Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en liten a-ha opplevelse som jeg deler:

Alkohol er nesten som matolje. Det er 700 kcal per 100g alkohol.

Det er altså begrenset hvor mye det hjelper å bytte ut øl med Lite-øl eller tørr hvitvin hvis man vil unngå kalorier

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (På 23.7.2025 den 10.08):

Det er altså begrenset hvor mye det hjelper å bytte ut øl med Lite-øl eller tørr hvitvin hvis man vil unngå kalorier

Så i en halvliter, hvor mye er det da?

Anonymkode: fafd7...9e4

AnonymBruker
Skrevet

° halvliter øl

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Lett å finne ut om du googler :) 

Anonymkode: 560a2...084

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

200-215 kalorier i en halvliter øl.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som @Lillemus sier. Drøyt 200 kcal.

Hvis man tar to halvlitere til lunsjen i Mallorca bør man egentlig la være å spise mat.

En typisk lunsj er 3-500 kcal.

Skrevet

Ikke rart det har røket på et par ekstra kilo i sommer 🫣🤭

Skrevet
Ekstra skrev (5 timer siden):

Ikke rart det har røket på et par ekstra kilo i sommer 🫣🤭

Jeg gruer meg til å veie meg...det hjalp ikke stort å vite at at det er kalorier i alkohol.

Jeg har i alle fall kost meg, så det var ikke bortkastet 🙂

Skrevet
Grendel skrev (7 timer siden):

Jeg gruer meg til å veie meg...det hjalp ikke stort å vite at at det er kalorier i alkohol.

Jeg har veid meg. 🙈 Og jeg kan ikke skylde på alkohol heller. Det er årevis siden jeg har veid så mye som nå, det har gått med uante mengder sjokolade i ferien her og det er helt og holdent min egen feil...

Skrevet
Lillemus skrev (6 timer siden):

Jeg har veid meg. 🙈 Og jeg kan ikke skylde på alkohol heller. Det er årevis siden jeg har veid så mye som nå, det har gått med uante mengder sjokolade i ferien her og det er helt og holdent min egen feil...

Det går seg nok til når du kommer tilbake til hverdagsrutinene. 

Skrevet
Grendel skrev (14 timer siden):

Lurt å vente noen dager med å veie seg etter ferieutskeielser. 

Skrevet
Babette skrev (38 minutter siden):

Lurt å vente noen dager med å veie seg etter ferieutskeielser. 

Det er sant. Det er ofte et par kg som forsvinner ganske fort. Vann i kroppen pga usunn kost tror jeg.

påskelilje
Skrevet
Grendel skrev (På 23.7.2025 den 10.08):

Hjelp 😱😱😱

Uff, jeg ser på hele kroppen min at sommeren har vært utsklidende for å si det pent. Ingen trening,  for mye øl og vin. Riktignok litt kroppsarbeid innimellom,  men alt for lite aktivitet. 

Jeg har egentlig jobbet i to uker, men har vært noe syk og så hatt en helg i Danmark med god mat. Men nå altså,  nå er det striskjorta og havrelefsa fremover!!!!

Skrevet
påskelilje skrev (På 11.8.2025 den 8.56):

Hjelp 😱😱😱

Uff, jeg ser på hele kroppen min at sommeren har vært utsklidende for å si det pent. Ingen trening,  for mye øl og vin. Riktignok litt kroppsarbeid innimellom,  men alt for lite aktivitet. 

Jeg har egentlig jobbet i to uker, men har vært noe syk og så hatt en helg i Danmark med god mat. Men nå altså,  nå er det striskjorta og havrelefsa fremover!!!!

Jeg klarte å tylle i meg nok i sommer til tross for "åpenbaringen". Det ble litt mindre aktivitet enn vanlig også siden det var så stekende varmt selv på fjellet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...