Gå til innhold

Fødselstallene går ned: Det er to hovedgrunner til at Charlotte ikke vil ha barn

Anbefalte innlegg

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (8 timer siden):

Det er din egen lyst til å få barn. Tenke over hva slags liv barnet kan få. Har du noe veldig arvelig? Som går igjen i familien din? Noe som gir en del begrensninger? Da bør du tenke over om det egentlig er for deg selv eller andre du gjør dette.. 

Hva vil barnet ditt bringe til verden? Eller blir det resultat av din lyst til å ha et barn?

Du har dine grunner, og jeg prøver ikke å overtale noen til å få barn. Hvis noen ikke har lyst til å få barn bør de ikke få barn.

Jeg har lyst til å være i jobb. Er det egoistisk? Hvis noe skal være egoistisk må det gå utover noen andre. De gamle argumentene om at det er altfor mange barn i verden og at vi bare kan adoptere har gått ut på dato.

Hvis noen har lyst til å få barn så kjør på med god samvittighet. De fleste har bra liv, og livet går uansett over.

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
Skrevet
Grendel skrev (3 timer siden):

Du har dine grunner, og jeg prøver ikke å overtale noen til å få barn. Hvis noen ikke har lyst til å få barn bør de ikke få barn.

Jeg har lyst til å være i jobb. Er det egoistisk? Hvis noe skal være egoistisk må det gå utover noen andre. De gamle argumentene om at det er altfor mange barn i verden og at vi bare kan adoptere har gått ut på dato.

Hvis noen har lyst til å få barn så kjør på med god samvittighet. De fleste har bra liv, og livet går uansett over.

ja, men jeg mener man skal tenke over hva slags liv barnet får eller om det bare er ens egen lyst til å få barn. Jeg mener også man må være glad i seg selv/ha mye kjærlighet i seg for å kunne gi barna en bra barndom. Jeg føler jeg har andre ting å gjøre for verden enn å føre videre genene mine. Er man fra en problemfamile der tragediene gjentar seg generasjon etter generasjon, med f.eks. dårlig økonomi, alle generasjonene har vært utsatt for mobbing, store psykiske problemer eller arvelige diagnoser som setter begrensninger synes jeg det er direkte dårlig gjort å få barn. De ser bare for seg en søt baby og et barn de kan forsørge. Men så kommer tenårene, de vil passe inn, så har du kanskje heller ikke råd til å gjøre det de fleste andre gjør, andre drar på ferie mens ditt barn må skaffe sommerjobb (det å komme seg i arbeidslivet er ikke det verste, men det kan føles skikkelig kjipt hvis alle andre er med foreldrene sine på flotte ferier og så må du selv jobbe fordi du har foreldre som ikke har råd). Så blir de mer og mer voksne, og depresjonen kommer fordi man blir redd for at man blir som sine foreldre. Så må du som forelder få kjeft fordi du valgte å sette dette livet til verden.. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...