Gå til innhold

problemer med "snuskemail"

Anbefalte innlegg

Gjest 5barnsmor

jeg har et problem som jeg lurer på om noen kan hjelpe med...

for ca 1år siden var jeg og min kjære inne på erotiske sider sammen...etter det kommer det stadig mail med linker til forskjellige steder...vi har jo ikke bedt om å få dem , men de kommer allikevel...nederst står det en link for å slette adressen fra listen , men jeg har funnet ut at jo mere jeg trykker unsubscribe jo flere mailer kommer??? har jo nødig lyst å skifte mailadresse....men det er jo ikke moro om noen andre åpner outlook og ser svære pupper over hele skjermen (særlig ikke barna) det er flere forskjellige adresser som sender disse mailene og jeg vet ikke hvordan jeg skal sperre ingående eller få det til å stoppe....noen av disse mailene har heller ikke knapp for unsubscribe...

anyone?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49196-problemer-med-snuskemail/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

"Alle" får slike, helt uavhengig av om man har besøkt erotiske sider eller Postens Hjemmeside.

Det er ikke så mye man kan gjøre med det, dessverre. Det finnes noen filtre, men de virker ikke godt, og du risikerer å slette "ordentlige" eposter.

Med vennlig hilsen

Det som skjer når du svarer på slike mailer ved at du trykker unsubscribe, er at du bekrefter overfor de som sendte mailen at din mailadresse er gyldig og i bruk. Dermed fortsetter de å sende. Bare juks og tull mao...

De vet jo at den er gyldig fordi de får ikke eposten i retur.

Letteste er vanligvis bare å slette eposten.

Med vennlig hilsen

Lag meldingsregel for mailene.

Dvs å dirigere mailer som kommer fra en bestemt adresse eller har bestemte ord i tittelfeltet etc. rett i søpla eller i en egen mappe.

I Outlook Express kan du gjøre det sånn: Merk mailen i innboksen. Trykk på Melding - Lag regel av melding. Merk av i de feltene som passer i 1. vindu. Velg hva som skal skje i 2. vindu. Trykk på linkene i 3. vindu og legg til ord, navn og adresser.

Du kan også se oversikt over og endre meldingsregler under Verktøy - Meldingsregler - Epost.

I Outlook finner du det under Verktøy - Regelveiviser.

Dette sender unna mye skittpost hos meg i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...