Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har tydeligvis ikke vært bare meg som har sklidd helt ut i sommer etter aktiviteten her inne å dømme. 😂 Nå har jeg begynt med yogaen min igjen og det føles deilig for kroppen! Stolyoga denne gangen, høres kanskje slapt ut, men jeg skal love at svetten renner på en god del av øktene!

Tirsdag - 20 min stolyoga

Torsdag - 20 min stolyoga + 10 min skoliose-stretch-yoga

Søndag - 20 min stolyoga + 20 min skolioseyoga

Videoannonse
Annonse
emilie321
Skrevet

Har ikke sklidd helt ut, på de 5 siste ukene har jeg trent fra 1-3 ganger i uka og den uka med 1 gang så havnet jeg på sykehuset pga hjertet. Har vært ekstra sliten (også pga varmen) så er tross alt fornøyd.  Har fått beskjed om å fortsette å trene, men ikke presse meg ved begynnende smerter.  

Denne uka har det blitt 3 økter styrke på treningssenteret.  Har trent nesten like hardt som vanlig, men har hatt litt lengre pauser mellom øvelsene. 

Mandag : Treningssenteret.  Styrke i 60min.

Onsdag  : Treningssenteret. Styrke i 60min.

Lørdag : Treningssenteret. Styrke i 70min.

Målet mitt nå er å greie og fortsette styrketreningen, men også å få syklet litt på ergometersykkel. Og hvis jeg greier å komme meg i svømmebassenget, så skal jeg være hoppende glad (det er basseng på treningssenteret jeg går på) Egentlig så trives jeg på treningssenteret.  Har nå gått der såpass mye at enkelte har begynt å hilse og noen prater litt med meg. Da blir det litt sosialt også.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg har ikke sklidd ut. Jeg er alltid i min beste form rett etter sommerferie, så jeg er kjempefornøyd med ferien.  :)

Jeg elsker fjellferie og har hatt det å år også. De første 3 ukene besto nesten  bare av fjellturer.Noen få dager med unntak.  Det har vært lange turer og det har vært flere toppturer. 

Etter de 3 ukene jobbet jeg ei uke, men da passet vi på å oppretteholde formen ved å gå raske kveldsturer med innlagte bratte bakker.

Så var det ei ny uke med ferie. Da ble det ikke direkte fjellturer, men var aktiv likevel. 

Så selv om jeg skeiet ut med ei hel flaske vin de første 3 ukene og litt annet goddis  så er vekta stabil på 55- tallet. 

Føler meg i toppform jeg. Måtte bare gni det inn 😀

Skrevet

Jeg har vært litt mindre aktiv enn jeg håpet. Vi var på fjellferie, men det ble mindre turer enn vanlig siden det var så varmt. Et par toppturer og andre turer ble det.

Forrige uke tok jeg mine sedvanlige 2 joggeturer: 10 + 6 km.

Skrevet
emilie321 skrev (21 timer siden):

Har ikke sklidd helt ut, på de 5 siste ukene har jeg trent fra 1-3 ganger i uka og den uka med 1 gang så havnet jeg på sykehuset pga hjertet. Har vært ekstra sliten (også pga varmen) så er tross alt fornøyd.  Har fått beskjed om å fortsette å trene, men ikke presse meg ved begynnende smerter.  

Denne uka har det blitt 3 økter styrke på treningssenteret.  Har trent nesten like hardt som vanlig, men har hatt litt lengre pauser mellom øvelsene. 

Mandag : Treningssenteret.  Styrke i 60min.

Onsdag  : Treningssenteret. Styrke i 60min.

Lørdag : Treningssenteret. Styrke i 70min.

Målet mitt nå er å greie og fortsette styrketreningen, men også å få syklet litt på ergometersykkel. Og hvis jeg greier å komme meg i svømmebassenget, så skal jeg være hoppende glad (det er basseng på treningssenteret jeg går på) Egentlig så trives jeg på treningssenteret.  Har nå gått der såpass mye at enkelte har begynt å hilse og noen prater litt med meg. Da blir det litt sosialt også.

Det er et bra aktivitetsnivå. Håper virkelig det går bra med hjertet.

emilie321
Skrevet
Grendel skrev (41 minutter siden):

Det er et bra aktivitetsnivå. Håper virkelig det går bra med hjertet.

Takk!  

påskelilje
Skrevet

Ingen vanlige treningsøkter i hele sommer, men noe tungt kroppsarbeid i perioder. Jeg har også gjort tai chi øvelser mange dager, noe som trolig har vært godt for ryggen, siden den ikke har vært vond i det hele tatt i sommer!

I kveld dro jeg på treningssenteret og hadde en grei økt. Litt kjipt å se hvor mye svakere jeg har blitt i sommer, men nå er jeg i gang igjen!

Skrevet
påskelilje skrev (10 timer siden):

Ingen vanlige treningsøkter i hele sommer, men noe tungt kroppsarbeid i perioder. Jeg har også gjort tai chi øvelser mange dager, noe som trolig har vært godt for ryggen, siden den ikke har vært vond i det hele tatt i sommer!

I kveld dro jeg på treningssenteret og hadde en grei økt. Litt kjipt å se hvor mye svakere jeg har blitt i sommer, men nå er jeg i gang igjen!

Tungt kroppsarbeid er vel "ekte vare" hvis du skal ha funksjonell styrke.

påskelilje
Skrevet
Grendel skrev (1 time siden):

Tungt kroppsarbeid er vel "ekte vare" hvis du skal ha funksjonell styrke.

Ja, det er sant. Merker at kroppen har hatt godt av jevnlig styrketrening og turgåing gjennom vinter og vår, sånn at jeg kan bruke den til nyttig arbeid når det trengs,  uten vondter!

Nicklusheletida
Skrevet
påskelilje skrev (11 timer siden):

Glemte å nevnte at jeg har plukket, løftet og trillet trillebår med tunge steiner. Enig med Grendel i at dette er styrketrening. 

Ikke så bra for ryggen da, kjente jeg . 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...