Gå til innhold

Ta ny utd. med små barn - barnepleier

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenke meg å utdanne meg til barnepleier, og jobbe på føden, barsel, nyfødtintensiv, eller likn. ved et større sykehus.

I den forbindelse lurer jeg på følgende:

1.

Hva kreves for å bli barnepleier?

Hvilken skole® må man gå, er det praksisår? Og hvor lang er utdannelsen?

Jeg har vgs, allmenne fag. Var russ i -94 og har også to års høyskole og ett års univ.utdannelse. (Disse tre årene er ikke relatert til helsefag.)

2.

Hvor stor arb.innsats kreves for denne type utdannelse? Er det på nivå med vgs (arb.mengde og tidsbruk og faglig nivå) eller kan det sammenlignes med høyskolefag som er vekttallsbasert?

3. Vil det lønne seg å vente et par år, til barna er litt større? (De er 1 og 4 år) Eller er det overkommelig, selv om man ikke er 'supermenneske?'

Hilsen ei som blir veldig takknemlig for seriøse svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49349-ta-ny-utd-med-sm%C3%A5-barn-barnepleier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rebekka

Skal du jobbe ved siden av, eller studere på heltid? Har du barnepass?

Dersom du feks. har barnehage/barnepass på heltid og studerer på heltid, så burde det jo gå bra, men å jobbe fullt, ha to små barn og studere på deltid om kveldene høres litt travelt ut.

Vet ikke noe om dette faget, dessverre.

Skal du jobbe ved siden av, eller studere på heltid? Har du barnepass?

Dersom du feks. har barnehage/barnepass på heltid og studerer på heltid, så burde det jo gå bra, men å jobbe fullt, ha to små barn og studere på deltid om kveldene høres litt travelt ut.

Vet ikke noe om dette faget, dessverre.

Jeg jobber ikke, jeg er hjemmeværende og planen er å fortsette å være det en stund til.

Jeg må nok belage meg på å lese mest på kvelden og i helger.

Jeg har tatt vekttallsfag før, med full jobb og et lite barn (var i bhg). Det gikk greit, men det var tøft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...