Gå til innhold

Kontroll i kjæreste forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Vi er begge voksne i 40 årene. Vi er kjærester, men jeg kjenner på ubehag vedr. kontroll.

Litt info: Vi må ta fly for å besøke hverandre. Jeg er i en vanskelig økonomisk situasjon, og venter på uføretrygd. Jeg får nå økonomisk sosialhjelp. Han har allerede ufør.

Jeg ønsker å ta ting litt rolig, ikke være som samboere nå, men når han kom til meg sist, ble han værende flere mnd, nesten 1 år. Grunnen var at det var oppussing i blokka hans. Altså mye uro med meisling, borring,mm. Jeg følte meg litt kvalt, da jeg bor i en bitte liten leilighet. Jeg venter på uføretrygd, så jeg kan få en leilighet med 1 soverom hvertfall. Det har jeg ikke nå. Vi prøvde å få litt tid alene, hver for oss, men han hadde ikke "energi" ofte til å dra litt ut. Vi begge jobber frivillig i ulike organisasjoner. 

Så skulle vi dra ned til han. Han eier sin egen leilighet, med 1 soverom. Jeg hadde ikke særlig lyst til å dra, jeg ønsket å være litt fra hverandre, da vi har gått oppi hverandre bokstavelig talt i nesten 1 år, og det har vært mye krangling. Han fikk meg ned til han tilslutt.

Når vi kom hit, har det vært meisling, borring, spikring,  ja, et skikkelig leven, der man ikke kan høre noe, hverken tv eller noe annet. Vi må nesten rope til hverandre for å høre hva den andre sier. Fra 08 på morgen til 16 på ettermiddagen.

Jeg har diagnose kompleks PTSD.  Dette vet han, og jeg tåler ikke slikt bråk fra mandag til lørdag. Jeg sa til han at jeg ønsket å dra hjem, han må betale billett, da jeg ikke har råd til det nå. Jeg sa jeg ville betale det tilbake i avdrag h er mnd. Han har nesten 200.000 på konto, inkl. sparekonto, så han har pengene, men han nektet, og han nekter meg ennå å dra hjem, pga betaling av billett.

Billetten hjem til meg er betalt, slutten av denne mnd. Da skal han være med meg hjem, da han ikke takler dette støyet, som vil vare frem til våren en gang, neste år.

Dette ble langt!! Jeg er bare så fortvilet og sint på han!! Han bruker økonomien sin, pengene sin som kontroll over meg. Dette er ikke første gang! Og nå skal han være med meg hjem igjen, og være der flere mnd!! Vi krangler mye, og jeg har sagt at jeg har fått nok!! Men han inynder seg med at helsa hans vil bli skikkelig ille med å være hjemme hos seg selv.

Dette ble en lang tekst!! Jeg er så sint og lei!!!! Hadde jeg hatt mine egne penger, hadde jeg reist hjem for 3 uker siden!! Det er tortur for meg her!! Og jeg er så skuffa og lei av han!!!

Anonymkode: 7a527...b2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lån penger av noen og kjøp en billig-billett og gjør det samtidig slutt, dette forholdet høres ikke ut som noe som gir deg noe positivt.

Skrevet

Det er jo liten vits å være kjæreste med noen og være lei av å se dem hver dag.  De aller fleste kan være lei av mannen innimellom, men hvis det ikke er flest gode dager så gjør som Lillemus skriver.

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (37 minutter siden):

Lån penger av noen og kjøp en billig-billett og gjør det samtidig slutt, dette forholdet høres ikke ut som noe som gir deg noe positivt.

Takk for svar ❤️ 

Han har betalt billetter så jeg kan besøke familien min snart, han nevner det ofte til meg, som at "nå er det ikke lenge igjen" , eller " det er på grunn av meg du får besøke dem", om vi krangler. 

Også bruker han det at han takler ikke å være her i denne leiligheten med alt dette bråket. Han handler på samvittigheten min, rett og slett. Jeg har tatt det opp med han, men vi kommer ingen vei.

Kan jeg si til han, at han får bare være her hjemme hos seg selv tross mye bråk? Han har jo ikke brydd seg om meg heller de siste ukene, og jeg har sagt det er tortur for meg, pga diagnosen jeg har. Jeg forklarer og forklarer... Jeg er sint nå! 

Anonymkode: 7a527...b2c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...