AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:21 Skrevet onsdag kl 14:21 https://www.nettavisen.no/okonomi/regjeringen-vil-plukke-ut-100-000-tilfeldige-til-skattefradrag/s/5-95-2453881 Jeg har vanskelig for å forstå forslaget fullt ut. Er det underliggende resonnementet at en ung person på 25 år, som er i arbeid og blir syk, i større grad vil motiveres til å forbli i arbeidslivet fremfor å søke arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd, som følge av den foreslåtte skattelettelsen på inntil 2.300 kr måneden? Anonymkode: 30683...739 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet onsdag kl 20:33 Skrevet onsdag kl 20:33 Det høres skikkelig urettferdig ut. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:47 Skrevet onsdag kl 20:47 Dummeste jeg har hørt på en stund. Anonymkode: e4cf5...e6d 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Og høyre og frp vil ha skattelette for alle. 0 Siter
Grendel Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): https://www.nettavisen.no/okonomi/regjeringen-vil-plukke-ut-100-000-tilfeldige-til-skattefradrag/s/5-95-2453881 Jeg har vanskelig for å forstå forslaget fullt ut. Er det underliggende resonnementet at en ung person på 25 år, som er i arbeid og blir syk, i større grad vil motiveres til å forbli i arbeidslivet fremfor å søke arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd, som følge av den foreslåtte skattelettelsen på inntil 2.300 kr måneden? Anonymkode: 30683...739 Det er et veldig stort og dyrt eksperiment. Jeg skjønner poenget. De vil en gang for alle finne ut om mer penger for folk over fra trygd til arbeid. Jeg tror ikke vi har et samfunn som vil akseptere forskjellsbehandling i den skalaen bare for forskningens del. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden En tanke jeg tror er helt uten dypere forståelse av problemet. Skatten er jo ikke problemet. Man tjener mer som arbeider enn på aap/ufør. Det å psykliggjøre alt derimot er ett problem. Vi var ille mindre "skadet" som barn før, men vi ble ikke stakkarsligjort eller unnskyldt. Anonymkode: 5f485...5c8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Noen som tror folk vil "velge" å jobbe isteden for være ufør pga mindre skatt? Anonymkode: 30683...739 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som tror folk vil "velge" å jobbe isteden for være ufør pga mindre skatt? Anonymkode: 30683...739 Ja som om det er et valg! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Støre og Stoltenberg ser ut til å ha mistet det fullstendig. Nettavisen kaller forslaget for "politisk korrupsjon". Enig i det, og AP er helt nederst på listen over partier det blir aktuelt å stemme på (egentlig: de har aldri vært på listen). Anonymkode: f847c...28e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.