Gå til innhold

Regjeringen vil plukke ut 100.000 tilfeldige mellom 20 og 35 til skattefradrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nettavisen.no/okonomi/regjeringen-vil-plukke-ut-100-000-tilfeldige-til-skattefradrag/s/5-95-2453881

Jeg har vanskelig for å forstå forslaget fullt ut. Er det underliggende resonnementet at en ung person på 25 år, som er i arbeid og blir syk, i større grad vil motiveres til å forbli i arbeidslivet fremfor å søke arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd, som følge av den foreslåtte skattelettelsen på inntil 2.300 kr måneden?

Anonymkode: 30683...739

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Det høres skikkelig urettferdig ut.

Skrevet

Dummeste jeg har hørt på en stund. 

Anonymkode: e4cf5...e6d

stjernestøv
Skrevet

Og høyre og frp vil ha skattelette for alle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

https://www.nettavisen.no/okonomi/regjeringen-vil-plukke-ut-100-000-tilfeldige-til-skattefradrag/s/5-95-2453881

Jeg har vanskelig for å forstå forslaget fullt ut. Er det underliggende resonnementet at en ung person på 25 år, som er i arbeid og blir syk, i større grad vil motiveres til å forbli i arbeidslivet fremfor å søke arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd, som følge av den foreslåtte skattelettelsen på inntil 2.300 kr måneden?

Det er et veldig stort og dyrt eksperiment. Jeg skjønner poenget. De vil en gang for alle finne ut om mer penger for folk over fra trygd til arbeid.

Jeg tror ikke vi har et samfunn som vil akseptere forskjellsbehandling i den skalaen bare for forskningens del.

AnonymBruker
Skrevet

En tanke jeg tror er helt uten dypere forståelse av problemet.

Skatten er jo ikke problemet. Man tjener mer som arbeider enn på aap/ufør. 

Det å psykliggjøre alt derimot er ett problem. 

Vi var ille mindre "skadet" som barn før, men vi ble ikke stakkarsligjort eller unnskyldt.

Anonymkode: 5f485...5c8

Annonse

AnonymBruker
Skrevet

Noen som tror folk vil "velge" å jobbe isteden for være ufør pga mindre skatt?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som tror folk vil "velge" å jobbe isteden for være ufør pga mindre skatt?

Ja som om det er et valg! 

AnonymBruker
Skrevet

Støre og Stoltenberg ser ut til å ha mistet det fullstendig. Nettavisen kaller forslaget for "politisk korrupsjon". Enig i det, og AP er helt nederst på listen over partier det blir aktuelt å stemme på (egentlig: de har aldri vært på listen).

Anonymkode: f847c...28e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...