Grendel Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Jeg fikk en liten a-ha opplevelse som jeg deler: Alkohol er nesten som matolje. Det er 700 kcal per 100g alkohol. Det er altså begrenset hvor mye det hjelper å bytte ut øl med Lite-øl eller tørr hvitvin hvis man vil unngå kalorier 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august Skrevet 3. august Grendel skrev (På 23.7.2025 den 10.08): Jeg fikk en liten a-ha opplevelse som jeg deler: Alkohol er nesten som matolje. Det er 700 kcal per 100g alkohol. Det er altså begrenset hvor mye det hjelper å bytte ut øl med Lite-øl eller tørr hvitvin hvis man vil unngå kalorier Så i en halvliter, hvor mye er det da? Anonymkode: fafd7...9e4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så i en halvliter, hvor mye er det da? Anonymkode: fafd7...9e4 Lett å finne ut om du googler Anonymkode: 560a2...084 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. august Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Så i en halvliter, hvor mye er det da? Anonymkode: fafd7...9e4 200-215 kalorier i en halvliter øl. 0 Siter
Grendel Skrevet 3. august Forfatter Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så i en halvliter, hvor mye er det da? Anonymkode: fafd7...9e4 Som @Lillemus sier. Drøyt 200 kcal. Hvis man tar to halvlitere til lunsjen i Mallorca bør man egentlig la være å spise mat. En typisk lunsj er 3-500 kcal. 0 Siter
Ekstra Skrevet 3. august Skrevet 3. august Ikke rart det har røket på et par ekstra kilo i sommer 🫣🤭 1 Siter
Grendel Skrevet 3. august Forfatter Skrevet 3. august Ekstra skrev (5 timer siden): Ikke rart det har røket på et par ekstra kilo i sommer 🫣🤭 Jeg gruer meg til å veie meg...det hjalp ikke stort å vite at at det er kalorier i alkohol. Jeg har i alle fall kost meg, så det var ikke bortkastet 🙂 2 Siter
Lillemus Skrevet 4. august Skrevet 4. august Grendel skrev (7 timer siden): Jeg gruer meg til å veie meg...det hjalp ikke stort å vite at at det er kalorier i alkohol. Jeg har i alle fall kost meg, så det var ikke bortkastet 🙂 Jeg har veid meg. 🙈 Og jeg kan ikke skylde på alkohol heller. Det er årevis siden jeg har veid så mye som nå, det har gått med uante mengder sjokolade i ferien her og det er helt og holdent min egen feil... 0 Siter
Babette Skrevet 4. august Skrevet 4. august Lillemus skrev (6 timer siden): Jeg har veid meg. 🙈 Og jeg kan ikke skylde på alkohol heller. Det er årevis siden jeg har veid så mye som nå, det har gått med uante mengder sjokolade i ferien her og det er helt og holdent min egen feil... Det går seg nok til når du kommer tilbake til hverdagsrutinene. 1 Siter
Babette Skrevet 4. august Skrevet 4. august Grendel skrev (14 timer siden): Jeg gruer meg til å veie meg...det hjalp ikke stort å vite at at det er kalorier i alkohol. Jeg har i alle fall kost meg, så det var ikke bortkastet 🙂 Lurt å vente noen dager med å veie seg etter ferieutskeielser. 2 Siter
Grendel Skrevet 4. august Forfatter Skrevet 4. august Babette skrev (38 minutter siden): Lurt å vente noen dager med å veie seg etter ferieutskeielser. Det er sant. Det er ofte et par kg som forsvinner ganske fort. Vann i kroppen pga usunn kost tror jeg. 0 Siter
påskelilje Skrevet 11. august Skrevet 11. august Grendel skrev (På 23.7.2025 den 10.08): Jeg fikk en liten a-ha opplevelse som jeg deler: Alkohol er nesten som matolje. Det er 700 kcal per 100g alkohol. Det er altså begrenset hvor mye det hjelper å bytte ut øl med Lite-øl eller tørr hvitvin hvis man vil unngå kalorier Hjelp 😱😱😱 Uff, jeg ser på hele kroppen min at sommeren har vært utsklidende for å si det pent. Ingen trening, for mye øl og vin. Riktignok litt kroppsarbeid innimellom, men alt for lite aktivitet. Jeg har egentlig jobbet i to uker, men har vært noe syk og så hatt en helg i Danmark med god mat. Men nå altså, nå er det striskjorta og havrelefsa fremover!!!! 4 Siter
Grendel Skrevet 12. august Forfatter Skrevet 12. august påskelilje skrev (På 11.8.2025 den 8.56): Hjelp 😱😱😱 Uff, jeg ser på hele kroppen min at sommeren har vært utsklidende for å si det pent. Ingen trening, for mye øl og vin. Riktignok litt kroppsarbeid innimellom, men alt for lite aktivitet. Jeg har egentlig jobbet i to uker, men har vært noe syk og så hatt en helg i Danmark med god mat. Men nå altså, nå er det striskjorta og havrelefsa fremover!!!! Jeg klarte å tylle i meg nok i sommer til tross for "åpenbaringen". Det ble litt mindre aktivitet enn vanlig også siden det var så stekende varmt selv på fjellet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.