Gå til innhold

Skyter IDF palestinere i matkø?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, hvilke kilder? Kan du navngi noen?

Anonymkode: 4f9c3...7d6

Mange utenlandske medier er mindre biased enn de norske. Har lest danske aviser, tyske, f.eks. Die Welt, Financial Times, Times of Israel, Times of India/ Hindustan, Klassekampen. Av podkaster: Ness, Wolfgang Wee, Jødepodden, Tojes time. Det var disse jeg kom på i farten.

Anonymkode: 7dd98...8a1

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (57 minutter siden):

Det gjør ikke saken noe ‘bedre’.

Nei det gjør det ikke i og for seg, men det sier noe om graden av etterrettelighet  i store aviser  som VG. Balansert dekning innebærer at man ikke utelater viktige opplysninger om en sak.

AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (23 timer siden):

Kilden du linker til, Memri, har en klar bias. Fra wikipedia: "The Middle East Media Research Institute (MEMRI), officially the Middle East Media and Research Institute,[1] is an American non-profit press monitoring organization co-founded by Israeli ex-intelligence officer Yigal Carmon and Israeli-American political scientist Meyrav Wurmser in 1997."

Det gir mening at Israel gjør dette hvis man tar inn over seg at dette er et folkemord, noe de fleste nå er i ferd med å få øynene opp for. Sultkatastrofen og nøden er villet, og en del av folkemordet. At sivile palestinere i matkø skytes for moro skyld er bare den sadistiske prikken over i-en. 

En erfaren amerikansk tidligere Green Beret er en av de som har sett dette med egne øyne og som har varslet.

Tror du på at israelske soldater (som vel I utgangspunktet er normale mennesker som deg og meg) skyter sivile palestinere for moro skyld?

Drømmeautomat
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du på at israelske soldater (som vel I utgangspunktet er normale mennesker som deg og meg) skyter sivile palestinere for moro skyld?

Tror du at tyske soldater (som vel I utgangspunktet var normale mennesker som deg og meg) skjøt sivile jøder for moro skyld under andre verdenskrig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror det finnes enkelte som gjør sånne ting, ja. Jeg tror ikke at de fleste gjør det.

Lederne trenger egentlig bare å dehumansisere fienden og se en annen vei, så blir ting fort stygt helt av seg selv.

Skrevet
Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Tror du at tyske soldater (som vel I utgangspunktet var normale mennesker som deg og meg) skjøt sivile jøder for moro skyld under andre verdenskrig?

Ja er du gal, selvsagt. Hvem var det som skrev doktorgraden sin fra fangeleirer under andre verdenskrig der fangene ble dehumanisert og behandlet som dyr. Husker ikke. Men ja, SELVSAGT.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja er du gal, selvsagt. Hvem var det som skrev doktorgraden sin fra fangeleirer under andre verdenskrig der fangene ble dehumanisert og behandlet som dyr. Husker ikke. Men ja, SELVSAGT.

Niels Christie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...