Gå til innhold

Vektnedgang, sult og viljestyrke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siste 2 måneder vert i en prosess med å gå ned i vekt. Det har gått ganske bra helt til nå, for nå kjenner jeg meg sulten hele tiden og er alltid sugen på godteri. Hva kan ha skjedd siden dette plutselig kom? Og hva kan jeg gjøre for å klare å holde på viljestyrken og ikke spise godteri hele tiden (sånn som jeg gjorde før)?

Anonymkode: b97df...a2e

Fortsetter under...

Skrevet

Får du i deg nok proteiner og sunt fett til hvert måltid? Fyller du på med salat og/eller grønnsaker nok til å bli mett? Det å unngå å være sulten vil hjelpe deg mye med å la være å spise godteri.

Skrevet
Vhanja skrev (10 minutter siden):

Får du i deg nok proteiner og sunt fett til hvert måltid? Fyller du på med salat og/eller grønnsaker nok til å bli mett? Det å unngå å være sulten vil hjelpe deg mye med å la være å spise godteri.

Mulig ikke jeg spiser nok proteiner eller sunt fett, eller salat eller grønnsaker. Skal prøve bli mer bevisst på det. Takk for tips.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mulig ikke jeg spiser nok proteiner eller sunt fett, eller salat eller grønnsaker. Skal prøve bli mer bevisst på det. Takk for tips.

Hvis jeg spiser for lite over tid, så får jeg ulvehunger. Det beste jeg kan gjøre for å gå ned over tid, er å spise nok, men samtidig i kaloriunderskudd. Må også få i meg nok proteiner og fett + noe karbohydrater.  

AnonymBruker
Skrevet

Man har 2 forskjellige sultfølelsen. Noen blir sulten fordi tarmen sier i fra. Andre fordi hjernen sier i fra.

Hjernen kan overstyre mye, så er det den sulten du har blir det vanskligere å gå ned.

Anonymkode: 4a2f3...b1d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...