden 2018, som jeg leier av Drammen kommune.

I løpet av denne tiden har jeg kun mottatt én rekvisisjon til møbler og hvite-/brunevarer. Slik jeg har forstått det, skal disse rekvisisjonene følge leieavtalene, som vanligvis gjelder for tre år.

Likevel fikk jeg ikke ny rekvisisjon da jeg fornyet leieavtalen under pandemien i både 2021 og senere i 2024.

Anonymkode: 509ea...522

Det virker urimelig at du skulle hatt krav på nye møbler og hvitevarer ved fornyelse av leiekontraktene. Det er jo ikke vanlig å skifte ut møbler etc. hvert tredje år. 

Jeg skjønner at det er upraktisk at du ikke kan bruke komfyr og vaskemaskin samtidig, - men jeg klarer ikke å se hva som gjør at du føler deg dårlig behandlet?

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (3 minutter siden):

Jeg synes omvendt rasisme er ett mangelfullt konsept, men det er effektivt for å sette fingeren på et stort problem. Som når hvite barn blir mobbet og raner fordi de er hvite / norske. Dette er noe som fullt ut foregår. Jeg har sett det med egne øyne flere ganger. Antirasistisk senter ser ikke ut til å ta det alvorlig. Der praktiserer de de lave  forventningers rasisme.

Det finnes ikke omvendt rasisme. 

Rasisme har ingenting med om man er hvit eller sort, kristen eller satanist, hetro eller trans. Rasisme er rasisme.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes ikke omvendt rasisme. 

Rasisme har ingenting med om man er hvit eller sort, kristen eller satanist, hetro eller trans. Rasisme er rasisme.

Begrepet har oppstått fordi antirasistisk senter ikke bekjemper denne rasismen. Rent semantisk har du rett. Men som beskrivelseb på ett økende problemner er det nyttig.

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (8 minutter siden):

Begrepet har oppstått fordi antirasistisk senter ikke bekjemper denne rasismen. Rent semantisk har du rett. Men som beskrivelseb på ett økende problemner er det nyttig.

På ingen måte. Rasisme er rasisme. Skal man ta noe omvendt, så må man omvende betydningen av ordet. Da blir jo det ordet noe fint og sier ikke noe om ett problem.

Jeg er hvit kvinne, jeg har opplevd rasisme.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Vel vi får være uenige.

psykedeliker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Ett eksempel kan være når islamister snakker dritt om kuffar (de vantro, dvs oss).

Nei, det er bare drittslenging, ikke rasisme - fordi "kuffar" ikke betegner noen spesifikk folkegruppe.

Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Jeg har sett det med egne øyne flere ganger.

Da regner jeg med at du gjorde en innsats med å dokumentere det, slik at problemet kan eksponeres og belyses.

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Nei, det er bare drittslenging, ikke rasisme - fordi "kuffar" ikke betegner noen spesifikk folkegruppe.

Da regner jeg med at du gjorde en innsats med å dokumentere det, slik at problemet kan eksponeres og belyses.

Nei tenk jeg filmer ikke det. Tviler  på at du har gjort det selv. Du krever  litt mye fra folk du ikke kjenner synes jeg. Du bor vel antageligvis selv på ett sted hvor det ikke er stor overvekt av fremmedkulturelle ungdommer.  

Vil du ha bevis så får du gjøre en innsats selv.

psykedeliker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (10 minutter siden):

Vil du ha bevis så får du gjøre en innsats selv.

Vil du bli tatt seriøst må du ha dokumentasjon. Ellers blir det ingen forandring.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Vil du bli tatt seriøst må du ha dokumentasjon. Ellers blir det ingen forandring.

Jeg ser aldri deg dokumentere noe. Uansett er kveruleringen din irrelevant. Du får ta deg en tur til Oslo øst og henge rundt gjengene. Du gjør liten innsats for å lære. Men det gidder du nok ikke fordi du vil ikke bli utfordret på woke meningene dine. Over og ut.

psykedeliker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (7 minutter siden):

Jeg ser aldri deg dokumentere noe. Uansett er kveruleringen din irrelevant. Du får ta deg en tur til Oslo øst og henge rundt gjengene. Du gjør liten innsats for å lære. Men det gidder du nok ikke fordi du vil ikke bli utfordret på woke meningene dine. Over og ut.

Var dette det beste tilsvaret du hadde å komme med? Det sier i så fall mest om deg.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Hakk i plata null substans. Bare krav. Null egeninnsats bortsett fra noen meningsløse fraser. Avsluttet med ett typisk ‘det sier mest om deg’. Men hva sier kverulering uten substans om kverulanten? Ett fattig intellekt? Kom med argumenter og bli møtt med ‘det sier mest om deg’, standard hakk i plata.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Er dette det neste du har å komme med? Du må dokumentere dine påstander… Ja la meg kjøpe kamera for å dokumentere rasisme på Oslo øst. Det betyr jo så mye å få aksept av en som sier. Det sier mest om deg, du må dokumentere.

psykedeliker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (14 timer siden):

Over og ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...