Gå til innhold

Sykepenger

Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg lurer på hvordan man regner sykepenger, hva man får i sykepenger. Er det en viss prosent av ca-inntekt, eller? Jeg jobber som vikar, har gjordt det et år i strekk, og har ganske variabel inntekt. Alt fra 10 000 -16 000 i lønn. VELDIG varierende, mao. Nå må jeg sykmeldes, men har ikke peiling på om jeg har krav på noen sykelønn? Og hvem skal gi meg den? Jeg er ikke fast ansatt noe sted, og vet aldri jobbtidene før noen dager før. Hvem skal sykmeldingen leveres til? Trygdekontoret, eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49380-sykepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Sykmeldingen har flere deler. en er til deg, en er til arbeidsgiver og en er til den som skal betale sykepenger. Hvem det er kommer an på avtale. som oftest arbeidsgiver første 16 dagene, men i ditt tilfelle beror det på en konkret vurdering både av hva som er avtalt fremover men også hvor mye og hvor ofte du jobber vanligvis. Ta kontakt med arbeidsgiver først og fremst, får du dårlig respons kan trygdekontoret hjelpe.

Alle vedtak du er uenig i kan du klage på.

Sykelønn beregnes ut fra gjennomsnittsinntekt en lengre periode, hvor lang blir et vurderingsspørsmål. Poenget er å finne frem til din normale pensjonsgivende årsinntekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49380-sykepenger/#findComment-191800
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...