Gå til innhold

Dagpenger og sykelønn

Anbefalte innlegg

Gjest Ugla1976

Jeg har jobbet n\snart et år som vikar, og snart utløper vikariatet mitt. Når dette utløper har jeg ca 3-4 mndr igjen til termin.

Jeg har tenkt å søke dagpenger de siste månedene, skal snart søke, for å ha "noe" etter jobben er ferdig.

Nå sliter jeg derimot med bekkenløsning, og legen har sagt at innen en måned MÅ jeg komme tilbake så vi kan ordne meg sykmelding, hun synes visst synd på meg, men jeg har klart meg ganske bra, fordi jeg har kontorjobb.

MEN jeg blir sannsynligvis sykmeldt etter at jeg har begynt å motta dagpenger. Regnes sykelønnen ut fra dagpenger da? Blir det med andre ord veldig lite sykepenger på meg? Eller regnes de ut av inntekten jeg hadde før?

Vil det kanskje istedenfor lønne seg for meg å sykmelde meg nå, FØR vikariatet utløper?

Jeg er interessert i mest mulig inntekt før jeg går ut i permisjon, pga fødselspengene...

Håper inderlig på noen råd!

Med vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49421-dagpenger-og-sykel%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dette er ikke en vurdering jeg kan ta her.

(vurderingstema: variabel inntekt?; sterk eller svak tilknytting til arbeidslivet?; størrelsen på dagpengene kontra størrelsen på sykepengene; 6 beste mndr kontra gjennomsnitt av siste x mndr kontra gjennomsnitt siste 3 år; osv osv)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...