Gå til innhold

Klippe plenen på pinseaften?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det innafor nå kl 18?

Anonymkode: be4c1...02d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Er det innafor nå kl 18?

Ja.

Anonymkode: 35555...53d

AnonymBruker
Skrevet
morsan skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke lov etter kl 16

Sier hvem? Alle de ureligiøse som uansett bare ser på pinsa som en liten ferie? 

Jeg klippet. Og fikk ingen reaksjoner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sier hvem? Alle de ureligiøse som uansett bare ser på pinsa som en liten ferie? 

Jeg klippet. Og fikk ingen reaksjoner. 

Du kan få bot. 

En ting jeg lærte meg som barn var at det er regler å følge i ett samfunn. Hensyn til andre er vi faktisk til og med lovpålagt ved helligdager. 

Er noen få dager i året der det forventes vi ikke bråker. De få dagene skulle man ha klart.

Anonymkode: b0d61...d86

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan få bot. 

En ting jeg lærte meg som barn var at det er regler å følge i ett samfunn. Hensyn til andre er vi faktisk til og med lovpålagt ved helligdager. 

Er noen få dager i året der det forventes vi ikke bråker. De få dagene skulle man ha klart.

Anonymkode: b0d61...d86

Men hvorfor har vi i det hele tatt helligdager når ingen tror på Gud og det kristne budskapet likevel? Alle religiøse høytider er jo bare vanlige fridager og ferier for folk nå i dag. Hvorfor spille?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men hvorfor har vi i det hele tatt helligdager når ingen tror på Gud og det kristne budskapet likevel? Alle religiøse høytider er jo bare vanlige fridager og ferier for folk nå i dag. Hvorfor spille?

Pga Krf og kristenfundametalistene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes fortsatt folk som tror på Gud og Jesus. Snakk for deg selv men ikke alle andre. 

Anonymkode: 8c6b8...7ef

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes fortsatt folk som tror på Gud og Jesus. Snakk for deg selv men ikke alle andre. 

Og litt gressklipping ødelegger denne troen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har med respekt å gjøre for ALLE helligdager. Vanskelig å forstå? Hvorfor klippet du ikke i går? Er det fælt å vente til tirsdag?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om du klipper gresset i kveld kan du få besøk av politiet og naboklager. Men opp til deg.

AnonymBruker
Skrevet

Har med respekt å gjøre for ALLE helligdager. Vanskelig å forstå? Hvorfor klippet du ikke i går? Er det fælt å vente til tirsdag?

Det er ikke helligdag i dag.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Om du klipper gresset i kveld kan du få besøk av politiet og naboklager. Men opp til deg.

Ikke rart politiet henlegger så mange kriminalsaker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke helligdag i dag.

Loven om helligdag og helligdagsfreden. Helligdagfreden som gjelder fra midnatt til midnatt på helligdager, samt fra kl 16: 00 på jul, påske og pinseaften. Da er det ikke lov å drive med støyende arbeid. Du kan sende klage til dem som lager og vedtar lover i Norge. 

AnonymBruker
Skrevet

Loven om helligdag og helligdagsfreden. Helligdagfreden som gjelder fra midnatt til midnatt på helligdager, samt fra kl 16: 00 på jul, påske og pinseaften. Da er det ikke lov å drive med støyende arbeid. Du kan sende klage til dem som lager og vedtar lover i Norge. 

Jeg håper politiet klarer å prioritere bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...