Gå til innhold

Hvor mange ganger innafor å gjenbruke håndkle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (6 timer siden):

Hvordan holder du deg ren ellers? Jeg kunne aldri tatt på de rene klærne og dratt på jobb uten å dusje først.

Jeg vasker meg med klut hver dag. Dusjer 2 til 3 ganger i uka, vasker håret 1 gang pr uke. 

Dusje hver dag er ikke nødvendig for å holde seg ren.

Dusjer aldri før jobb, er på jobb jeg eventuelt blir møkkete, så da Dusjer jeg etter.

Anonymkode: 9e7c7...955

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (8 timer siden):

dusje 2 ganger i uka? mulig du tuller..

Tuller?? To ganger er mer en nok. Ikke bli hysterisk. Mange dusjer en gang i uka. 

stjernestøv
Skrevet
erik123 skrev (1 time siden):

Tuller?? To ganger er mer en nok. Ikke bli hysterisk. Mange dusjer en gang i uka. 

de eldre som blir dusjet av hjemmesykepleien dusjer en gang i uka, i hvert fall min mor. 

UtakknemligDiva
Skrevet
stjernestøv skrev (32 minutter siden):

de eldre som blir dusjet av hjemmesykepleien dusjer en gang i uka, i hvert fall min mor. 

de eldre svetter ikke like mye som oss. Det forsvinner noe når man når en viss alder, på samme måte som at barn ikke lukter svette

stjernestøv
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (8 minutter siden):

de eldre svetter ikke like mye som oss. Det forsvinner noe når man når en viss alder, på samme måte som at barn ikke lukter svette

Ok. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer etter 4-6 uker for jeg orker ikke å vaske meg. vasker håndklær en gang i år

Anonymkode: e4cb9...96c

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, stjernestøv said:

Det er luksus. Noen blir dusjet en gang i halvåret.

Anonymkode: 87a35...492

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (9 timer siden):

Eldre som har hjemmehjelp er dessuten ofte inmobile - det er den vanligste begrunnelsen for vedtak på bistand. Dette innebærer at de knapt rører på seg, i tillegg til at svettekjertlene er mindre aktive.  

Skrevet

Jeg dusjer daglig, som regel om morgenen. Av og til dusjer jeg om kvelden (om jeg har trent sent), og da dusjer jeg ikke påfølgende morgen. Badehånduken skiftes hver 2-3 dag, mens den til hendene skiftes hver fredag (om den ikke er ekstra skitten).

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (10 timer siden):

Er du seriøs nå? Eldre svetter mer en oss. Og de får dusje en gang hver 14 dag. 

UtakknemligDiva
Skrevet
erik123 skrev (1 time siden):

Er du seriøs nå? Eldre svetter mer en oss. Og de får dusje en gang hver 14 dag. 

Etter en viss alder mener jeg det blir litt slutt på det, i såfall svettelukten.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er luksus. Noen blir dusjet en gang i halvåret.

Anonymkode: 87a35...492

Er det mulig? det trodde jeg ikke, min mor dusjet to ganger om dagen før. morgen og kveld. 

Skrevet
stjernestøv skrev (5 timer siden):

Er det mulig? det trodde jeg ikke, min mor dusjet to ganger om dagen før. morgen og kveld. 

På sykehjem kan det være en gang i måneden. De har ikke kapasitet  til mer på grunn av undetbemanning. Trist men slik blir våre eldre behandlet.

stjernestøv
Skrevet
erik123 skrev (Akkurat nå):

På sykehjem kan det være en gang i måneden. De har ikke kapasitet  til mer på grunn av undetbemanning. Trist men slik blir våre eldre behandlet.

ok. det er jo dårlig det da. 

AnonymBruker
Skrevet

Faren min ligger på sykehjem og har krav på 1 dusj i uka. Og det får han.

Anonymkode: 7bc28...6ec

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...