Gå til innhold

Jobb og sykepenger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det teit å spørre om sjefen kan få noen til å stille for meg i morgen mot at jeg tar deres vakt på fredag? så de slipper å betale enda en dag sykepenger. Er borte fra jobb på min 2.dag i dag. 

er ikke dette litt irriterende for å jobben egentlig? de må finne noen til å erstatte den som er syk, i tillegg må det betales lønn til den som er syk selv om den ikke er på jobb. 

Anonymkode: 32fed...f9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det teit å spørre om sjefen kan få noen til å stille for meg i morgen mot at jeg tar deres vakt på fredag? så de slipper å betale enda en dag sykepenger. Er borte fra jobb på min 2.dag i dag. 

er ikke dette litt irriterende for å jobben egentlig? de må finne noen til å erstatte den som er syk, i tillegg må det betales lønn til den som er syk selv om den ikke er på jobb. 

Ja, det er teit. Du skal IKKE jobbe inn dine egne sykedager! Ikke undergrav systemet.

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

Ja, det er teit. Du skal IKKE jobbe inn dine egne sykedager! Ikke undergrav systemet.

men da sparer jobben penger? er det å undergrave systemet å bytte en vakt med en annen? 

Eller får jobben en slags støtte selv om pengene går ut av den? Siden det er bare 2 dager enda så er ikke nav innblandet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

men da sparer jobben penger? er det å undergrave systemet å bytte en vakt med en annen? 

Eller får jobben en slags støtte selv om pengene går ut av den? Siden det er bare 2 dager enda så er ikke nav innblandet. 

Gjør som du vil, jeg kommer aldri til å "jobbe inn" sykedager i alle fall. Å bytte vakt fordi man skal delta på noe og det ikke passer i forhold til arbeidstiden er noe helt annet enn å bytte fordi man er syk. Hvorfor skal du jobbe ekstra fordi du er syk? I mitt hode er det helt urimelige å skulle bytte vakter når jeg er syk for at arbeidsgiver skal spare penger, er det bare jeg som tenker sånn??? Om jeg skulle gjort det så skulle sannelig arbeidsgiver gjort enormt mye for meg til gjengjeld! 

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

I mitt hode er det helt urimelige å skulle bytte vakter når jeg er syk for at arbeidsgiver skal spare penger, er det bare jeg som tenker sånn???

Nei, jeg er helt enig med deg. Det skulle bare mangle.

Anonymkode: 5c1b8...875

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...