Gå til innhold

Hva blir total lønn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må regne ut hvor mye jeg totalt kommer til å tjene ett år. Det er 5 ukers ferie. Hva blir da total lønn? 

-Er det årslønn delt på 12, ganger 11 (måneder), pluss 12% av årslønna i feriepenger? 

Anonymkode: 6938c...9bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg må regne ut hvor mye jeg totalt kommer til å tjene ett år. Det er 5 ukers ferie. Hva blir da total lønn? 

-Er det årslønn delt på 12, ganger 11 (måneder), pluss 12% av årslønna i feriepenger? 

Hvis du har årslønna der, hvorfor skal du regne den ut en gang til...??? Årslønna er jo det du tjener på ett år. Eller misforstår jeg helt det du sier?

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

Hvis du har årslønna der, hvorfor skal du regne den ut en gang til...??? Årslønna er jo det du tjener på ett år. Eller misforstår jeg helt det du sier?

Trodde årslønna deles på 12 måneder og ganges med antall måneder man ikke har ferie, slik jeg har skjønt det. Så får man i tillegg feriepenger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trodde årslønna deles på 12 måneder og ganges med antall måneder man ikke har ferie, slik jeg har skjønt det. Så får man i tillegg feriepenger. 

Men vet du ikke hva du har i årslønn i utgangspunktet? Har du forsøkt å google dette?

Anonymkode: 68af3...300

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det virket som om du hadde årslønna ettersom du skulle dele den osv, så jeg skjønte ikke helt hva du mente. 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hva det er du skal oppgi, men kanskje du finner noe oppklarende her:
https://krifa.no/nyheter/er-feriepenger-inkludert-i-arslonnen/

https://www.reddit.com/r/Norway/comments/1eglkds/feriepenger_inkludert_eller_ekskludert_i_årslønn/ (regnestykket midt på siden)

Husk på at feriepenger tjenes opp året før de utbetales. Så hvis det er store forskjeller, kan du ikke bruke nåværende årslønn for å beregne årets feriepengeutbetaling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...