Gjest 60 Minutes Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Så akkurat et interessant innslag på 60 minutes (tror jeg det var) om kvinner som ventet for lenge med å få barn, og endte opp barnløse. Mange var ikke klar over at fruktbarheten synker allerede fra 30-årsalderen. Man hører jo så ofte om kvinner som får barn i 40-årene, og tror kanskje det er lettere enn det er. En del kvinner i innslaget nærmest oppfordret unge kvinner til å velge barn før utdannelse, selv om de ikke følte seg klare for det. Hva mener dere, hvor lenge ville dere ventet? Skal man få barn man ikke er klar for, bare fordi samfunnet legger opp til at man er verdiløs som barnløs? Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49261-den-biologiske-klokken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Novembermom Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Jeg mener at det er opp til hver enkelt når de vil ha barn. Føler de at det passer etter fullført utdannelse, fast inntekt og fast bosted, så må de få lov til det. Men også omvendt selvfølgelig. Jeg synes det går litt for langt å anbefale noen å få barn før utdannelse pga av at fruktbarheten synker når man kommer i 30 årene. Folk får barn når de er klare. Jeg synes ikke man skal velge barn hvis man ikke er klar. Jeg følte meg klar når jeg var 21 år. Men det er meg. Vi er forksjellig. Hvordan ville det ha vært hvis alle følgte det rådet og fikk barn framfor utdannelse? Det hadde vært stor arbeidsledighet og kanskje umulig å finne jobb seine og kanskje vanskelig å fullføre utdannelsen for da har du vært hjemme med barna og det har kanskje gått noen år. Tror det hadde vært ennå mer vanskelig å få barnehageplass da enn det er nå i tillegg. Nei, man bestemmer selv når man vil ha barn ( så fremt begge er enige da ). Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49261-den-biologiske-klokken/#findComment-191039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjakktrekk Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Jeg mener at det er opp til hver enkelt når de vil ha barn. Føler de at det passer etter fullført utdannelse, fast inntekt og fast bosted, så må de få lov til det. Men også omvendt selvfølgelig. Jeg synes det går litt for langt å anbefale noen å få barn før utdannelse pga av at fruktbarheten synker når man kommer i 30 årene. Folk får barn når de er klare. Jeg synes ikke man skal velge barn hvis man ikke er klar. Jeg følte meg klar når jeg var 21 år. Men det er meg. Vi er forksjellig. Hvordan ville det ha vært hvis alle følgte det rådet og fikk barn framfor utdannelse? Det hadde vært stor arbeidsledighet og kanskje umulig å finne jobb seine og kanskje vanskelig å fullføre utdannelsen for da har du vært hjemme med barna og det har kanskje gått noen år. Tror det hadde vært ennå mer vanskelig å få barnehageplass da enn det er nå i tillegg. Nei, man bestemmer selv når man vil ha barn ( så fremt begge er enige da ). Så litt av innslaget jeg og, og jeg ble litt overrasket over den "skremsels"-plakaten som ble hengt opp ett eller annet sted. Jeg tror det er dumt å få barn tidlig bare fordi man kanskje er redd for at man ikke skal kunne få noen når man er eldre enn 30 år. Kan det ikke være noe i det at noen er fruktbare mens ikke alle er det? De som sliter når de er 35-40 år hadde kanskje gjort det uansett hvor unge de var. Og - hvis man plutselig skulle få lyst på barn når man er kommet i den alderen, kan man vel alltids adoptere? Selv om jeg forstår at det er noe spesielt med det barnet man selv har født. Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49261-den-biologiske-klokken/#findComment-191058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg