Gå til innhold

Når en 65 år gammel kvinne finner kjærligheten med en 30 år gammel mann, kaller vi det en gladsak. Men hva hvis rollene var snudd?

Anbefalte innlegg

Grendel
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du brukte ordet riktig.

https://snl.no/svoger

image.thumb.png.23fbabfb996d5b1601f8c635adc3e9c9.png

Anonymkode: 51cfb...51b

Jeg er enig i det. Jeg har to søstre selv så for meg er en svoger en mann som er gift med et søsken. Det har visst en annen betydning også.

Det er pussig at store norske leksikon ikke har fått med seg den andre betydningen.

Skrevet

Svogere etc er tilknyttet deg ved ett ekteskap og ett søskenforhold, men faktorenes orden er likegyldig. Ergo er både din søsters mann og din kones bror en svoger. 

I dagligtalen bruker nok mange uttrykket enda et hakk til, og kaller ens ektefelles søsters mann for svoger (to ekteskap og ett søskenforhold), men språklig sett er det feil. Men neppe noen risiko for misforståelser med konsekvenser her. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En thailandsk kollega på jobben er gift med en 36 år eldre mann. Hun har kanskje lyst på barn etter hvert, og hun har en annen energi. Hvordan skal han klare å henge med på hennes energi og barneønske?

Anonymkode: 1f11d...a0c

Men det er da deres sak, og evt deres problem. Hvorfor skal andre mene så mye om det? 

AnonymBruker
Skrevet
Vhanja skrev (6 minutter siden):

Men det er da deres sak, og evt deres problem. Hvorfor skal andre mene så mye om det? 

Tenk på at et eventuelt barn kan miste faren sin tidlig da!

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tenk på at et eventuelt barn kan miste faren sin tidlig da!

Jeg mistet min far da jeg var 17 år gammel, da var han 46 år. Det kan skje med hvem som helst.

AnonymBruker
Skrevet
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Jeg mistet min far da jeg var 17 år gammel, da var han 46 år. Det kan skje med hvem som helst.

Jadda. Men den statistikken er lavere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jadda. Men den statistikken er lavere.

Men og så? Hvor ideelle forhold skal man måtte ha for å få barn eller være i et forhold? Og hvem skal få bestemme når det er ideelt nok for de rundt som hvisker og tisker bak ryggen deres?

nachnoo
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En thailandsk kollega på jobben er gift med en 36 år eldre mann. Hun har kanskje lyst på barn etter hvert, og hun har en annen energi. Hvordan skal han klare å henge med på hennes energi og barneønske?

Jeg kan se at det kan være en utfordring for DEM. Men jeg kan ikke se at jeg eller andre har noe med det. Det er er valg som to voksne mennesker har tatt. 

AnonymBruker
Skrevet
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Men og så? Hvor ideelle forhold skal man måtte ha for å få barn eller være i et forhold? Og hvem skal få bestemme når det er ideelt nok for de rundt som hvisker og tisker bak ryggen deres?

Vi får vell være enige om å være uenige, for du eier ikke faciten du heller. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Jeg kan se at det kan være en utfordring for DEM. Men jeg kan ikke se at jeg eller andre har noe med det. Det er er valg som to voksne mennesker har tatt. 

Du får si det samme til barnet som kanskje må vokse opp uten en far. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi får vell være enige om å være uenige, for du eier ikke faciten du heller. 

Det er ikke snakk om en fasit, vi diskuterer meninger på et forum.

Men jeg ser du kunne/ville ikke svare på spørsmålene mine.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Barn vokser opp uten fedre hver dag pga brutte forhold. 

Anonymkode: f2323...e2e

nachnoo
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men skal det være noen konsekvens i dette, må vi jo blande oss bort i alt som kan ha negative konsekvenser for barnet - ikke kun aldersforskjell på foreldrene.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (54 minutter siden):

Men skal det være noen konsekvens i dette, må vi jo blande oss bort i alt som kan ha negative konsekvenser for barnet - ikke kun aldersforskjell på foreldrene.

Alder er den største konsekvensen, forstår dere ikke det?!. Tenk så flaut å ha en far som kan være oldefaren! Hvor stor tror du sjansen er for å bli mobbet og bli psykisk skadet av det er?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alder er den største konsekvensen, forstår dere ikke det?!. Tenk så flaut å ha en far som kan være oldefaren! Hvor stor tror du sjansen er for å bli mobbet og bli psykisk skadet av det er?

Min far var 46 da jeg ble født og jeg opplevde aldri bli mobbet. Psykisk skadet av det ble jeg heller ikke. 

Om noen barn mobber noen for å ha en eldre far så håper jeg deres egne mødre og fedre er voksne nok i hodet til forklare barna sine at deter fullstendig uakseptabel adferd.

Anonymkode: 18c4d...cc0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min far var 46 da jeg ble født og jeg opplevde aldri bli mobbet. Psykisk skadet av det ble jeg heller ikke. 

Om noen barn mobber noen for å ha en eldre far så håper jeg deres egne mødre og fedre er voksne nok i hodet til forklare barna sine at deter fullstendig uakseptabel adferd.

Anonymkode: 18c4d...cc0

Det er forskjell på 46 og 71. Og jeg ble selv mobbet for det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så hva mener du er løsningen? Vil du vi skal innføre en lov mot det? Hvor skal i så fall grensen gå?

Barn som vil mobbe finner alltid en grunn til å mobbe. Jeg hadde foreldre av "normal" alder, det var ingenting unormalt med verken min familie, meg eller navnet mitt. Likevel ble jeg mobbet og utstøtt gjennom hele grunnskolen.

AnonymBruker
Skrevet
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Så hva mener du er løsningen? Vil du vi skal innføre en lov mot det? Hvor skal i så fall grensen gå?

Barn som vil mobbe finner alltid en grunn til å mobbe. Jeg hadde foreldre av "normal" alder, det var ingenting unormalt med verken min familie, meg eller navnet mitt. Likevel ble jeg mobbet og utstøtt gjennom hele grunnskolen.

Neida, dere har alltid rett. Jeg gir meg!.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fy f.. så barnslig. Bestill deg time hos psykolog asap!

Anonymkode: f2323...e2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har ikke flere argumenter, altså?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...