Gå til innhold

konfirmasjonsinnbydelser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke det litt...billig..syns du? Tror neppe det finnes, det er liksom ikke helt akseptabelt.

Det er veldig vanlig å lage innbydelser selv her, i motsetning til i USA hvor det meste trykkes "borte". Jeg hadde besøk av slekt og venner fra USA, som ble imponert over at man laget slike ting selv her i Norge. Vi går til fine papirbutikker (Norway Designs, for eksempel), og kjøper dyrt og ekslusivt og kanskje litt spesielt / utradisjonelt papir, og lager de selv med PC og printer, eller skriver med kalligrafipenn.

Slett ikke rimeligere (tvert i mot) enn å få de trykket / kjøpe ferdige innbydelser, men mye mer personlig, og ofte mye finere.

Mine slektninger og venner fra USA synes det var veldig annerledes men utrolig flott med alt man lager hjemme / selv her (i stedetfor å bestille ute. Særlig fordi vi ikke gjør det for å spare penger, men for å lage det personlig.

De samme vennene var her før jul, og synes også vi var rare som takket nei til å få gaver pakket inn i butikkene, men selv gikk og kjøpte masse papir, bånd etc, og satt hjemme i timevis i førjulskveldene og pakket inn julegaver selv til en stor prosentandel av prisen på gaven (når vi kunne fått det gratis og proffesjonelt i butikken).

Så selvgjort er ikke "billig", tvert i mot.

Det er veldig vanlig å lage innbydelser selv her, i motsetning til i USA hvor det meste trykkes "borte". Jeg hadde besøk av slekt og venner fra USA, som ble imponert over at man laget slike ting selv her i Norge. Vi går til fine papirbutikker (Norway Designs, for eksempel), og kjøper dyrt og ekslusivt og kanskje litt spesielt / utradisjonelt papir, og lager de selv med PC og printer, eller skriver med kalligrafipenn.

Slett ikke rimeligere (tvert i mot) enn å få de trykket / kjøpe ferdige innbydelser, men mye mer personlig, og ofte mye finere.

Mine slektninger og venner fra USA synes det var veldig annerledes men utrolig flott med alt man lager hjemme / selv her (i stedetfor å bestille ute. Særlig fordi vi ikke gjør det for å spare penger, men for å lage det personlig.

De samme vennene var her før jul, og synes også vi var rare som takket nei til å få gaver pakket inn i butikkene, men selv gikk og kjøpte masse papir, bånd etc, og satt hjemme i timevis i førjulskveldene og pakket inn julegaver selv til en stor prosentandel av prisen på gaven (når vi kunne fått det gratis og proffesjonelt i butikken).

Så selvgjort er ikke "billig", tvert i mot.

Det var selvsagt ikke slikt jeg mente. Og det er forresten vanlig å sette sammen innbydelser selv her også , ved hjelp av fint papir osv. Vi har tilogmed egne butikker, som kun selger slikt.

Men, å PRINTE ut innbydelser fra nettet...DET syns jeg ikke er passende. Og det var det jeg skrev.

Det var selvsagt ikke slikt jeg mente. Og det er forresten vanlig å sette sammen innbydelser selv her også , ved hjelp av fint papir osv. Vi har tilogmed egne butikker, som kun selger slikt.

Men, å PRINTE ut innbydelser fra nettet...DET syns jeg ikke er passende. Og det var det jeg skrev.

Som jeg skrev, man printer jo ut på fint og dyrt papir uansett om man designer det helt selv eller finner en mal fra nettet som brukes som utgangspunkt?

Når skal du konfirmeres? Husk at innbydelsene bør være sendt 5-6 uker før konfirmasjonen.

Du kan jo legge inn ett søk på innbydelser, og se om du får treff.

Ellers er det forretninger som lager innbydelser med bilde av deg på også. http://www.madlafoto.no/ laget bordkortene vi skal ha i vår konfirmasjon den 4. mai. Motivet er bilde av konfirmanten vår da hun var 1 uke gammel. Det ble veldig fint!

Også her http://www.gladata.no/invit_konfir.htm finner du invitasjoner, som kan bestilles.

Skal du lage selv, rekker det at du har et program du kan lage sånt i. Og her finner du eksempler: http://www.icasparmat.no/hovedsider/5_framegtildeg/innbyd.php

Ferdige innbydelser til konfirmasjon koster ca 35 kroner + - for en pakke med 6-8 kort i, hos bokhandelen.

Lykke til!

Annonse

Gjest rachel

å gid, er det ikke passende....

Som jeg skrev, man printer jo ut på fint og dyrt papir uansett om man designer det helt selv eller finner en mal fra nettet som brukes som utgangspunkt?

Slik jeg forstod det, ville denne konfirmanten finne ferdige innbydelser, omtrent som greeting cards på nettet, og printe dem ut. Det står ikke noe her om bruk av pent papir og pynt etterpå, som du snakker om.

Gjest rachel

Nei, jeg syns ikke det. Konfirmasjon er en stor anledning, det passer ikke å printe ut invitasjoner rett fra internett. Det er kanskje slik du ville gjort det, men jeg tror neppe mange syns det hadde vært passende.

ja, Å GID, ..sier bare jeg da...

:)

(ikke vondt ment)

ja, Å GID, ..sier bare jeg da...

:)

(ikke vondt ment)

Ser ikke noe forskjell på det og printe ut bryllupsinvitasjoner fra nettet. Det skal liksom være en stor anledning, og på samme måte som du ikke serverer gjestene dine pølse i brød, gir du dem ikke invitasjoner printet rett fra internett. Det er da ikke et bursdagselskap for 1.klassinger.

Gjest rachel

Ser ikke noe forskjell på det og printe ut bryllupsinvitasjoner fra nettet. Det skal liksom være en stor anledning, og på samme måte som du ikke serverer gjestene dine pølse i brød, gir du dem ikke invitasjoner printet rett fra internett. Det er da ikke et bursdagselskap for 1.klassinger.

LOL

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...