morsan Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden laban skrev (4 timer siden): Dere snakker jo bare forbi hverandre 🤭 De fleste "vanlige folk" er nok enige i dette: nachnoo skrev (2 timer siden): Jeg vil anbefale han å kjøpe hytta. Selvsagt må vi kunne ta opp lån til utdanning, bolig, fritidsbolig, bil og båt. (Men ikke til feriereiser og julegaver) Mulig jeg misforsto det opprinnelige spørsmålet. Jeg tolket det som "Er det lønnsomt å ha lån når en ikke trenger det?" Kayia skrev (13 minutter siden): Ja jeg antok at du og morsan snakket forbi hverandre, derfor spørsmålet. Trådstarter var svært generell, og jeg tolker det dithen at både morsan, jeg og flere reflekterte for å nyansere det generelle spørsmålet trådstarter stilte. "Nødvendig gjeld" er annerledes enn - som du sier - unødvendig gjeld, slik jeg også ser det. Lån for å dra på ferie eller kjøpe en veske faller innenfor den siste kategorien slik jeg ser det. Det falt meg ikke inn å tenke at et spørsmål om det kunne være bra å ha gjeld skulle gjelde "unødvendig gjeld" 😉 Men da er saken oppklart! 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.