AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:39 Skrevet tirsdag kl 16:39 Hørt flere påstå det. Men begrunnelsen har jeg ikke fått med meg. Er det bra å ha litt gjeld, og i tilfelle hvorfor? Anonymkode: 90880...6b6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:55 Skrevet tirsdag kl 16:55 Fordi man da lærer planlegging. Anonymkode: 05240...074 0 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:13 Skrevet tirsdag kl 17:13 Har man formue er det skattelette å få ved gjeld. Klarer man seg uten gjeld er det absolutt det beste. Anonymkode: 6cece...f17 0 Siter
slabbedask Skrevet tirsdag kl 17:16 Skrevet tirsdag kl 17:16 36 minutes ago, AnonymBruker said: Hørt flere påstå det. Men begrunnelsen har jeg ikke fått med meg. Er det bra å ha litt gjeld, og i tilfelle hvorfor? Anonymkode: 90880...6b6 Kan være bra som investering i fremtiden: F.eks. studielån, som kan gi deg høyere inntekt senere eller boliglån, fordi bolig vanligvis stiger i verdi over tid. Gjeld senker også formuesskatten, hvis du betaler det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:20 Skrevet onsdag kl 11:20 Takker for svar. Selv har jeg moderat-lite gjeld. Det ble ved en feil to tråder. Anonymkode: 90880...6b6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 27.5.2025 den 19.13): Har man formue er det skattelette å få ved gjeld. Klarer man seg uten gjeld er det absolutt det beste. Anonymkode: 6cece...f17 slabbedask skrev (På 27.5.2025 den 19.16): Kan være bra som investering i fremtiden: F.eks. studielån, som kan gi deg høyere inntekt senere eller boliglån, fordi bolig vanligvis stiger i verdi over tid. Gjeld senker også formuesskatten, hvis du betaler det. Det du må betale i rente på lånet er generelt langt mer enn hva du sparer pga skattelette og lavere formueskatt... Anonymkode: 71ebe...713 0 Siter
slabbedask Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 37 minutes ago, AnonymBruker said: Det du må betale i rente på lånet er generelt langt mer enn hva du sparer pga skattelette og lavere formueskatt... Anonymkode: 71ebe...713 Ingen har påstått noe annet. Det må sees i sammenheng med investeringen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Jeg har vært gjeldfri i 2 år nå, og det er skikkelig deilig! Anonymkode: 862c2...ed1 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.